L1n1ta Skrevet 18. juli 2015 #1 Del Skrevet 18. juli 2015 Hei! Skal ned de kg jeg har lagt på meg de siste to årene, og trenger sårt tips til sunne, gode frokoster. Jeg fungerer ikke uten frokost, men er forferdelig kresen på morgenen. Knekkebrød og havregrøt smaker papir, egg har jeg aldri vært noe glad i. Har dere noen gode frokosttips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. juli 2015 #2 Del Skrevet 18. juli 2015 Vanlig brød? Annen grøt? Kjøttpålegg, fisk, ost, frukt, grønnsaker, nøtter, melk, yoghurt. Smoothie? Eller spis middag til frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 19. juli 2015 #3 Del Skrevet 19. juli 2015 Her går det mye i müsli med smoothie laget av frosne bær og yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 19. juli 2015 #4 Del Skrevet 19. juli 2015 Yoghurt naturell med feks bær,musli,tørket frukt Egg og bacon(jaaaada,bacon er fett,men det er faktisk sånn at det er bra å begynne dagen med litt fett for å ikke crave det senere på dagen,dog ikke anbefalt som hverdagsfrokost) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 19. juli 2015 #5 Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg tar en Herbalifeshake:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mavi Skrevet 19. juli 2015 #6 Del Skrevet 19. juli 2015 Cottage cheese med bringebær-skyr, frosne bringebær og mandler er godt hver dag!! :D metter godt og er ikke så galt mtp kcal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 19. juli 2015 #7 Del Skrevet 19. juli 2015 Bananpannekake! 1 banan moses og blandes med 1 dl havregryn og 1 egg. Stek som en pannekake og ha på pålegg, feks lettsyltetøy, yoghurt naturell med bær eller brunost. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #8 Del Skrevet 19. juli 2015 Hvordan lager du havregrøt TS? Jeg synes det er så godt, så kan jo dele min; Havregryn, ekstra lettmelk, en håndfull blåbær, kanel og 1ts akiase honning:) Bananpannekaker! Trollgodt, bare husk å bruk skikkelig modne bananer:) Eller sånne frokost-muffinser med egg og grønnsaker i? Finner sikkert oppskrifter på nettet:) Hva med smoodies? Omelett/eggerøre med noe tilbehør? Anonymous poster hash: a01b8...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L1n1ta Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 19. juli 2015 Her var det mange gode forslag som skal prøves ut! Er lite kreativ på morgenen, så nå fikk jeg masse inspirasjon! Anonym; lager havregrøt med lettmelk og stevia, så har jeg cottage cheese og kanel på. Litt lei, kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #10 Del Skrevet 19. juli 2015 Kvarg Naturell (inneholder mye proteiner, men svært lite fett, så du kan ha annet fett sammen/ ved siden av, ettersom hjernen trenger fett fra morgenen av) Jeg bruker å blande kvargen med en fruktyoughurt eller friske bær for å få mer smak, da kvarg naturell er litt syrlig på smak Anonymous poster hash: df3e7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #11 Del Skrevet 19. juli 2015 Kvarg Naturell (inneholder mye proteiner, men svært lite fett, så du kan ha annet fett sammen/ ved siden av, ettersom hjernen trenger fett fra morgenen av) Jeg bruker å blande kvargen med en fruktyoughurt eller friske bær for å få mer smak, da kvarg naturell er litt syrlig på smak Anonymous poster hash: df3e7...217 + gjerne frokostblanding sammen med kvargen Anonymous poster hash: df3e7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 19. juli 2015 #12 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Cottage cheese med noen dråper vaniljeessens og litt falsk søtning. Bland i ferske blåbær, bringebær, jordbær og gjerne noen hakka nøtter. Vil man ha litt mer fett i ( da holder man seg lenger mett også) det ekstra godt med en liten skvett kremfløte i. Tyrkisk yoghurt med litt saft i er også sundt og godt. Er også godt å lage smoothi av sammen med frosne bær (blåbær er min favoritt) Endret 19. juli 2015 av Miss Lucky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leonie Skrevet 19. juli 2015 #13 Del Skrevet 19. juli 2015 Noe jeg av og til gjør er å ta et par spiseskjeer med yoghurt eller kesam i en skål og topper med oppskåret frukt og bær. Topper også av og til med frø, hakkede nøtter og/eller mørk sjokolade. Et eksempel: Et par spiseskjeer kesam blandet med litt limejuice og Sukrin+ (for litt bedre smak), toppet med bananbiter og opptinte bringebær (da får du også litt bringebærjuice du kan helle over). Toppet med litt hakkede mandler og revet mørk sjokolade. Veldig godt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #14 Del Skrevet 19. juli 2015 Sunn type frokostblanding/havregryn med melk/yoghurt, med bær, banan, nøtter, honning, kanel ... (ikke alt på en gang) Grov toast med urter, gjerne med tomatskive, når man blir lei vanlige brødskiver. Skiver av ost, rullet skinke, cherrytomatrr og skiver av agurk. Oppskåret frukt, eplebiter smaker godt med kanel drysset over. Uendelige muligheter av smoothie.Anonymous poster hash: e24f6...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #15 Del Skrevet 19. juli 2015 Byggrynsgrøt. Utrolig godt og næringssrikt. Anonymous poster hash: 6b308...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #16 Del Skrevet 19. juli 2015 Makrell i tomat (kald eller varm (som noen også liker den) og agurkskiver og rundstykker til Anonymous poster hash: df3e7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #17 Del Skrevet 19. juli 2015 Er også superfan av bananpannekaker! Lager det nesten hver morgen til meg og min datter. Vi elsker det! Anonymous poster hash: 53a25...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Del Skrevet 20. juli 2015 Proteinbrød fra Rimi (med mindre karbohydrater) er jeg avhengig av, gjerne to skiver i toastjernet med spinat og tomat i. Er avhengig av at det går raskt om morgenen. Anonymous poster hash: a2b89...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #19 Del Skrevet 20. juli 2015 Her er mine frokoster: Havregrøt kokt med lettmelk og vann (eller bare mandelmelk) og litt akaisehonning. Serveres med kanel, eplebiter og hakkede valnøtter. Kan også serveres med blåbær og vaniljeskyr. Kan egentlig variereres i det uendelige, men bær og/eller nøtter er i allefall knallgodt. Frokostblanding og mandelmelk. Gjerne toppet med frukt eller bær. Jeg lager mandelmelken selv med juiceren min; 1 pk mandler, 2 dadler og 1 vaniljestang bruker jeg. Sistenevnte lar jeg ligge med melka i flaska etterpå. Omelett med spinat, tomat og pinjekjerner. Kan toppes med ferske urter (basilikum eller koriander). 1/2 Cottage cheese og en liten kartong yoghurt. Toppet med bær og hakkede nøtter, eventuelt frø. På farten: Skyr eller et kokt egg. Kanskje en smoothie. Anonymous poster hash: 21bee...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Travalo Skrevet 20. juli 2015 #20 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg spiser en skål med skummet kulturmelk (cirka 2,5 dl) og 45 gram AXA blåbærmüsli, blandet sammen til en slags frokostblanding. Er kjempegodt og inneholder bare 232 kalorier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå