AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Noen med peiling på NAV regler her? Har lest masse på NAV.no og ser AAP kan forlenges hvis nødvendig. Er det en grense på hvor lenge ovet fire år AAP kan gis? Hva skjer hvis man ikke kommer seg i jobb, når må det søkes ufør?Anonymous poster hash: dcc97...437
Auri Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Det kan innvilges for opptil fire ekstra år. Men du får aldri for mer enn et år av gangen, det er er hvertfall det jeg har fått beskjed om. Så hvert år vurderes det på nytt. Man får det om man ikke er ferdig avklart. Jeg f.eks. fikk det fordi Nav mente jeg måtte gjennom en arbeidsutprøving til før de kunne si noe konkret om arbeidsevnen min. Da gikk jeg over fire år, og fikk da innvilget for et år til. Når det året gikk ut nå sent i vinter, ble det bestemt at jeg skal søke ufør, så nå får jeg AAP frem til Nav gjør at de trenger for å forberede en uføresøknad og i søknadsperioden. Skulle jeg få avslag på uføre og velger å gå videre med en klage har saksbehandleren min sagt at jeg kommer til å fortsette å få AAP så lenge saken min er under behandling i et eller annet organ, i tre år til fremover. Og jeg håper da inderlig at jeg er ferdig innen tre år...
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Du får det ikke forlenget dersom det ikke er stor sannsynlighet for at du vil bli frisk nok til å jobbe i løpet av forlengingsperioden. Det var beskjeden jeg fikk, og av den grunn anbefalte NAV meg å søke om varig uføretrygd. Jeg har fått AAP forlenget med 8 mnd i påvente av svar på den søknaden. Anonymous poster hash: d44d8...72b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Jeg fikk det forlenget med et femte år, og har fått beskjed om at de kan forlenge det så lenge som trengs. Men kun ett år om gangen. Jeg er kronisk syk og vil aldri bli frisk, men er for syk for arbeidsevnevurdering. Anonymous poster hash: afff6...241
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Jeg har fått det forlenget med fem år. Og den beskjeden jeg Fikk var at når må skulle forlenge det, måtte man ha en plan som man ikke kunne endre noe særlig på til du blir ferdig med aap. Anonymous poster hash: 33032...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå