AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Vi hadde begge store utdrikkningslag, med nære venner, venner, og barndomsvenner. Bryllupsfesten vår er ganske uformell. Og nå skal jeg prøve å forklare hva jeg mener: Mannen min vil gjerne invitere alle som var tilstede i utdrikkningslaget sitt (over 30 stk), men jeg mener han rett og slett må velge fordi det er ikke alle han har like god kontakt med. Jeg vil ikke invitere kun én person i et forhold, pluss at mange av de har barn. Det blir rett og slett for mange, både i antall (og desverre) økonomisk for oss. På "min" gjesteliste er det de fire nærmeste vennene jeg har. Jeg har tenkt å spørre noen av de som var med på utdrikkningslaget om de vil hjelpe til på festen, og så klart slå seg med når "alt" er gjor ferdig. Hva tenker dere om dette? (Om dere forsto noe som helst...) Må legge til igjen at dette kanskje ikke blir den tradisjonelle bryllupsfesten, men en fest med god mat (koldtbord/buffet) og drikke.Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Vi hadde begge store utdrikkningslag, med nære venner, venner, og barndomsvenner. Bryllupsfesten vår er ganske uformell. Og nå skal jeg prøve å forklare hva jeg mener: Mannen min vil gjerne invitere alle som var tilstede i utdrikkningslaget sitt (over 30 stk), men jeg mener han rett og slett må velge fordi det er ikke alle han har like god kontakt med. Jeg vil ikke invitere kun én person i et forhold, pluss at mange av de har barn. Det blir rett og slett for mange, både i antall (og desverre) økonomisk for oss. På "min" gjesteliste er det de fire nærmeste vennene jeg har. Jeg har tenkt å spørre noen av de som var med på utdrikkningslaget om de vil hjelpe til på festen, og så klart slå seg med når "alt" er gjor ferdig. Hva tenker dere om dette? (Om dere forsto noe som helst...) Må legge til igjen at dette kanskje ikke blir den tradisjonelle bryllupsfesten, men en fest med god mat (koldtbord/buffet) og drikke.Anonymous poster hash: 40c1d...dc6 Ønsker deres synspunkt på dette med hvem mannen vil invitere, og om det blir frekkt å spørre noen av de fra utdrikkningslaget om de vil hjelpe til..Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Men herlighet, har dere utdrikningslag før dere inviterer? Trodde det var vanlig å ha det etter at invitasjonene var sendt ut og at de som deltar på utdrikningslaget er folk som er bedd. Så når dere har stelt dere sånn at dere har hatt utdrikningslag før invitasjonene har gått ut, så må du nok la din mann invitere de han haddee. Sorry.Anonymous poster hash: e61b5...b39 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Men herlighet, har dere utdrikningslag før dere inviterer? Trodde det var vanlig å ha det etter at invitasjonene var sendt ut og at de som deltar på utdrikningslaget er folk som er bedd. Så når dere har stelt dere sånn at dere har hatt utdrikningslag før invitasjonene har gått ut, så må du nok la din mann invitere de han haddee. Sorry.Anonymous poster hash: e61b5...b39 Vi er allerede gift :-) At de rakk å planlegge utdrikkningslagene er jo bare koselig. Vi hadde jo ikke noe med det å gjøre.Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
Gjest Evans Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Dere er allerede gifti, har hatt utdrikkningslag i ettertid av bryllupet, men er uenige om hvor mange dere skal invitere i bryllupet?
Gjest Evans Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Aha! Dere har hatt en borgleig vielse i forkant og skal nå ha selve festen i ettertid? I såfall: sett opp et gitt antall gjester som hver av dere kan invitere i forhold til hva dere har råd til
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Aha! Dere har hatt en borgleig vielse i forkant og skal nå ha selve festen i ettertid? I såfall: sett opp et gitt antall gjester som hver av dere kan invitere i forhold til hva dere har råd til Ja :-) Det var et fint forslag. Men jeg har ikke mange nære venner (inviterer de), selv om jeg hadde et greit stort utdrikkningslag. Mannen min har mange venner, men de er også arbeidskollegaer og venner som er venner men som ikke har månedlig kontakt. Det er mulig jeg tenker veldig rart her altså...Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 La mannen invitere sine venner. Du sier at du ikke har så mange nære, men han føler det kanskje annerledes. Dessuten kan hans venner kanskje bli litt dine også etterhvert? Anonymous poster hash: a462e...f01
Gjest Evans Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Hvis dere deler det på to, og du sitte igjen med ekstra plasser etter du har valgt ut de du vil invitere så kan du gi bort de ledige plassene dine til mannen din, så kan han bruke de på hvem han vil
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 La mannen invitere sine venner. Du sier at du ikke har så mange nære, men han føler det kanskje annerledes. Dessuten kan hans venner kanskje bli litt dine også etterhvert? Anonymous poster hash: a462e...f01 Mange av hans venner har blitt mine venner ja! :-) Vi har allerede skrevet opp 11 felles venner, og det er både single som har muligheten til en "plus one" som det heter så fint, og barnefamilier.Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Men takk for svar alle sammen! :-) Det er på en måte jeg som sitter med papirarbeidet, dvs ordne gjesteliste. Men foreløpig får jeg ikke helt taket på det. Ca halvparten av de fra hans utdrikkningslag har kjærester og/eller barn. Og jeg synes som sagt det er dumt å invitere uten partner og barn. Og om hver av de 15 med partner og barn kommer, blir det fort 30 ++. Altså rundt 45-55. Like mange som hele min familie til sammen :-p Haha, jeg bare surrer her. Litt vanskelig å sitte med det "alene".Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
peppermyntete Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Jeg hadde invitert med partner men uten alle barna tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 Jeg hadde invitert med partner men uten alle barna tror jeg. Det tenker jeg også litt på. Men er det okei da? Vil ikke gjøre det vanskelig for noen.. Alle barna er under 10 år :-)Anonymous poster hash: 40c1d...dc6
peppermyntete Skrevet 19. juli 2015 #15 Skrevet 19. juli 2015 Det tenker jeg også litt på. Men er det okei da? Vil ikke gjøre det vanskelig for noen.. Alle barna er under 10 år :-)Anonymous poster hash: 40c1d...dc6 Ja jeg synes det. For min del har ikke barn så mye å gjøre i en bryllupsfest der det sannsynligvis vil nytes alkohol. Er jo veldig vanlig med barnefritt bryllup også Hvis det er snakk om babyer som er avhengig av moren så kan de selvfølgelig få være med, men de er jo heller ingen utgift for brudeparet.
Rosa Sitron Skrevet 19. juli 2015 #16 Skrevet 19. juli 2015 Det tenker jeg også litt på. Men er det okei da? Vil ikke gjøre det vanskelig for noen.. Alle barna er under 10 år :-)Anonymous poster hash: 40c1d...dc6 Det er helt ok å ikke invitere barn. Vi har ingen barn invitert.
Nattis33 Skrevet 19. juli 2015 #17 Skrevet 19. juli 2015 Vi hadde heller ikke barn. Kun I vielsen. Inkludert våre egne! Unntatt de som var under ca 6 mnd da 😊
Poserose Skrevet 19. juli 2015 #18 Skrevet 19. juli 2015 Av det jeg har sett er det helt vanlig å ikke invitere alle som var i utdrikkingslaget i bryllupet Dere bør finne ut sammen hvor mye dere ønsker å bruke på festen, og så sette opp antall gjester etter det. Da skjønner han kanskje at alle 30 er urealistisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå