KajaKri Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Hei! Jeg driver å slanker meg og spiser 1400 kcal til dagen. Sulter meg ikke, spiser meg mett på god og sunn mat. Jeg løper 12 km hver dag og forbrenner ca. 800 kcal + jeg går til og fra jobb 3 km hver vei. Jeg går også mye på jobb (hele dagen). Slik har jeg holdt på nå i 12 dager og har gått ned 7 kg!! :D Jeg veide 65 kg da jeg begynte og nå veier jeg 58 :-) Føler meg så mye bedre. Det jeg lurer på er om dette er sunt? Eller er det for lite kalorier?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Altfor lite kcal. Du bør ligge på 1400 de dagene du ikke trener, og legge på tilsvarende kalorier de dagene du trener. Dvs om du trener bort 400 kalorier, skal du spise disse også. = 1800 kcal de dagene du trener. Da får kroppen den næringen den trenger (sett du spiser variert og normalt) og du får bygd muskler, uten å tære dem bort Anonymous poster hash: f6743...7d7 2
MotherOfDragons Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Dette er oppskrift på en megasmell. Du løper 12 km HVER dag? Og når du brenner 800 kcal og gir deg selv 1400 kcal så har du i realiteten gitt deg selv 600 kcal med næring. Om du ikke snart ryker på en smell pga belastningsskader av løpingen så kommer du til å gå på en smell av underernæring. Du har mistet mye vann og muskler og på sikt vil du virkelig rote til forbrenningen din fordi du vil få skjevfordeling mellom muskler og fett og det er her mange blir til jojoslankere fordi kroppen går opp ekstra i fett når du går tilbake til normalen. 2
Cata Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 For lite kalorier i forhold til treningsmengde. 1400 er litt på grensen selv om du er inaktiv, men med det aktivitetsnivået så ligger du vel på minus. Bare for å opprettholde kroppsfunksjoner på normalt vis trenger kroppen typisk 1400 kalorier. Når du så trener vekk 1000 av dem så sier det seg selv at du går med et underskudd som ikke er forsvarlig i det lange løp. Enig med MotherOfDragons - du ligger an til en kjempesmell både kalorimessig og belastningsmessig, me mindre du er vant til å løpe mye, og selv en erfaren løper trenger tid til restitusjon. I lengden vil du bryte ned kroppen din siden den ikke får mulighet til å ta seg inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå