Brimi Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Hei, har en pc som ikke kommer på internett lenger. Det er en stund siden, men tror det er noe galt med kodingen. Så spørsmålet mitt er da om er det noe vits i å reparere? Eventuelt hvor mye sånn ca. kan det koste? Jeg har en pc til hvor inngangsporten til laderen er ødelagt. Noen som har reparert denne og vet ca. pris?
Gjest Castielz Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Ingen?:-) Litt vanskelig å si noe ut ifra din ELENDIGE beskrivelse. Får si som IT folkene på jobb: Har du prøvd å skru den av og på? Fungerer i 9/10 tilfeller for teknologiske amøber.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Du kjenner vel noen som har litt peiling på PC som kan fikse nettilgangen? Veldig lett å få til. Inngangen til strøm kan fort bli dyrt Anonymous poster hash: 92817...e2e
Brimi Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2015 (endret) Litt vanskelig å si noe ut ifra din ELENDIGE beskrivelse. Får si som IT folkene på jobb: Har du prøvd å skru den av og på? Fungerer i 9/10 tilfeller for teknologiske amøber.Hvordan skal jeg få skrudd på en pc hvor inngangsporten til laderen til pcen er ødelagt? Selv en amøbe klarer å se det. Den andre går helt fint å både skru på/av og bruke, bortsett fra internettet. Endret 18. juli 2015 av Brimi
Brimi Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2015 Du kjenner vel noen som har litt peiling på PC som kan fikse nettilgangen? Veldig lett å få til.Inngangen til strøm kan fort bli dyrt Anonymous poster hash: 92817...e2e Kjenner kanskje en. Ja, surfet litt rundt på verksteder som kunne fikse pcen og da kom jeg over prisen det ene verkstedet skulle ha for å lodde nytt. 2000,- :-O
Kovacs Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Kjenner kanskje en. Ja, surfet litt rundt på verksteder som kunne fikse pcen og da kom jeg over prisen det ene verkstedet skulle ha for å lodde nytt. 2000,- :-O Hei, har en pc som ikke kommer på internett lenger. Det er en stund siden, men tror det er noe galt med kodingen. Så spørsmålet mitt er da om er det noe vits i å reparere? Eventuelt hvor mye sånn ca. kan det koste? Jeg har en pc til hvor inngangsporten til laderen er ødelagt. Noen som har reparert denne og vet ca. pris? Er det inngangsporten for lader på PCen det er snakk om, eller på selve strømforsyningen? Uansett, dette har ikke noe å si for evnen til å koble til Internett (så lenge PCen er på, selvsagt). Hvis du har prøvd å restarte PCen og feilsøke, og du fortsatt ikke klarer å koble til Internett, så ville jeg prøvd å koble ut ledningene fra modemet / ruteren og telle til 10, og deretter prøve igjen. Hvis det fortsatt ikke fungerer, ta med deg PCen til en venninne eller en kamerat, og se om du klarer å koble til nettverket deres. Fungerer ikke dette, da har du sannsynligvis en feil på nettverkskortet.
Brimi Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2015 (endret) Er det inngangsporten for lader på PCen det er snakk om, eller på selve strømforsyningen? Uansett, dette har ikke noe å si for evnen til å koble til Internett (så lenge PCen er på, selvsagt). Hvis du har prøvd å restarte PCen og feilsøke, og du fortsatt ikke klarer å koble til Internett, så ville jeg prøvd å koble ut ledningene fra modemet / ruteren og telle til 10, og deretter prøve igjen. Hvis det fortsatt ikke fungerer, ta med deg PCen til en venninne eller en kamerat, og se om du klarer å koble til nettverket deres. Fungerer ikke dette, da har du sannsynligvis en feil på nettverkskortet. Det er selve inngangsporten. Det er to forskjellige pcer. Har prøvd å restarte, har prøvd feilsøking (tror samboeren min prøvde en mer avansert feilsøking, og det var der det stod noe om kodingen), prøvd å skru av/på nettverkskortet, prøvde å restarte ruteren og det er ikke noe galt med ruteren for jeg kan fint bruke nettet på ipad, mobil og macen til samboer. Koster det mye å skifte nettverkskort? Hadde forsikring på pcen, men den tror jeg har gått ut nå. Endret 18. juli 2015 av Brimi
Kovacs Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Det er selve inngangsporten. Det er to forskjellige pcer. Har prøvd å restarte, har prøvd feilsøking (tror samboeren min prøvde en mer avansert feilsøking, og det var der det stod noe om kodingen), prøvd å skru av/på nettverkskortet, prøvde å restarte ruteren og det er ikke noe galt med ruteren for jeg kan fint bruke nettet på ipad, mobil og macen til samboer. Koster det mye å skifte nettverkskort? Hadde forsikring på pcen, men den tror jeg har gått ut nå. Okei, skjønner. Vel, da tror jeg egentlig ikke det er så mye mer du kan gjøre på egenhånd altså, dessverre. Du må nok sende den inn, og jeg regner med at du må betale rundt 2 høvdinger (avhengig av hva feilen er). Selv om det skulle vise seg å være en liten småfeil, så er det fortsatt ganske dyrt å ha PCen på "verksted". Du kan alltids ringe butikkjeden du kjøpte PCen fra for å høre om statusen på forsikringsavtalen
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Det er selve inngangsporten. Det er to forskjellige pcer. Har prøvd å restarte, har prøvd feilsøking (tror samboeren min prøvde en mer avansert feilsøking, og det var der det stod noe om kodingen), prøvd å skru av/på nettverkskortet, prøvde å restarte ruteren og det er ikke noe galt med ruteren for jeg kan fint bruke nettet på ipad, mobil og macen til samboer. Koster det mye å skifte nettverkskort? Hadde forsikring på pcen, men den tror jeg har gått ut nå. Er det nettverkskort og PC`en er under 5 år så får du dette gjort gratis. Det går på garantien. Ta kontakt med butikken du kjøpte PC`en på Anonymous poster hash: 92817...e2e
Brimi Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2015 Okei, skjønner. Vel, da tror jeg egentlig ikke det er så mye mer du kan gjøre på egenhånd altså, dessverre. Du må nok sende den inn, og jeg regner med at du må betale rundt 2 høvdinger (avhengig av hva feilen er). Selv om det skulle vise seg å være en liten småfeil, så er det fortsatt ganske dyrt å ha PCen på "verksted". Du kan alltids ringe butikkjeden du kjøpte PCen fra for å høre om statusen på forsikringsavtalen Glemte å skrive at jeg prøvde med kabel også, men det gikk heller ikke. Må nok ringe og høre ja..
Brimi Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #12 Skrevet 18. juli 2015 Er det nettverkskort og PC`en er under 5 år så får du dette gjort gratis. Det går på garantien. Ta kontakt med butikken du kjøpte PC`en på Anonymous poster hash: 92817...e2e Aah, men da skal jeg ringe og høre :-) Likte veldig godt den pcen. Spesielt siden den holdt ut mye lengre enn de andre pcene jeg har hatt :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå