Gå til innhold

Pent undertøy - strømper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i bryllup i Tromsø til helgen, har kjøpt ny kjole og var ute en for å kjøpe meg noe nytt undertøy til. Ett spørsmål i den forbindelse; jeg må ha sorte strømper til kjolen. Når dere skal kjøpe pent undertøy, kjøper dere da strømper a la stayups eller til holder, eller går dere for strømpebukse? Tror neppe det vil være andre som er meg i undertøyet, men synes det ser (og kanskje føles) mer elegant med strømper ...?

Anonymous poster hash: 7cb36...cd8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strømpebukser er mer tradisjonelt, mens strømper ofte gjør at en føler seg mer feminin. Smak og behag vel nå jeg si.

Skrevet

Smak og behag. Jeg har konvertert 100% til strømper med holder, av den enkle grunn at jeg hater strømpebukser som enten siger eller "ruller ned" i livet og stay-ups på meg har en lei tendens til å ende som "slide down". 

Men jeg har oppdaget at jeg føler meg mer feminin og "elegant" med strømpene enn jeg noensinne gjorde med strømpebukser. Det sitter selvsagt bare i mitt eget hode, siden ingen ser hva jeg har under, men jeg liker følelsen. (Litt hjelper det også at strømpene sitter bedre - det er vanskelig å føle seg særlig elegant når man merker strømpebukseskrittet befinner seg halvveis ned mot knærne i stedet for der det er ment å skulle være :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smak og behag. Jeg har konvertert 100% til strømper med holder, av den enkle grunn at jeg hater strømpebukser som enten siger eller "ruller ned" i livet og stay-ups på meg har en lei tendens til å ende som "slide down". 

Men jeg har oppdaget at jeg føler meg mer feminin og "elegant" med strømpene enn jeg noensinne gjorde med strømpebukser. Det sitter selvsagt bare i mitt eget hode, siden ingen ser hva jeg har under, men jeg liker følelsen. (Litt hjelper det også at strømpene sitter bedre - det er vanskelig å føle seg særlig elegant når man merker strømpebukseskrittet befinner seg halvveis ned mot knærne i stedet for der det er ment å skulle være :ler:

Ikke ts her, men bare nysgjerrig: Bruker du strømpeholdere da eller holder strømpene seg oppe av seg selv?:)

Anonymous poster hash: 0f6b3...5d9

Gjest Tigress
Skrevet

Eg brukar både strømper, stayups og strømpebukser, det kjem litt an på kva eg har i skapet, kva kjole eller skjørt eg skal ha osb. Eg har drive ganske intens sponsing av StockingHQ dei siste åra, og har dermed det eg treng i skapet. Eg har eit større utval av interessante fargar i strømper, altså slike som ein brukar holdar til, enn eg har i strømpebukser, så det er eigentleg farge eller mønster som avgjer det heile. Men her til langs er det jo ganske vanskeleg å få tak i meir spanande fargar enn variantar av svart og hudfarga, så det blir ofte strømper, altså. Stayups funkar veldig fint dei gongane eg treng noko på beina, men ikkje orkar tanken på å ha korkje strømpebukse eller holdar i livet. 

Skrevet

Alltid strømpebukse. Da får jeg litt hjelp til å holde inn magen også ^^

Skrevet

Ikke ts her, men bare nysgjerrig: Bruker du strømpeholdere da eller holder strømpene seg oppe av seg selv? :)

Anonymous poster hash: 0f6b3...5d9

Jeg bruker strømpebelte. Strømpene vil på ingen måte holde seg oppe av seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid hyggelig å høre fra dere som bruker strømper og ikke de forferdelige strømpebuksene! Til nød går det jo med stayups, men favoritten bør helt klart være strømper og strømpeholder. Foretrekker lange strømper som går helt opp, men hva foretrekker du?

Anonymous poster hash: 63fcc...0f1

Skrevet

Alltid strømpebukse. Da får jeg litt hjelp til å holde inn magen også ^^

Holdin strømpebukse? :)

Skrevet

Holdin strømpebukse? :)

Ja, hvis jeg har tynn strømpebukse. Hvis jeg har 40-60-80-120 denier holder de inne av seg selv pga tykkelsen.

Skrevet

Alltid hyggelig å høre fra dere som bruker strømper og ikke de forferdelige strømpebuksene! Til nød går det jo med stayups, men favoritten bør helt klart være strømper og strømpeholder. Foretrekker lange strømper som går helt opp, men hva foretrekker du?

Anonymous poster hash: 63fcc...0f1

Akkurat passe? Nei, jeg foretrekker også strømper som går helt opp, men selvsagt må de ikke være så lange at de siger når stroppene er strammet opp så mye som mulig. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvis jeg har tynn strømpebukse. Hvis jeg har 40-60-80-120 denier holder de inne av seg selv pga tykkelsen.

Og det fine med de, er jo at de ikke siger så fort, som de som tynne hele veien.

Skrevet

Akkurat passe? Nei, jeg foretrekker også strømper som går helt opp, men selvsagt må de ikke være så lange at de siger når stroppene er strammet opp så mye som mulig. 

Selvsagt ikke! Men lange strømper får bena til å virke lengre og slankere og det er vel noe de fleste jenter/damer setter pris på.

Skrevet

Selvsagt ikke! Men lange strømper får bena til å virke lengre og slankere og det er vel noe de fleste jenter/damer setter pris på.

Njaaa, det er bare meg selv som ser det, så jeg tviler på om de virker lengre og slankere for noen andre. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Og det fine med de, er jo at de ikke siger så fort, som de som tynne hele veien.

Ja, ikkesant! :)

Gjest Tigress
Skrevet

Dette skjønar eg rett og slett ikkje: ein brukar vel ikkje strømper under eit skjørt eller ein kjole som er så kort at dette har noko å seie? Eg meiner, strømpene må jo gå langt nok opp til at ein ikkje kan sjå om det er strømper eller strømpebukse..

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønar eg rett og slett ikkje: ein brukar vel ikkje strømper under eit skjørt eller ein kjole som er så kort at dette har noko å seie? Eg meiner, strømpene må jo gå langt nok opp til at ein ikkje kan sjå om det er strømper eller strømpebukse..

Det er bare tullball. Helt riktig som du og Cata sier :Nikke:

Korrekt bruk forutsetter at skjørtet/kjolen ikke er så kort at strømpekanten synes. 

Franske og amerikanske strømper er normalt sett litt kortere enn italienske og britiske strømper, så fritt valg.

Cervin (franske)                     Levante (italienske)                Gio (britiske)

champs-elysees-100-silk-stockings-p21-26vanessa-diamond-top-stockings-p263-394_tcuban-heel-fully-fashioned-stockings-ful

Fiore (polske)                      Oroblu (italienske)                   Couture (britiske)

adora-8-denier-ultra-sheer-stockings-p82bas-lycia-15-matt-stockings-p324-418_thu100-nylon-sheer-stretch-stockings-p100-1

Leg Avenue (amerikanske)   Le Bourget (franske)

1011-nylon-lace-top-stockings-p1154-3768 voilance-luxury-satined-sheer-stockings-

Anonymous poster hash: 87230...e32

• Liker 2
Skrevet

Njaaa, det er bare meg selv som ser det, så jeg tviler på om de virker lengre og slankere for noen andre. :ler:

Litt synd at ingen andre får se dine lange og slanke ben da.......

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da ender jeg nok opp med stayups, men har også pakket ned strømpebukser sånn at jeg kan ha de i veska.

Har surfet litt etter tips i denne tråden, og jeg skal definitivt kjøpe litt ulike typer strømper for å teste ut når ferien er over, og det er på'an igjen med kjoler og skjørt på jobb!

Anonymous poster hash: 7cb36...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...