Gå til innhold

Pusse opp spisebord i oljet eik, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å pusse opp spisebord, stuebord, en tv benk og vitrineskap som er i oljet eik. Er helt amatør på området... Ønsker det i en hvitfarge. Bør jeg male det i Lady sumpreme finish eller hvitkalket interiørbeis? Og hvordan bør jeg gå frem i forhold til vask, pusse/ikke pusse, heftgrunn eller ikke, antall strøk maling/beis????  :klo:

Skrevet

Kan du poste bilder? Vet du om det er heltre eller finer? 

Anbefaler dette blogginnlegget: http://www.hegemor.com/2012/09/sma-hacket-spisebord-fra-ikea.html

Møblene hennes er i lakkert eik, jeg vet ikke hvordan det er å male oljet eik. Men kraftvask tar fett, og olje = fett.

Støtter malingen hun har brukt. Min erfaring med Lady Supreme Finish er at den er for tynn, tørker for fort og at når en stryker over med pensel så "lukker" ikke malingen seg, men det blir striper. Men det er lenge siden, så kansje Jotun har endret malingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ødelegge et vakkert møbel?!

Anonymous poster hash: d5a0f...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oljet eik kan ikke males før alt oljet materiale er fjernet. Ellers får duikke malingen til å sitte, den flasser av.

Forhør deg hos fargehandler.

PS. Oljede furumøbler ble forsøkt malt av flere, med dårlig resultat fordi oljen ikke ble fjernet først.

Anonymous poster hash: dcab0...8a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...