Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sammen med min nåværende kjæreste/samboer da jeg var 18, vi var (og er fortsatt :sjarmor: ) svært forelsket, og jeg flyttet inn til han da jeg var 19. På denne tiden studerte han og jeg hadde akkurat avsluttet videregående. Bestemte meg for å jobbe et år før jeg fortsatte å studere. På denne tiden var hans mor arbeidledig, (deppa??). Hun var rett og slett sjalu på meg... Overså meg totalt, kom på overnattingsbesøk, uten å spørre på forhånd, og pleide å ringe min samboer 20-40 ganger om dagen. (spurte om alt fra hva vi skulle ha til middag, osv.) Til slutt ble vi begge så lei, at vi fikk oss "se hvem som ringer" telefon. Han orket ikke sankket med sin mor hele dagen, og valgte å ikke ta telefonen da hun ringte. I ettertid tror jeg nok at svigermor mener det er min feil at han sluttet å ta telefonen, og at dette var noe jeg kom på. Men dersom bare jeg var hjemme, pleide jeg å ta telefonen, men hun var selvsagt ikke interressert i å snakke med meg. Fortalte alltid at hun hadde noe VELDIG viktig å diskutere med sønnen sin, og at jeg måtte ringe han på mobilen og fortelle han at han måtte ringe henne tilbake. Jeg ba henne da om å ringe selv, men hun "forstod" jo at han da ikke alltid tok telefonen.

Han og hun har stadig utviklet et dårligere forhold. De krangler mye, og hun har flere ganger anklaget meg for at dette er min feil.

Siden vi har bodd et stykke fra hverandre har jeg alltid valgt å ikke blande meg inn i deres krangler. Bevisst har jeg holdt meg utenfor.

Sist gang vi var på "pliktbesøk" hos svigers, virket det nå som om hun totalt har endret taktikk. Både hun, min samboers bror og svigerinne satt og rakket ned på sambo en hel helg. Spesielt var de alle sammen opptatt av å slenge dritt når samboer ikke var tilstede. Alle sammen føler de seg boikottet av oss,- som bor i en annen by. Vi prioriterer ikke hans mor, som er ensom, og sambo er svært egoistisk som ikke inviterer sin mor oftere på besøk.

De skal ha meg med på "deres" lag, se alle konflikter og krangler fra hans mors side.

Synes dette er svært ufint av dem. Mora hans er jo ikke helt på nett, så jeg forstår jo egentlig kjæresten min veldig godt. Samtidig er jeg rasende på dem for at hens egen familie "baksnakker" han så til de grader. Jeg valgte å ikke fortelle samboer om alle beskyldningene, som kom haglende. Jeg er rett og slett rasende på hans familie som oppfører seg slik mot ham. Jeg er egentlig en stille og rolig person, og fikk vel ikke sagt dette til dem og hva jeg egentlig mener om slik "drittsekk" oppførsel.

Det er tydelig at hans bror og svigerinne er lei av svigermor. Nå mener de vel kanskje at det er "vår" tur til å takle henne... De bor i nærheten, og har mye besøk av henne. Likevel velger de å ta hennes side.

Har ikke fortalt samboer om all drittslengingen de serverte meg, vet ikke om det er verdt det. Det frister meg nå, når jeg igjen er hjemme, mange mil fra dem, å plukke opp telefonen og fortelle dem hva jeg mener... Sette dem på plass, få dem til å føle skyld for alt det forferdelige de sa om samboer i helgen.

Innerst inne mener de det vel ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri greit å bli stående mellom to personer i et slikt tilfelle som ditt. Mitt råd til deg er å ikke "øse "ut av deg alt som din svigerfamilie har klart å hoste opp angående din sambo. Han blir bare lei seg av å høre slik drittkasting om seg selv. Muligens er han klar over endel av denne drittkastingen fra før? Er ikke umulig at andre familiemedlemmer har vært gjenstand tidligere som din sambo har overhørt.

Sett deg i stedenfor rolig ned å diskuter med din sambo hva dere kan gjøre for å bedre situasjonen i fellesskap.

Lukk ørene for hva svigers ellers klarer å gulpe opp. Ser ut som du / dere har vært flinke til det hittil :wink: . Vet selv at det er lettere sagt enn gjort, men velg dine konflikter. Er det virkelig verdt å ta en skikkelig krangel med svigers hver gang over dette?

Skrevet

hun høres gal ut! hjelpe meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...