AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Jeg tenker å kjøpe en leilighet med fjernvarme og varmtvann inkludert i felleskostnadene. Det oppgis at boligen bruker litt under 4000 kWh i året. Guldbrandsdal Energi kan tilby strøm til 16 øre per kWt (kWt og kWh er det samme, ikke sant?). Hvor mye kan jeg forvente å betale i året for strøm da? Hilsen en som ikke kan å regne med øre! Anonymous poster hash: 815a6...b74
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 4000*16 /100 = 640 Anonymous poster hash: ea48b...9a0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 640 i ÅRET? Gode gud. Anonymous poster hash: 815a6...b74
tdm900 Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 640 i ÅRET? Gode gud. Anonymous poster hash: 815a6...b74 Nei nei nei nei...så enkelt er det IKKE!! Selv bruker jeg ca,5000kwt pr.år. Prisen pr mnd ligger på +/-500,- pr.mnd. Så lav utgift har jeg kun fordi jeg ikke bruker strøm til oppvarming, det på blir på en måte samme som du betaler for det i husleia. Ca.11.000 pr år må du nok ut med i strøm. At Gudbrandsdal Energi kan lever til 16øre pr.kwt er bare tøv, så lav strømpris kommer man ikke ned på. For om du begynner å se hva som vil komme i pluss hele veien, er ikke det den reelle prisen. Og nettleie betaler du til det krafstelskapet som eier de kablene som går inn til huset/liligheten. Det kan hende den blir lit lavere om du bruker de i stedet Og er det ikke helt feil så betaler du også på forskudd. Jeg betaler hele tida for det forbruket jeg har, ikke noe anna.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Nei nei nei nei...så enkelt er det IKKE!! Selv bruker jeg ca,5000kwt pr.år. Prisen pr mnd ligger på +/-500,- pr.mnd. Så lav utgift har jeg kun fordi jeg ikke bruker strøm til oppvarming, det på blir på en måte samme som du betaler for det i husleia. Ca.11.000 pr år må du nok ut med i strøm. At Gudbrandsdal Energi kan lever til 16øre pr.kwt er bare tøv, så lav strømpris kommer man ikke ned på. For om du begynner å se hva som vil komme i pluss hele veien, er ikke det den reelle prisen. Og nettleie betaler du til det krafstelskapet som eier de kablene som går inn til huset/liligheten. Det kan hende den blir lit lavere om du bruker de i stedet Og er det ikke helt feil så betaler du også på forskudd. Jeg betaler hele tida for det forbruket jeg har, ikke noe anna. Takk for svar Har kun leid bolig hittil, gjennom studentsamskipnaden, så strøm har alltid vært inkludert og jeg har aldri trengt å avregne noe som helst. Føler meg helt grønn på dette med strøm! Anonymous poster hash: 815a6...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå