Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man tro Kvinneguiden er alle tilnærminger en mann gjør mot en kvinne 'creepy', så dette er noe jeg har blitt veldig oppmerksom på i mine interaksjoner med kvinner.

Så, i går var jeg og noen venner ute en tur på byen, men utvalget var heller dårlig. På vei mellom to utesteder så vi to unge kvinner sittende utenfor en butikk, og som ofte skjer i slike situasjoner, gikk vi bort og snakket med de.

Samtalen var ganske naturlig og vennlig uten noen skjult agenda eller slibrigheter. Etter rundt fem minutter med munter passiar, sa jeg, "Uansett, det var ikke meningen å være 'creepy', så vi beklager at vi kom bort og snakket med dere. Vi skal gå nå og la dere være i fred. "

Tror ikke de forstod så mye av det. De sa de synes det var hyggelig at vi kom bort og ville ha oss med på utestedet de skulle på. Jeg prøvde å forklare at jeg var av den oppfatning at det var 'creepy' når to fremmede menn tok kontakt med to jenter helt ut av det blå, men de var altså ikke enige i dette og tror de synes jeg var litt rar.

:laugh:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sånn kommentar virker fullstendig passiv-aggressiv. Du tillegger jo jentene meninger de ikke har. Om jeg så var interessert i utgangspunktet ville jeg tenkt at denne fyren har mye dårlig erfaringer med kvinner og sliter litt.

Det skal noe til at en fyr stemples som "creepy". Det handler enten om upassende kommentarer eller om at en person generelt mangler sosiale antenner. 

Selvsagt finnes det jenter som stempler en fyr som "creepy" uten grunnlag. Akkurat som at det finnes menn som kaller kvinner horer, frigide, hurper etc. om hun ikke er interessert. Begge deler forekommer like ofte, og sannsynligheten for det er nok mer til stede når alkohol blir inntatt. Det betyr likevel ikke at det gjelder folk flest, og om det så skjer er det ikke verdens undergang. Man ignorerer det. 

Anonymous poster hash: c5eee...633
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere var jo alle på byen, så det er en naturlig setting for å ta kontakt.

Anonymous poster hash: 7ae8b...759
Skrevet

Det er ingenting creepy ved å snakke med noen man treffer på byen. 
Ikke ta KG-standarden med ut i det virkelige liv! Det er dømt til å mislykkes. 

• Liker 6
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Tror du overdriver hele opplegget litt nå. Damene sa at de helst ikke vil bli sjekket opp mens de er på jobb, også tar du eksempelet fra i går hvor du bare snakket med to damer for å overbevise deg selv og andre at det å snakke med andre ikke er creepy.

Stor forskjell å være på jobb hvor du må føre samtale med kunder for salg og to kvinner dere møter ut på byen. Når det er sagt, herregud finnes jo ingen fasit svar på dette her. Gjør som du selv mener er best og slutt å stresse for småting :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan du ser ut.

Anonymous poster hash: 4c3eb...15f
  • Liker 4
Skrevet

Hehe...Hadde en lang samtale med den kvinnelige baristaen på stamstedet mitt i dag også. Rundt femten minutter. Faktisk ble hun så ivrig at jeg etter hvert måtte runde av samtalen selv.

Vurderte å avslutte med å si, "Beklager om du synes jeg er 'creepy'...", men kom til at det ble for drøyt selv for meg.

Gjest Hofmann
Skrevet

Hehe...Hadde en lang samtale med den kvinnelige baristaen på stamstedet mitt i dag også. Rundt femten minutter. Faktisk ble hun så ivrig at jeg etter hvert måtte runde av samtalen selv.

Vurderte å avslutte med å si, "Beklager om du synes jeg er 'creepy'...", men kom til at det ble for drøyt selv for meg.

Det ville i så fall utstrålt dårlig selvtillit (akkurat som den kø-episoden), og alle vet at dårlig selvtillit er som kryptonitt for kvinner.

• Liker 7
Gjest Universe
Skrevet

Jeg synes ikke det er creepy. Lurer på hva som feiler de som mener det er creepy, med at menn kommer bort å snakke til dem. Det er jo bare hyggelig. Det som er creepy er at jeg snakker lite, er sjenert. Dessverre :( Innerst inne liker jeg å snakke med folk, men jeg må lære meg å slappe litt mer av. Folk biter ikke. Håper jeg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner på byen suger etter oppmerksomhet. Det som er kjipt er at det er begrenset med jenter som er ute etter sex. De aller fleste er der bare for å kaste bort tiden din. Så helt riktig av dere å ikke bli med jentene på utestedet. Dere hadde kastet bort tiden.

Og hadde dere ikke ønsket å ligge med jentene hadde dere kastet bort tiden ved å gå bort til dem i første omgang.

Anonymous poster hash: 217a6...c8e
Skrevet

Ikke ta det ille opp, men det kan virke som om mange her inne ikke skjønner sarkasme eller har særlig humor. Denne tråden og også gårsdagens opptrinn var mer eller mindre ment som et sleivspark til mange av påstandene og oppfatningene som råder her inne.

Jeg lo både i går og i dag.
:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det ille opp, men det kan virke som om mange her inne ikke skjønner sarkasme eller har særlig humor. 

Vel denne humoren var feilslått - om så innlegget ditt leses ironisk er det ikke akkurat hysterisk. 

Alle komikere har kvelder der de ikke fremkaller latter overhodet, så ikke ta det ille opp. 

Anonymous poster hash: c5eee...633

• Liker 10
Skrevet

For å være ikke creepy, så må man være kjekk først og ikke være stygg. Finner personen deg uaktraktiv så vil enhver romantisk tilnærming være creepy. 

• Liker 2
Skrevet

Det er bare creepy når det er folk som approacher de som ikke er sosialt kalibrert for fem flate. Ellers kan du komme unna med å si og gjøre ganske mye uten å være creepy.

AnonymBruker
Skrevet

JA til menn som tar kontakt utenom når de er dritings på byen!

Anonymous poster hash: 2f1a1...f6f
  • Liker 2
Gjest Universe
Skrevet

JA til menn som tar kontakt utenom når de er dritings på byen!

Enig i det. Fulle folk, både menn og kvinner, er bare slitsomme og snakke med. De vet jo ikke hva de sier selv likevel :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det. Fulle folk, både menn og kvinner, er bare slitsomme og snakke med. De vet jo ikke hva de sier selv likevel :fnise:

:fnise:

Og hvorfor i alle verdens dager synes nordmenn(fordi jeg mener dette er et typisk norsk fenomen), at det er MINDRE creepy at fulle folk tar kontakt kl 0300 om natta, enn edrue/oppegående folk prater til deg kl 15.00 på bussen, butikken eller hva det måtte være? Hadde synes det var mye mer sjarmerende og "stort" at en edru mann kom bort, enn en som vasser i alkohol og øya i kryss ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal man tro Kvinneguiden er alle tilnærminger en mann gjør mot en kvinne 'creepy', så dette er noe jeg har blitt veldig oppmerksom på i mine interaksjoner med kvinner.

Så, i går var jeg og noen venner ute en tur på byen, men utvalget var heller dårlig. På vei mellom to utesteder så vi to unge kvinner sittende utenfor en butikk, og som ofte skjer i slike situasjoner, gikk vi bort og snakket med de.

Samtalen var ganske naturlig og vennlig uten noen skjult agenda eller slibrigheter. Etter rundt fem minutter med munter passiar, sa jeg, "Uansett, det var ikke meningen å være 'creepy', så vi beklager at vi kom bort og snakket med dere. Vi skal gå nå og la dere være i fred. "

Tror ikke de forstod så mye av det. De sa de synes det var hyggelig at vi kom bort og ville ha oss med på utestedet de skulle på. Jeg prøvde å forklare at jeg var av den oppfatning at det var 'creepy' når to fremmede menn tok kontakt med to jenter helt ut av det blå, men de var altså ikke enige i dette og tror de synes jeg var litt rar.

Hvor er det du jakter om du synes utvalget er dårlig? Kirkenes?

Anonymous poster hash: 1ecb3...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner på byen suger etter oppmerksomhet. Det som er kjipt er at det er begrenset med jenter som er ute etter sex. De aller fleste er der bare for å kaste bort tiden din. Så helt riktig av dere å ikke bli med jentene på utestedet. Dere hadde kastet bort tiden.

Og hadde dere ikke ønsket å ligge med jentene hadde dere kastet bort tiden ved å gå bort til dem i første omgang.

Anonymous poster hash: 217a6...c8e

Det er dette som er feilen med norske menn.

De kan nesten ikke snakke normalt med folk ute på byen,uten at de har en agenda og det er som regel sex.Dette vet de fleste kvinner og det er derfor vi synes dere er creepy.Det er stor forskjell på å flørte og å komme med slibrige kommentarer.Typen menn som aldri er i stand til å starte en samtale uten at de først må drikke seg nesten dritings,og deretter begynner å klå og bli frekke.det er standarden mange norske menn på byen har.

Anonymous poster hash: 86431...306

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være sosial med gjestene er en sentral del av det å jobbe som barista,bartender,servitør osv.Det betyr ikke at hun har en personlige interesse i deg.

Anonymous poster hash: 86431...306

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...