AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Jeg har skjønt at det er en taktikk som kan brukes hvis man vil dumpe noen. Altså å blokkere vedkommende på alle tenkelige kanaler man kan kontaktes på. Tror jeg har blitt utsatt for det nå. Ikke så hyggelig. Jeg så det virkelig ikke komme, jeg har ikke ringt masse eller sendt meldinger hele tiden. Fair enough, jeg sendte vel oftest melding først, men han svarte jo alltid. Jaja, sånn er livet, men litt skuffa ble jeg likevel Anonymous poster hash: ead5b...7eb
Gjest Gjest_lakrispia Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 For en umoden oppførsel! Har man involvert seg med noen bør man også være modig nok til å si ifra på en høflig og respektfull måte at man ikke lenger vil treffes. Du fortjener bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 For en umoden oppførsel! Har man involvert seg med noen bør man også være modig nok til å si ifra på en høflig og respektfull måte at man ikke lenger vil treffes. Du fortjener bedre. Ja, det synes jeg også. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, men uansett synes jeg han kunne ha sagt noe, ikke bare blokkert meg. Men det er jo en enkel løsning for ham, han trenger ikke engang å ignorere det hvis jeg sender en melding, for den får han ikke. Han var nok ikke sånn jeg håpte han skulle være.Anonymous poster hash: 8d91b...f03 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 i krig og kjærlighet er det alltid best med en rask og brutal slutt, ikke en som dras ut og ut og ut. Anonymous poster hash: d3b5f...5af 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 i krig og kjærlighet er det alltid best med en rask og brutal slutt, ikke en som dras ut og ut og ut. Anonymous poster hash: d3b5f...5af Tja, kanskje det, å rive av plasteret fort, liksom. Uansett kjipt, jeg hadde foretrukket en avvisning med ord.Anonymous poster hash: 8d91b...f03
Gjest Gjest_lakrispia Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 i krig og kjærlighet er det alltid best med en rask og brutal slutt, ikke en som dras ut og ut og ut. Anonymous poster hash: d3b5f...5af Rask, kanskje. brutal? Neppe. Uansett kan man da si "Hei, jeg er lei meg for å si dette, men jeg synes ikke det fungerer mellom oss lenger". Det vil være en rask avslutning (ikke brutal) og det gjør at den andre kanskje får litt avklaring på hva som har skjedd og- da den får anledning til å spørre om dette:) 2
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Hvis eksen driver å ghoste deg så bør du bare være takknemlig for at det har blitt over nå. Vil jo ikke være sammen med noen som har lik modenhetsnivå som 16 åring. Drit i han, og beveg deg videre.
Neeli00 Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Det er helt avhengig av hvor langt det er kommet synes jeg. I et forhold er det elendig å bare forsvinne (med mindre det er ting som fysisk vold eller utroskap som har provosert frem bruddet). Har man bare hatt et par dates er situasjonen annerledes. Det kommuniserer budskapet tydelig, så den saken er jo grei. Og min erfaring er at folk er veldig glade i å si ting som "h*n kunne i det minste sagt det rett ut", men i realiteten sjelden takler slike direkte meldinger. Jeg har blitt ghostet og har ghostet menn, men har også sagt det rett ut, fordi det visstnok er det man skal. Reaksjonene da er som regel enten sinte eller defensive, av typen "du mistforstår, ville bare bli bedre kjent jeg", der jeg tydeligvis er en narsissist som tenker at fyren som er på meg 24/7 og sender kysse-emojis hadde annet enn vennskap i tankene. Ofte handler det om at ingen liker å bli avvist, det er et skikkelig slag mot ego. Og det er det enten du får beskjeden direkte eller indirekte. De fleste liker da å finne en grunn til at denne personen er elendig. I mangel på noe bedre tar de for seg avvisningen - han/hun er en dårlig person fordi de ikke hadde guts til å avvise meg skikkelig. Fra artikkelen "ghosting is OK sometimes" er det og noen poeng; "Before commitment, the other person has no obligation to us other than general decency. Sometimes it’s easier to communicate “it’s not a match” with silence rather than an awkward or even protracted explanation. Often, that’s easier on the “dumpee” as well. Dating is shopping. We don’t apologize to the salesperson when we decide not to buy the dress. Even when we place a hold on something, it’s clearly understood that the merchandise will be reserved for a short period of time and then go back into circulation. That doesn’t mean we can buy an expensive dress, tuck in the tags and wear it, all the while intending to return it on Monday. That’s just shitty. But we should remember that we’re not really entitled to a “breakup” when our relationship is casual or even nonexistent. Unless we’re deluding ourselves, zero contact or effort sends a very clear message. And that’s what we need in order to move forward."
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Jeg har ikke hørt om ghosting før, men det virker jo brutalt å blokkere noen som man har datet noen ganger, uten forvarsel. Hvis man ikke vil si det rett ut, må det da vel være bedre å ikke inngå noen flere avtaler med personen, si at man er opptatt osv., og ikke ta kontakt tilbake. Da skjønner jo motparten at man ikke er interessert. Virker veldig barnslig å blokkere noen som ikke har vært plagsom. Anonymous poster hash: 2a60e...2ee
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Det er helt avhengig av hvor langt det er kommet synes jeg. I et forhold er det elendig å bare forsvinne (med mindre det er ting som fysisk vold eller utroskap som har provosert frem bruddet). Har man bare hatt et par dates er situasjonen annerledes. Det kommuniserer budskapet tydelig, så den saken er jo grei. Og min erfaring er at folk er veldig glade i å si ting som "h*n kunne i det minste sagt det rett ut", men i realiteten sjelden takler slike direkte meldinger. Jeg har blitt ghostet og har ghostet menn, men har også sagt det rett ut, fordi det visstnok er det man skal. Reaksjonene da er som regel enten sinte eller defensive, av typen "du mistforstår, ville bare bli bedre kjent jeg", der jeg tydeligvis er en narsissist som tenker at fyren som er på meg 24/7 og sender kysse-emojis hadde annet enn vennskap i tankene. Ofte handler det om at ingen liker å bli avvist, det er et skikkelig slag mot ego. Og det er det enten du får beskjeden direkte eller indirekte. De fleste liker da å finne en grunn til at denne personen er elendig. I mangel på noe bedre tar de for seg avvisningen - han/hun er en dårlig person fordi de ikke hadde guts til å avvise meg skikkelig. Fra artikkelen "ghosting is OK sometimes" er det og noen poeng; "Before commitment, the other person has no obligation to us other than general decency. Sometimes it’s easier to communicate “it’s not a match” with silence rather than an awkward or even protracted explanation. Often, that’s easier on the “dumpee” as well. Dating is shopping. We don’t apologize to the salesperson when we decide not to buy the dress. Even when we place a hold on something, it’s clearly understood that the merchandise will be reserved for a short period of time and then go back into circulation. That doesn’t mean we can buy an expensive dress, tuck in the tags and wear it, all the while intending to return it on Monday. That’s just shitty. But we should remember that we’re not really entitled to a “breakup” when our relationship is casual or even nonexistent. Unless we’re deluding ourselves, zero contact or effort sends a very clear message. And that’s what we need in order to move forward." Ghosting er aldri OK... Det er en feig måte å bryte noe av! Trenger ikke å være brutalt ærlig heller, men si at det dessverre ikke var noe kjemi eller noe. Eksen min ghosta meg, på en måte. Han ignorerte meg totalt i noen måneder, men gadd ikke å slette meg på facebook. Den største drittsekken jeg har vært borti. Anonymous poster hash: 6b04a...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 Jeg synes ikke sammenligningen med shopping er god. Mennesker er ikke varer, vi har tanker og følelser og kan kommunisere. Det kan hende jeg var dum og burde ha skjønt at han ikke ville ha mer med meg å gjøre, men jeg gjorde ikke det. Dumme meg.Anonymous poster hash: 8d91b...f03 2
Neeli00 Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Jeg synes ikke sammenligningen med shopping er god. Mennesker er ikke varer, vi har tanker og følelser og kan kommunisere. Det kan hende jeg var dum og burde ha skjønt at han ikke ville ha mer med meg å gjøre, men jeg gjorde ikke det. Dumme meg.Anonymous poster hash: 8d91b...f03 I analogien er ikke mennesket en vare, menneskene er kunden og den ansatte, og monogamien er varen, det det "forhandles" om. Derav sammenlikningen - at du ikke har forpliktelser når du ikke har tatt del i en avtale i utgangspunktet. Uansett, det du opplever nå er avvisning og avvisning er alltid vondt og emosjonelt. Det betyr også at du ikke har en objektiv mening om fenomenet "ghosting" akkurat nå, fordi du fortsatt ser det i perspektiv av din avvisning. Og den ville gjort like vondt - eller sannsynligvis mer - om du fikk en melding om at han ikke vil se deg mer og hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #13 Skrevet 18. juli 2015 I analogien er ikke mennesket en vare, menneskene er kunden og den ansatte, og monogamien er varen, det det "forhandles" om. Derav sammenlikningen - at du ikke har forpliktelser når du ikke har tatt del i en avtale i utgangspunktet. Uansett, det du opplever nå er avvisning og avvisning er alltid vondt og emosjonelt. Det betyr også at du ikke har en objektiv mening om fenomenet "ghosting" akkurat nå, fordi du fortsatt ser det i perspektiv av din avvisning. Og den ville gjort like vondt - eller sannsynligvis mer - om du fikk en melding om at han ikke vil se deg mer og hvorfor. Jeg er kanskje ikke objektiv, men jeg har prøvd å bli avvist med ord før. Det er også vondt, men på en annen måte enn dette. Jeg takler avvisninger med ord og aksepterer dem, ignorering føles på en måte mer ubehagelig. Uansett er resultatet det samme, ikke noe å gjøre noe med.Anonymous poster hash: 8d91b...f03 1
Lurium Skrevet 18. juli 2015 #14 Skrevet 18. juli 2015 Har "ghostet" ETTER å ha sagt klart ifra flere ganger. Noen som ikke vil godta det når du sier ting i klartekst også.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #15 Skrevet 18. juli 2015 Hva er det med folk? Det er ikke slik at man enten må ignorere/blokkere eller fortelle rett ut at man ikke vil treffes mer og hvorfor. Dersom man bare har hatt kontakt en kort periode kan man være mer indirekte, ved å svare at man ikke har anledning til å treffes, har andre planer osv. Anonymous poster hash: 2a60e...2ee
Okapi Skrevet 18. juli 2015 #16 Skrevet 18. juli 2015 Har "ghostet" ETTER å ha sagt klart ifra flere ganger. Noen som ikke vil godta det når du sier ting i klartekst også. Det blir jo en helt annen sak. Man kan fint kutte ut folk etter å ha gitt dem klar beskjed. Tråden handler om å bare kutte kontakten tvert, uten så mye som en advarsel.
Okapi Skrevet 18. juli 2015 #17 Skrevet 18. juli 2015 Dersom man bare har hatt kontakt en kort periode kan man være mer indirekte, ved å svare at man ikke har anledning til å treffes, har andre planer osv. Anonymous poster hash: 2a60e...2ee Gjør man det er det jo en fare for alt folk ikke skjønner at du lyver, og fortsetter å spørre, for å så føle seg fullstendig verdiløse når de endelig forstår det. Det er ganske kjipt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #18 Skrevet 19. juli 2015 Avvisning med ord er kanskje vondere for noen, men å bare ignorere er respektløst. Det sender ikke bare ut signaler om at man ikke er interessert i noe mer, men også et signal om at man ikke engang er verdt en verdig forklaring eller avslutning. Anonymous poster hash: 6c0c0...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå