Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en jente i 9 måneder. Vi har det helt fantastisk i hverandres selskap, men jeg synes det er litt rart at vi ikke er sammen (kjærester) enda. Vi dater eksklusivt, men har ikke definert oss som noe mer enn at "vi holder på". I går spurte jeg henne om hun egentlig er interessert og hun svarte at hun er interessert og at hun liker meg godt, men at hun ikke vet hva som kommer til å skje videre. Imidlertidig hadde hun et ønske om å fortsette å møtes. Hun sa også at hun har følt at interessen har økt for hennes del de siste 2 månedene, og at hun er glad i meg. Likevel frykter  jeg at hun aldri kommer til å bli virkelig interessert. At jeg fungerer som en slags midlertidig partner til noe bedre dukker opp. Hva bør jeg gjøre? Jeg er virkelig glad i denne jenta, og hadde det vært en sjanse for at vi ender opp i et forhold sammen så tar jeg den med glede. Men på den andre siden er jeg redd for at jeg ved å fortsette forholdet kun vil ende opp med å bli mer såret senere. Så, skal jeg være litt YOLO og leve bekymringsfritt i nuet og håpe på at ting går den riktige veien, eller spare megselv for en eventuell følelsesmessig knekk i fremtiden?

Takk for svar, og ha den god lørdag:)

Anonymous poster hash: 857db...03e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tips fra en mann til en annen. Hold lukene åpne for andre kvinner også. Husk å sosialisere og ha andre damer du kan møte, da dere fremdeles ikke er eksklusive og som du selv nevner, damen du holder på med er usikker. 9mnd er alt for lang tid for å "finne ut om dere passer sammen eller ikke". Liker ikke å si det, men det kan hende at hun koser seg i siden, eller at hun er med deg til noe bedre dukker opp.

Anonymous poster hash: 667d7...eb6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en fyr i 10 mnd, og historien er ca lik din. Han sa han var interessert osv og vi lekte kjærester. Gjorde alt sammen, og i naive øyeblikk tenkte jeg at "dette går veien, ikke stress". Men han ville aldri definere oss! Til slutt orket jeg ikke mer. Alle hans "gode grunner" til å ikke ville være kjærester tæret på selvrespekten. Jeg sa beskjed at jeg ikke orket mer og at jeg ikke kunne kaste bort tiden mer. Jeg forsvant ut av livet hans. Dersom han virkelig ville ha hatt meg, hadde han komt løpende. Det gjorde han ikke...

Nå i ettertid tror jeg han likte meg som en midlertidig partner, men antageligvis holdt han på med andre også. Han ville ha i både bøtter og spann. Trofaste meg, som alltid var der og som han kunne leke kjæreste med når det passet. På den andre siden elsket han å flørte og imponere andre, og ville ikke gi slipp på det.

Det er ganske ferskt og vondt enda denne avgjørelsen min, men jeg tror jeg gjorde det riktige valget. Jeg hadde bare blitt mer såret om jeg hadde fortsatt enda flere måneder.

Anonymous poster hash: 4c465...130
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Høres kanskje litt banalt ut men jenter vs gutter så er det noen ting vi gutta kan gjøre.

Du kan begynne å være litt mer kostbar.

Du kan la være å fortelle om alle stedene du oppholder deg, du har jo ikke meldeplikt når dere ikke er sammen. 

Prøv å vis hun at du kan få andre jenter og at du er "ettertraktet" på markedet.

La hun ta mer initiativ og bli litt mer kald.

Det du i allefall ikke bør gjøre er å gi hun mer av både din tid og oppmerksomhet. Jeg vet det kan være litt vanskelig, men her er det bare 101 menneskelig psykologi som fungerer.

Endret av Charmander
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tips fra en mann til en annen. Hold lukene åpne for andre kvinner også. Husk å sosialisere og ha andre damer du kan møte, da dere fremdeles ikke er eksklusive og som du selv nevner, damen du holder på med er usikker. 9mnd er alt for lang tid for å "finne ut om dere passer sammen eller ikke". Liker ikke å si det, men det kan hende at hun koser seg i siden, eller at hun er med deg til noe bedre dukker opp.

Anonymous poster hash: 667d7...eb6

De er eksklusive, sier han.

Anonymous poster hash: 4be18...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At hun "ikke vet hva som skjer videre" betyr jo indirekte at hun venter på noe bedre. Det som kan "skje" som forhindrer et forhold er jo at hun får et bedre tilbud. Om du er det beste hun har funnet, og mener hun kan få, ville dere hatt et forhold allerede. Kvinner vet når de vil ha en mann. 

Jeg ville tatt ut en distanse her. Det trenger ikke bety avvise henne, men å dedikere mindre tid til henne. Etter et visst punkt ville jeg også satt spm. tegn ved eksklusiviteten. Rett og slett si til henne at dersom hun ikke vil ha et forhold så gir det ingen mening at dere begge skal ta dere av markedet. 

Kvinner responderer på menn med ryggrad. Har man ikke det, blir man tråkket på. Jo lenger du lar deg selv fungere som en back up, jo sterkere blir inntrykket av at det er alt du er.

Anonymous poster hash: 33da3...6c6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om du er en appetizer. Sånt som man koser seg med mellom hovedrettene.

Du er nok hakket for snill og godslig, hakket for lite spennende og bestemt. Vær mer kostbar, ikke send kosete meldinger og ikke ta initiativ til å møtes like ofte som før.

Legg ut radaren din for andre jenter igjen og hva f*** er vitsen med å være eksklusive men ikke kjærester?

Anonymous poster hash: 77b09...b84
Skrevet (endret)

Jeg ville forøvrig bare gitt faen i være eksklusiv, kanskje ikke knullet hver bidige jente jeg kom over, men om jeg traff noen som virket kule så må du bare ha det gøy med de. 

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...