Gå til innhold

Linser på en søndag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Har gått tom for månedslinser og reiser på ferie i morgen. Er det noen optikere i Oslo-området som er søndagsåpne?

Håper noen kan hjelpe!

Anonymous poster hash: 9f759...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke hjulpet at de var søndagsåpne om ikke din vanlige optiker er åpen på søndagen. Skal du kjøpe linser hos en annen optiker enn den du pleier å kjøpe dem hos, må de uansett ringe din vanlige optiker for å bekrefte at det er de linsene og linseverdiene du skal ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen apotek selger linser. Du kan jo ringe det nærmeste vaktapoteket (de har åpent på søndager) og spørre om de har, og hvilke merker og styrker de i såfall har.

Anonymous poster hash: 901e7...eb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke hjulpet at de var søndagsåpne om ikke din vanlige optiker er åpen på søndagen. Skal du kjøpe linser hos en annen optiker enn den du pleier å kjøpe dem hos, må de uansett ringe din vanlige optiker for å bekrefte at det er de linsene og linseverdiene du skal ha.

Det stemmer ikke, de fleste selger linser uten å sjekke med kundens optiker - det blir på kundens ansvar.

TS, sjekk om det finnes et søndagsåpent apotek, det er nok beste mulighet for å få tak i linser på en søndag.

Anonymous poster hash: 318f8...eab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, om du vet dine egne linseverdier og mål på de du bruker til vanlig kan du kjøpe hos optiker/på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, om du vet dine egne linseverdier og mål på de du bruker til vanlig kan du kjøpe hos optiker/på nett.

På nett, ja, men hver gang jeg har måttet nødkjøpe linser hos en annen optiker enn den jeg vanligvis går til, har de måttet ringe min optiker for å bekrefte at det er de linseverdiene jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På nett, ja, men hver gang jeg har måttet nødkjøpe linser hos en annen optiker enn den jeg vanligvis går til, har de måttet ringe min optiker for å bekrefte at det er de linseverdiene jeg skal ha.

Jeg har jobbet i 8 ulike brillebutikker, i ulike kjeder, aldri har vi hatt rutine for å ringe og dobbelsjekke med kundens egen optiker. Det gjør vi kun når kunden selv ikke vet styrke og linsetype. Kunden kjøper linser på eget ansvar.

Selvfølgelig, noen butikker har nok den rutinen, men jeg tror det er fler som ikke har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i 8 ulike brillebutikker, i ulike kjeder, aldri har vi hatt rutine for å ringe og dobbelsjekke med kundens egen optiker. Det gjør vi kun når kunden selv ikke vet styrke og linsetype. Kunden kjøper linser på eget ansvar.

Selvfølgelig, noen butikker har nok den rutinen, men jeg tror det er fler som ikke har det.

Da har vel jeg hatt uflaks da og endt opp i akkurat de fire butikkene som gjør det :P

Poenget var ihvertfall uansett at TS kan risikere nettopp det; at hun ikke får kjøpt linser fordi optikeren vil kontrollere at det er riktig type og styrke linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg har faktisk aldri kjøpt linser hos min optiker, men av og til må jeg kjøpe i siste liten hos en eller annen brillebuikk, og det har aldri vært er problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...