AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Helt utrolig, er LO et eget politisk parti? Hvorfor skal de blande seg inn i utenrikspolitikk? Dette beviser egentlig hva jeg har ment lenge, LO er farlig fordi de blander seg inn i alt mulig, det er som en egen stat i staten. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/lo-topper-mener-norge-demoniserer-russland/a/23490163/ Anonymous poster hash: 6294c...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 De hører jo hjemme i arbeiderbevegelsen, så det er vel ikke så rart de vil støtte gamle kamerater. Anonymous poster hash: 1da6a...b23
Snof Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 (endret) LO er ikke bare en arbeiderorganisasjon, det er blitt så mye mer. I den sammenheng sa Thomas Sowell noe artig i en høring i senatet (en video jeg så på youtube). Der sa han at ofte vil organisasjoner som har holdt på for lenge og vunnet kampen, fortsette med det samme gamle. Slike store organisasjoner vil ikke bare fordufte når kampen er vunnet, de vil fortsette med det samme, og hvis mulig, lage opp nye tilsvarende fiendebilder/kamper. Folk har tross alt bygget opp en karrière, prestisje, nettverk og trygghet, og da vil ikke folk for lett gi dette fra seg, men ønsker at kampen skal fortsette. Dette var i forbindelse med antirasistiske organisasjoner og kvotering. Han tilføyde at man alltid forbereder seg til den forrige krigen/kampen. Når det kommer til LO, så ser jeg de samme tendensene der de roper ulv ulv svært mye, og med det så mister man troverdigheten hvis "ulven" virkelig kommer. Tror rett og slett at LO har blitt for stor, og eksistert for lenge. De samme tendensene som Sowell påpekte gjør seg synlig. LO har alt for tette bånd til AP, lever i det samme gamle paradigmet, kjemper den samme gamle krigen, selv om verden har gått videre. På toppen av dette så blander de seg inn i internasjonal politikk. Hva i HELVETTE har de å gjøre med Israel/Palestina, eller Russland? Om jeg er enig/uenig er irrelevant. De er en interesseorganisasjon, et dårlig et vil jeg påstå, men de er ikke et politisk parti. At de begynner å ta karakteristikkene til et politisk parti sier meg at hele LO hører hjemme på skraphaugen, så kan heller mindre, bedre, og mer fleksible arbeiderorganisasjoner som tar for seg dagens problemer vokse seg fram. Endret 18. juli 2015 av Snof 6
Liberalisten Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Tipper folk ville stusset litt om NITO og Tekna plutselig kom med meninger om gazastripen Og hva partiene på Stortinget burde gjøre med dette.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Det er ikke LO som er bekymret over at Norge er med på å øke faren for storkrig i Europa. Det er riktignok noen ledere fra LO som er bekymret for dette, men den bekymringen deler de med mange andre her i Norge. Her er teksten i oppropet: "Krigsfareopprop Stans ferden mot krig i Europa. Vi er bekymret over at Norge er med på å øke faren for storkrig i Europa, utløst av konflikten rundt Ukraina. Russlands og USAs innblanding, både i maktskiftet i Kiev sist vinter og den påfølgende borgerkrigen, har gjenskapt kald krigs-scenarioet. Norge har dessverre også bidratt til dette. Russland, har siden sammenbruddet av Sovjetunionen sett at Vesten stadig har rykket lengre mot øst, og ser nå NATO stå på deres egen dørterskel. Det kan ikke forsvare deres brudd på folkeretten ved innlemmelsen av Krim og innblandingen i Øst Ukraina. Men Vestens svar med sjøl å forsterke sin militære aktivitet i Russlands nærområder gjør situasjonen bare verre og farligere. Vi er bekymret over at Norge fra første stund av har deltatt både med soldater, fly og marinefartøyer i øvelsene opp mot Russland, og i utplasseringen av permanente styrker der. Som naboland til Russland har vi all interesse av å redusere spenningen. Vi oppfordrer sterkt til at Norge i stedet vektlegger arbeidet med å få til en politisk løsning og tiltak som kan dempe konfliktnivået. Det innebærer å holde kanalene åpne og opprettholde normale forbindelser med Russland. Det krever at vi stanser kald krigs-retorikken, hvor norske regjeringsmedlemmer er med på å demonisere Russland, som i forsøket på å isolere landet i forbindelse med minnemarkeringer for seieren over Hitler-Tyskland og fascismen i den 2.verdenskrigen. Norge må vise mot og ta skarp avstand fra alt som kan øke faren for krig." http://www.opprop.net/krigsfareopprop Anonymous poster hash: 2f3f7...36a
Drizzt Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 LO er ikke bare en arbeiderorganisasjon, det er blitt så mye mer. I den sammenheng sa Thomas Sowell noe artig i en høring i senatet (en video jeg så på youtube). Der sa han at ofte vil organisasjoner som har holdt på for lenge og vunnet kampen, fortsette med det samme gamle. Slike store organisasjoner vil ikke bare fordufte når kampen er vunnet, de vil fortsette med det samme, og hvis mulig, lage opp nye tilsvarende fiendebilder/kamper. Folk har tross alt bygget opp en karrière, prestisje, nettverk og trygghet, og da vil ikke folk for lett gi dette fra seg, men ønsker at kampen skal fortsette. Dette var i forbindelse med antirasistiske organisasjoner og kvotering. Han tilføyde at man alltid forbereder seg til den forrige krigen/kampen. Når det kommer til LO, så ser jeg de samme tendensene der de roper ulv ulv svært mye, og med det så mister man troverdigheten hvis "ulven" virkelig kommer. Tror rett og slett at LO har blitt for stor, og eksistert for lenge. De samme tendensene som Sowell påpekte gjør seg synlig. LO har alt for tette bånd til AP, lever i det samme gamle paradigmet, kjemper den samme gamle krigen, selv om verden har gått videre. På toppen av dette så blander de seg inn i internasjonal politikk. Hva i HELVETTE har de å gjøre med Israel/Palestina, eller Russland? Om jeg er enig/uenig er irrelevant. De er en interesseorganisasjon, et dårlig et vil jeg påstå, men de er ikke et politisk parti. At de begynner å ta karakteristikkene til et politisk parti sier meg at hele LO hører hjemme på skraphaugen, så kan heller mindre, bedre, og mer fleksible arbeiderorganisasjoner som tar for seg dagens problemer vokse seg fram. Du er en av mine favorittbrukere her. Alltid fantastiske innlegg 1
Sir Winston Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Det er ikke LO som er bekymret over at Norge er med på å øke faren for storkrig i Europa. Det er riktignok noen ledere fra LO som er bekymret for dette, men den bekymringen deler de med mange andre her i Norge. Her er teksten i oppropet: "Krigsfareopprop Stans ferden mot krig i Europa. Vi er bekymret over at Norge er med på å øke faren for storkrig i Europa, utløst av konflikten rundt Ukraina. Russlands og USAs innblanding, både i maktskiftet i Kiev sist vinter og den påfølgende borgerkrigen, har gjenskapt kald krigs-scenarioet. Norge har dessverre også bidratt til dette. Russland, har siden sammenbruddet av Sovjetunionen sett at Vesten stadig har rykket lengre mot øst, og ser nå NATO stå på deres egen dørterskel. Det kan ikke forsvare deres brudd på folkeretten ved innlemmelsen av Krim og innblandingen i Øst Ukraina. Men Vestens svar med sjøl å forsterke sin militære aktivitet i Russlands nærområder gjør situasjonen bare verre og farligere. Vi er bekymret over at Norge fra første stund av har deltatt både med soldater, fly og marinefartøyer i øvelsene opp mot Russland, og i utplasseringen av permanente styrker der. Som naboland til Russland har vi all interesse av å redusere spenningen. Vi oppfordrer sterkt til at Norge i stedet vektlegger arbeidet med å få til en politisk løsning og tiltak som kan dempe konfliktnivået. Det innebærer å holde kanalene åpne og opprettholde normale forbindelser med Russland. Det krever at vi stanser kald krigs-retorikken, hvor norske regjeringsmedlemmer er med på å demonisere Russland, som i forsøket på å isolere landet i forbindelse med minnemarkeringer for seieren over Hitler-Tyskland og fascismen i den 2.verdenskrigen. Norge må vise mot og ta skarp avstand fra alt som kan øke faren for krig." http://www.opprop.net/krigsfareopprop Anonymous poster hash: 2f3f7...36a Ja, kommunist-inspirert, virkelighetsfjernt vrøvl fra A til Å!!! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Det er ikke LO som er bekymret over at Norge er med på å øke faren for storkrig i Europa. Det er riktignok noen ledere fra LO som er bekymret for dette, men den bekymringen deler de med mange andre her i Norge. Anonymous poster hash: 2f3f7...36a Lederene i en organisasjon representerer jo organisasjonen, så i alle fall LO-Oslo. Ellers er det helt uinteressant hva LO ledere mener om Russland. Flertallet av de som er med i LO stemmer noe annet en AP. Ellers har AP og fagforeningen en lang tradisjon på å støtte Sovjetunionen/Russland. Anonymous poster hash: 6294c...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Media i Norge er så anti-Russland at det er til å bli kvalm av. Anonymous poster hash: 05bca...a15
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Media i Norge er så anti-Russland at det er til å bli kvalm av. Anonymous poster hash: 05bca...a15 Ikke anti russland, men anti Putin og Pro demokrati. (Russland er ikke demokratisk) Anonymous poster hash: 6294c...3cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå