Daiquiry Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 (endret) Er helt tragisk . Hun kommer hjem fra ferie med far med vannkopper og vi skal reise til syden i morgen tidlig . Har en datter til som kun har vært hjemme i hele sommer og som har gledet seg vilt til denne ferien. Hun som har fått vannkopper har vært 3 uker i Danmark. I tillegg har vi en baby som er under 3 mnd og bør helst ikke utsettes for smitte. Så nå prøver jeg å få ordnet slik at hun kan være hos besteforeldre og tante mens vi andre reiser. Tenker på å kompensere med en helgetur til Disneyland Paris når hun er frisk, alene med oss. Er utrolig lei meg nå, hun kommer til å bli knust når jeg forteller at hun må bli igjen hjemme. Endret 18. juli 2015 av Daiquiry 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Hvor gammel er hun? Jeg hadde nok ikke reist fra datteren min, blir hun ille rammet av vannkopper er det helt jævlig. Men kjenner hun besteforeldre og tante godt, så går vel det også. Men når jeg var syk var ingenting som å ha mamma i nærheten, og det tenker jeg om mine barn også. Anonymous poster hash: 94a55...096 7
Daiquiry Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2015 Hun er i helt fin form, kun noen prikker. Kjenner tante og besteforeldre veldig godt. Hat som sagt et ansvar for de to andre også....ikke lett 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Er helt tragisk . Hun kommer hjem fra ferie med far med vannkopper og vi skal reise til syden i morgen tidlig . Har en datter til som kun har vært hjemme i hele sommer og som har gledet seg vilt til denne ferien. Hun som har fått vannkopper har vært 3 uker i Danmark. I tillegg har vi en baby som er under 3 mnd og bør helst ikke utsettes for smitte. Så nå prøver jeg å få ordnet slik at hun kan være hos besteforeldre og tante mens vi andre reiser. Tenker på å kompensere med en helgetur til Disneyland Paris når hun er frisk, alene med oss. Er utrolig lei meg nå, hun kommer til å bli knust når jeg forteller at hun må bli igjen hjemme. Jeg hadde nok heller ikke reist fra datteren min. Tenk om hun blir mye dårligere. Når min datter fikk vannkopper var hun veldig dårlig, selv om det bare begynte med noen prikker. Men jeg har full forståelse for at det er en vanskelig situasjon. Og spesielt med et så lite barn som den minste. Nå har så små barn som regel fått immunitet fra deg og har ikke så lett for å bli syk, men din syke datter kan jo holde litt avstand en periode. Som i å ikke holde bebyen eller gå helt innpå henne. Jeg hadde nok slitt veldig jeg også hvis jeg var deg, her er det mange som blir berørt. Men hva med å utsette turen, dere har vel reiseforsikring? På den måten kan dere alle dra, bare litt senere. Lykke til uansett Anonymous poster hash: 05078...d4e 3
Gjest Magdalene Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Jeg hadde nok blitt hjemme med den syke, og den minste babyen, og latt far dra med den som var frisk (forstår det slik at det er tre barn her?). 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Har hun med vannkopper vært hjemme hos søsken? Vankommer smitter ved dråpesmitte til siste vannkopp er tørket inn. Har hun vært innen for døra hjemme, så er smitte mulig. Babyen bør ikke få vannkopper. Har hatt et søsken med vannkopper som liten baby. Babyen ble veldig syk, med infeksjon i vannkopper i bleieområdet. Kontakt legevakt på telefon, forhør deg om vaksine har noen hensikt nå. Barn med smittsomme barnesykdommer er ofte lite velkomne på legekontor på grunn av smittsomheten. Vannkopper på fly er ikke lov. Anonymous poster hash: 0bf8a...3ad
Daiquiry Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2015 Vi undersøker nå om vi kan utsette reisen en uke, da er hun ikke smittsom lenger. Må bare få bekreftet av forsikringsselskapet at vi får pengene igjen. Hvis det går i orden, tar jeg med meg de to største og reiser vekk tom tirsdag, da smitter hun ikke lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Jeg ser ikke problemet med å la barnet være med besteforeldrene. De tar nok godt vare på henne. Da jeg hadde vannkopper var jeg heller ikke syk annet enn de prikkene. Det er kanskje bra at dere reiser slik at baby ikke blir smittet. Anonymous poster hash: 30303...d2b 33
Jobbermedbarn Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Så utrolig kjedelig situasjon! Håper det ordner seg til det beste for dere! 1
Gjest O.G. Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Er helt tragisk . Hun kommer hjem fra ferie med far med vannkopper og vi skal reise til syden i morgen tidlig . Har en datter til som kun har vært hjemme i hele sommer og som har gledet seg vilt til denne ferien. Hun som har fått vannkopper har vært 3 uker i Danmark. I tillegg har vi en baby som er under 3 mnd og bør helst ikke utsettes for smitte. Så nå prøver jeg å få ordnet slik at hun kan være hos besteforeldre og tante mens vi andre reiser. Tenker på å kompensere med en helgetur til Disneyland Paris når hun er frisk, alene med oss. Er utrolig lei meg nå, hun kommer til å bli knust når jeg forteller at hun må bli igjen hjemme. Du skal til syden med en baby??? Er det innafor da???
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 Du skal til syden med en baby??? Er det innafor da??? Hvorfor skulle det ikke være innenfor om babyen er i skyggen og får nok væske?Anonymous poster hash: 870a6...446 30
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Vi undersøker nå om vi kan utsette reisen en uke, da er hun ikke smittsom lenger. Må bare få bekreftet av forsikringsselskapet at vi får pengene igjen. Hvis det går i orden, tar jeg med meg de to største og reiser vekk tom tirsdag, da smitter hun ikke lenger. Så bra, håper det ordner seg for dere. Lykke til og god ferie. Anonymous poster hash: 05078...d4e 1
Daiquiry Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2015 Baby har ikke vært i huset, hun som er syk er isolert på rommet sitt til i morgen, da stikker vi på hytten til tirsdag, så baby kommer hjem igjen i morgen. Turen er avbestilt, skal finne ny tur i morgen, bare håper det ikke tar for lang tid å få pengene igjen av forsikringsselskapet. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #14 Skrevet 18. juli 2015 Hei. Kjedelig med vannkopper akkurat når dere skulle reise, men flott at du ikke utsetter andre for smitte. For enkelte grupper kan det faktisk være ganske skummelt. For eksempel for gravide som ikke har hatt infeksjoner tidligere. God bedring og god tur senere. Krysser fingrene for at du får tilbake alle pengene.Anonymous poster hash: 58726...be8 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #15 Skrevet 18. juli 2015 http://www.lommelegen.no/legesvar/vannkopper-og-flygingAnonymous poster hash: 58726...be8
Daiquiry Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #16 Skrevet 18. juli 2015 Du skal til syden med en baby??? Er det innafor da??? Det er helt innafor så lenge baby ikke utsettes for direkte sollys og får i seg nok væske som AB her sier . Hun har allerede vært på 3 turer 9
MeMyself&I Skrevet 18. juli 2015 #17 Skrevet 18. juli 2015 Hvordan er almenntilstanden? Noen er helt fine med vannskopper og lever helt normalt 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. juli 2015 #18 Skrevet 18. juli 2015 Du skal til syden med en baby??? Er det innafor da??? Ser ikke at det skal være noe galt, så lenge barnet får nok væske og ikke utsettes for direkte sollys går det nok fint. Det er jo mange som bruker permisjonen sin til å reise, deriblant meg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #19 Skrevet 18. juli 2015 Baby har ikke vært i huset, hun som er syk er isolert på rommet sitt til i morgen, da stikker vi på hytten til tirsdag, så baby kommer hjem igjen i morgen. Turen er avbestilt, skal finne ny tur i morgen, bare håper det ikke tar for lang tid å få pengene igjen av forsikringsselskapet. Jeg skjønner ikke? Er babyen et annet sted enn deg?Anonymous poster hash: 3eec2...995 3
Daiquiry Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #20 Skrevet 18. juli 2015 Hvordan er almenntilstanden? Noen er helt fine med vannskopper og lever helt normalt Den er helt normal, på godt og vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå