AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Hei! Jeg er nybegynner når det kommer til løping, og aner dermed ikke hva jeg skal kjøpe eller hvor jeg skal gå for å få best tilbud! Her jeg bor regner det for det neste stikker og strå året rundt, så har dermed bare løpt om sommeren og når det en gang er fint. Hva bør jeg kjøpe? Tights kommer ikke på tale, da jeg er mann, og INGEN menn bør i min mening bruke dette under noen omstendighet. Anonymous poster hash: fc88a...ab6
Nariko Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Dykkerutstyr... Fra spøk til revolver. Det aller viktigste er skikkelige joggesko som er tilpasset din fot så du unngår unødvendige belastningsskader. Utover det så kan resten av antrekket bestå av hva du måtte føle deg komfertabel i. En fordel i regnvær er gjerne en tynn løpejakke som puster. Fordelen med løpetights er jo at de er fine å løpe i uansett vær pga stoffet. Men om du på død og liv ikke vil ha det så finnes det andre alternativet. Ta en tur innom løpeavdelingen på sportsbutikken og test ut litt forskjellige løpeklær så finner du fort ut hva du trives best i.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Hei! Jeg trener mye i vestlandsværet selv og ser problemstillingen og påkledning... Jeg skjønner godt at du ikke vil bruke tights, men har noen andre forslag. Du kan evetuelt kjøpe en tynn, vanntett langrennsbukse. De er som regel veldig behagelige og gode å løpe i. Så må jeg bare si at hvis du skal ha en skikkelig treningsøkt ute i regnværet, må du bare være forberedt på å bli våt på beina om du skal ha gode sko. Du kan eventuelt droppe de gode joggeskoene og kjøpe goretex sko, for eksempel salomon, de vil jeg anbefale! Utenom det kan jeg anbefale deg å kjøpe en windstopper fra nike eller et annet merke for den del. En tynn lett jakke som tåler regn, men som ikke er tung å bevege seg i :-) Ikke la ruskeværet stoppe treningen! Anonymous poster hash: 724ed...5bc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Hei! Jeg trener mye i vestlandsværet selv og ser problemstillingen og påkledning... Jeg skjønner godt at du ikke vil bruke tights, men har noen andre forslag. Du kan evetuelt kjøpe en tynn, vanntett langrennsbukse. De er som regel veldig behagelige og gode å løpe i. Så må jeg bare si at hvis du skal ha en skikkelig treningsøkt ute i regnværet, må du bare være forberedt på å bli våt på beina om du skal ha gode sko. Du kan eventuelt droppe de gode joggeskoene og kjøpe goretex sko, for eksempel salomon, de vil jeg anbefale! Utenom det kan jeg anbefale deg å kjøpe en windstopper fra nike eller et annet merke for den del. En tynn lett jakke som tåler regn, men som ikke er tung å bevege seg i :-) Ikke la ruskeværet stoppe treningen! Anonymous poster hash: 724ed...5bc Har alltid latt dette stoppe meg! Men NO MORE! Takker for gode tips! Anonymous poster hash: fc88a...ab6
Cata Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Støtter forslaget om dykkerdrakt . Litt mer seriøst så er jeg enig i at gode sko er prioritet nr. 1 og når det blir kaldere i været så kjøp tynne ullsokker å ha inni. Du tåler å bli våt på beina den tiden turen tar, med mindre du skal løpe maraton da. Av liknende grunner så er vannavstøtende løpejakke greit på overkroppen. Den holder ute en del vann, men selvsagt ikke styrtbygene. Men om du blir våt så hva så? Da er det bare enda bedre med en god dusj når du kommer hjem igjen. Også her er tynn ull en favoritt inn mot kroppen. Når det gjelder bukse aner jeg ikke siden jeg selv sverger til tights. Muligens en tynn overtrekksbukse som ikke er så veldig vid i beina kunne være noe?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Støtter forslaget om dykkerdrakt . Haha! Eneste jeg er bekymret for når det kommer til bukser er, disse blir jo forferdelig ubehagelige når de blir gjennomvåte? Noe som vil skje ca 80% av alle gangene jeg er ute å løper:P Går bra med shorts om sommeren, da blir jeg i det minste ikke kald! Anonymous poster hash: fc88a...ab6
Cata Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Haha! Eneste jeg er bekymret for når det kommer til bukser er, disse blir jo forferdelig ubehagelige når de blir gjennomvåte? Anonymous poster hash: fc88a...ab6 Ja, de blir gjerne det. Det er en av grunnene til at jeg i sin tid konverterte til tights også ute på vinterstid. Overtrekksbukser som er våte "klasker" rundt leggene på et temmelig ubehagelig vis. Muligens kunne noe slikt som denne fungere? Ikke tights, men ikke så vid og slaskete heller? Eller denne?
Wolfmoon Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Støtter Cata sitt forslag, de buksene er mye brukt innen fotball, så de funker bra til utetrening selv i regnvær.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 Ja, de blir gjerne det. Det er en av grunnene til at jeg i sin tid konverterte til tights også ute på vinterstid. Overtrekksbukser som er våte "klasker" rundt leggene på et temmelig ubehagelig vis. Muligens kunne noe slikt som denne fungere? Ikke tights, men ikke så vid og slaskete heller? Eller denne? Støtter Cata sitt forslag, de buksene er mye brukt innen fotball, så de funker bra til utetrening selv i regnvær. Det der ser svært lovende ut! Blir nok innkjøp av det! Tusen takk for gode tips! :D Anonymous poster hash: fc88a...ab6
Gjest The damned Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 (endret) Jeg bryr meg ikke om jeg blir litt våt på beina,men har en tynn regnjakke nå. Kanskje det er litt annerledes hvis man jogger i en litt løsere bukse. Blir vel våt og ekkel rundt bena da. Så kanskje en lett vanntett bukse. Tenker at jeg muligens må ha noe bedre når høsten begynner å komme, men akkurat nå går det greit å bli litt våt. Er nybegynner selv. Edit:Jeg leste visst ikke så godt før jeg svarte,men følger med i tråden så får jeg kanskje noen tips selv Endret 19. juli 2015 av The damned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå