AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #61 Skrevet 20. juli 2015 Vel da kan jeg informere deg om at din søster desverre ikke har så mye å bidra med på dette området. "Hun sa det at den loven kunne tolkes så enkelt som at de hundene som har lov inn i matbutikken har en krav på å kunne ha med seg når en leier. Det vil si, førerhunder og tjenestehunder" Dette er kategorisk feil. Mhm, for du er vel jurist kanskje..? En kan gjerne slå i bordet med lover etter lover for min del, en kunne også dra det rettens vei. Men hadde det vært noen som prøvde seg på et sånt stunt når de leide hos meg hadde jeg sagt opp leieavtalen. Anonymous poster hash: f1462...982 1
Gjest Angry Man Skrevet 20. juli 2015 #62 Skrevet 20. juli 2015 Mhm, for du er vel jurist kanskje..? En kan gjerne slå i bordet med lover etter lover for min del, en kunne også dra det rettens vei. Men hadde det vært noen som prøvde seg på et sånt stunt når de leide hos meg hadde jeg sagt opp leieavtalen. Anonymous poster hash: f1462...982 Nei er faktisk ikke jurist, har dog et par stykker i familien om det skulle bli nødvendig. Men studerte juss i to år ved UiO før jeg fant ut at det ikke var noe for meg, for kjedelig. Men selfølgelig det jeg sier her betyr absolutt ingenting på et forum siden det ikke er noen måte å bevise det på uansett. Jeg kunne sagt at jeg var paven også.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #63 Skrevet 20. juli 2015 Nei er faktisk ikke jurist, har dog et par stykker i familien om det skulle bli nødvendig. Men studerte juss i to år ved UiO før jeg fant ut at det ikke var noe for meg, for kjedelig. Men selfølgelig det jeg sier her betyr absolutt ingenting på et forum siden det ikke er noen måte å bevise det på uansett. Jeg kunne sagt at jeg var paven også. Så sant så sant. Men nå gidder jeg ikke kverulere mer, men var gøy så lenge det varte. Ha en fin dag Anonymous poster hash: f1462...982 1
Brimi Skrevet 20. juli 2015 #64 Skrevet 20. juli 2015 Emmelinedommen gjelder en innekatt i ett borettslag, ikke en bikkje som gjør, gnager i stykker dørkarmene og driter utenfor inngangsdøren. Den omhandler også styrets rett til å kontrollere andelseiernes dyrehold. Stoooor forskjell. Leietaker som hadde skaffet seg dyr hos meg uten tillatelse hadde effektivt fått dyret eliminert. Det hadde du aldri klart å bevise var meg. Ops katten kom ikke tilbake, ops hunden forsvant fra butikken, ops det var gift i snopet den fikk. Syns det, by bye husdyr til leietaker. Anonymous poster hash: 8ab76...b00 Det er smart å si på et forum hvor selv om du er anonym for oss, ikke er anonym for politiet. Tror faktisk du ikke er anonym for moderatorene heller. Snakk om å ha respekt for levende skapninger. Det finnes andre løsninger enn å drepe et dyr. 1
Million Skrevet 20. juli 2015 #65 Skrevet 20. juli 2015 ....men hvem kan si nei til en liten allergivennlig og ikke-røytende hund?? Anonymous poster hash: be9d9...5cd De aller fleste, faktisk. Tipper minst 95% av utleie-objektene sier konsekvent nei til dyr, uansett. Du vil med andre ord stille mye dårligere på leiemarkedet om du kommer med en hund på slep. Jeg ville droppet det var jeg deg, og utsatt hundekjøpet til den dagen du eier din egen bolig/leilighet. Hadde jeg hatt en utleie-leilighet hadde jeg sagt tvert nei til hund og katt og kjæledyr, selv om jeg har to hunder selv! Hadde ikke godtatt akvarie engang, pga fare for lekkasje og uhell (har hatt mange akvarier selv, så det vet jeg godt...). 2
Gjest Angry Man Skrevet 20. juli 2015 #66 Skrevet 20. juli 2015 Så sant så sant. Men nå gidder jeg ikke kverulere mer, men var gøy så lenge det varte. Ha en fin dag Anonymous poster hash: f1462...982 Ha en fin dag ja.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #67 Skrevet 20. juli 2015 Det er smart å si på et forum hvor selv om du er anonym for oss, ikke er anonym for politiet. Tror faktisk du ikke er anonym for moderatorene heller. Snakk om å ha respekt for levende skapninger. Det finnes andre løsninger enn å drepe et dyr. Næmmen, true med politiet og greier? Nei huff, nå ble jeg redd altså Løsningen er følgende: HVIS UTLEIER SIER NEI TIL DYR, SÅ SKAFFER DU DEG NYTT BOSTED SOM TILLATER DYR. Respekter utleier så får du respekt tilbake, for de aller fleste i den virkelige verden er det ikke noe problem. Skal du derimot respektløst trumfe gjennom din vilje, da da blir du møtt med samme metode tilbake. Når har ikke jeg utleiere med dyr, så for meg er det ingen problem. Men politiet altså, jajamensan, kan gått få ett par politifolk på besøk til luftleieboerhunden min jeg altså Anonymous poster hash: 8ab76...b00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå