KrisBro Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 I dag står det i turnus at eg skal jobbe, sjefen min og eg hadde og avtalt dette for noken uker siden.. Når eg møte opp på jobb er allerede den vakta eg skulle ha tatt av en annen person.. Er det sånn at eg skal ha lønn for 2 timer bare fordi eg møtte opp?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 I dag står det i turnus at eg skal jobbe, sjefen min og eg hadde og avtalt dette for noken uker siden.. Når eg møte opp på jobb er allerede den vakta eg skulle ha tatt av en annen person.. Er det sånn at eg skal ha lønn for 2 timer bare fordi eg møtte opp? Strengt tatt skal du få lønn for hele vakta. Var vakta på 7,5 timer, så skal du få 7,5 timer betalt også. Ikke din feil at jobben roter sånn! Men om du ødelegger stemninga på jobb og til sjefen ved å kreve noe slikt, det tror jeg også.... Så du får se hvor mye du må krangle deg til betalingen. Men du har rett på det ja. Anonymous poster hash: 2f53b...d3f 5
Hecubaa Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Hvis du står i turnus og ikke har gitt vekk vakten selv slik at dette er en feil som ikke ligger på din side skal du ha betalt for hele vakten. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 ... Og den eneste måten å lære arbeidsgiver å slutte å rote er å kreve betalt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Strengt tatt skal du få lønn for hele vakta. Var vakta på 7,5 timer, så skal du få 7,5 timer betalt også. Ikke din feil at jobben roter sånn! Men om du ødelegger stemninga på jobb og til sjefen ved å kreve noe slikt, det tror jeg også.... Så du får se hvor mye du må krangle deg til betalingen. Men du har rett på det ja. Anonymous poster hash: 2f53b...d3f Mulig du har formulert deg klønete, eller jeg misforstår deg her, men denne setningen der tolker jeg som at om det er den ansattes feil om stemningen blir ødelagt dersom den ansatte, som ikke har skyld i situasjonen, fremsetter et berettiget lønnskrav. Jeg vil si at det er sjefen som er den som er skyld i situasjonen, er den som ødelegger stemningen. Ikke den ansatte. Så her bommer du. Anonymous poster hash: 20a1e...a4b 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Du skal ha betalt for hele vakten. Det er ikke din skyld at sjefen roter med skjema Anonymous poster hash: 594c3...5ca 3
SiMa Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Mulig du har formulert deg klønete, eller jeg misforstår deg her, men denne setningen der tolker jeg som at om det er den ansattes feil om stemningen blir ødelagt dersom den ansatte, som ikke har skyld i situasjonen, fremsetter et berettiget lønnskrav. Jeg vil si at det er sjefen som er den som er skyld i situasjonen, er den som ødelegger stemningen. Ikke den ansatte. Så her bommer du. Anonymous poster hash: 20a1e...a4b Det er sjefen som har gjort feilen, og dermed har ansvaret for det som skjer videre. Om ts setter frem et helt rettmessig krav og krever lønn for hele vakta, og det fører til dårlig stemning er det også sjefens ansvar fordi han/hun håndterer det på en dårlig måte. Hvis ts setter frem krav om lønn for hele vakta kan det bidra til at det blir dårlig stemning, både fra sjefen og fra kollegene. Selv om det ikke er ts sitt ansvar om det skjer, kan hun velge å la det gå forbi i stillhet fordi hun ikke vil risikere dårlig stemning på jobben. Uansett hvem som prinsipielt sett har ansvaret går det jo ut over ts selv.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men for meg er 7,5 timer med lønn (på en søndag til og med) verdt å kjempe for - selv om sjefen blir sur. Dårlig stemning er det vel fra før hvis folk tror de skal jobbe og blir sendt hjem. Å antyde at personer som står for det de mener og kjemper for sine rettigheter skaper dårlig stemning er virkelig steinaldersk. Det får bare bli dårlig stemning ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå