AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Er vant til å løpe 4-5 ganger pr uke på tredemølle, ca 5-6 km pr gang. Men nå i ferien løper jeg kun ute i skogen, og merker jeg er så sykt stiv og støl i leggene. Å gå i nedoverbakke er verst da jeg kjenner det på siden forran. Hvor "farlig" er det å fortsette å løpe selvom jeg er støl og stiv? Vil gjerne opprettholde rutiner i ferien da det blir mer mat og jeg fort blir slapp og rastløs uten løping. Anonymous poster hash: 7734a...620
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Det beste er å la kroppen hele de ødelagte muskelbuntene. Men du kan jo jogge der det er flatt uten å ha vondt og ta rask gange der du merker du får vondt av stølheten. Anonymous poster hash: 94eb8...d86 1
Nariko Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Ikke noe farlig å løpe om du er støl, men du har brukt andre muskelgrupper i terreng enn du er vant med på mølle så det kan være lurt å ta en rolig restitusjonsjoggetur for å løsne opp kroppen.
Lanista1984 Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Hvis motivasjonen er der, er kroppen med deg. Kjør på.
Snabeltann Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Varm godt opp og ta det rolig de første to jm. Etter turen så bør du tøye lenge. ..evt badstue? Deilig! 1
Wiggins Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Varm godt opp og ta det rolig de første to jm. Etter turen så bør du tøye lenge. ..evt badstue? Deilig! TS har blitt støl fordi h*n har gitt musklene uvant belastning. Ved å trene før stølheten var gitt seg tar det enda lengre tid for musnelskaden å repareres. Tøying, spesielt etter uvant aktivitet, skaper enda flere og større muskelrupturer. Tøying er å anbefale når man har bedrevet aktivitet man er vant til, det hjelper mot høy tonus (anspenthet) i muskulaturen, men det er altså ikke så lurt når man er støl. 1
Snabeltann Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Det hun spør er om det er "farlig" å jogge. Men det er det ikke. Ikke når kroppen allerede har grunnlag etter mye løping.Men lytt til kroppen. Restitusjon er viktig.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 5-6 kilometer er jo ikke akkurat mye. Løp ivei du. Anonymous poster hash: 50132...1db
Snabeltann Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har løpt i dag - fortere enn jeg pleier og er støl. Likevel - med å slappe av nå og gi kroppen ro, vet jeg at jeg godt kan løpe en rolig kortere tur i morgen eller gå en liten fjelltur uten priblem. Ikke farlig å være støl. Men det er viktig at du gir kroppen ro. Vi damer er så himla flink til å hive oss til med husarbeid, gressklipping, venninnebesøk, leke med barna...burdeburde.... egentlig bør vi gjøre som mannfolk og bare legge oss på sofan noen timer etter trening, spise og se på tv...og slappe av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå