virre Skrevet 8. september 2004 #1 Skrevet 8. september 2004 Er det noen som har vært/har tenkt seg på høstutstillingen i kunstnernes hus i år? Jeg har tenkt meg innom en tur for å titte, men synes innimellom at det kan bli litt VEL mye innstallasjoner, hvor budskapet forsvinner i jakten på annerledeshet. Samtidig kan man jo finne mye kul samtidskunst. I år var det jo veldig mange debutanter og få gamle travere, leste jeg.. Er kunstmiljøet så opptatt av å være nytenkende at skjønnheten forsvinner? :klø:
ivanka Skrevet 8. september 2004 #2 Skrevet 8. september 2004 øh. skjønnheten som ideal i kunsten forsvant vel litt ut for en stund siden? skal nok ikke på høstutstillinga i år, jeg går bare når noen jeg kjenner er med. litt kjedelig av meg da.
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2004 #3 Skrevet 8. september 2004 Å nei, absolutt ikke! I år var det veldig bra synes jeg. Som i fjor også egentlig. Jeg synes de har blitt flinkere til å ta inn gode ting enn det jeg har inntrykk av at de var før. Ikke lenger så opptatt av å bare provosere eller sjokkere... Om det er en bra ting vet jeg ikke. Bra om kunst skaper debatt. Men dette var iallefall mitt inntrykk av utstillingen. Mye foto også. Gled deg :-)
Gjest Phair Skrevet 8. september 2004 #4 Skrevet 8. september 2004 Jepp, skal til helgen. Gleder meg at foto er blitt mer "legitimt" som kunst.
Ella Skrevet 8. september 2004 #5 Skrevet 8. september 2004 Skjønnhet eller estetikk er ikke synonymt med kunst. Er selv ganske lei av det meste innen norsk kunst som prøver å være nyskapende. Svært få kunstnere klarer det. Kjeder meg som regel noe så innihampen når jeg besøker kunstutstillinger med norske kunstnere i Norge Hilsen Ella
Grooo Skrevet 8. september 2004 #6 Skrevet 8. september 2004 Var der i fjor for første gang, og det var ganske annerledes enn jeg hadde trodd. Jeg ble virkelig positivt overrasket. Kanskje jeg skal prøve å få til en tur i år også, hvis noen vil bli med meg..
Gjest Phair Skrevet 8. september 2004 #7 Skrevet 8. september 2004 Var der i fjor for første gang, og det var ganske annerledes enn jeg hadde trodd. Jeg ble virkelig positivt overrasket. Kanskje jeg skal prøve å få til en tur i år også, hvis noen vil bli med meg.. Jeg blir med!
SuperNova Skrevet 8. september 2004 #9 Skrevet 8. september 2004 Jeg syntes det var mye bra i år! Og ta gjerne med barn: Jeg var der sammen med noen unger (11 og 9), og det var veldig gøy. De tar ikke fem øre for å le høyt når det er noe de synes ser rart ut eller morsomt ut. Jeg har aldri vært med barn på utstilling før, men det frister til gjentakelse. Jeg la også merke til at det var mye foto - og det kan jeg like.
Elze Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Jeg skal også, mest for å se på foto. Og fordi en venn av meg har et fotografi der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå