Gå til innhold

Hvor mye arbeid er det å sminke seg veldig pen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er mann og har ikke peiling på sminke, men merket meg at omtrent alle jenter kan bli utrolig fine om de sminker seg.  Så lurer på hvor mye tid tar det å sminke seg slik jenter gjør når de går ut på byen?

Spørsmål nummer 2 er hvorfor sminker ikke flere jenter seg slikt til hverdags også?

Anonymous poster hash: 2f6c8...cd1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke, har aldri greid sminke meg pen så jeg har gitt opp sminka

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er mann og har ikke peiling på sminke, men merket meg at omtrent alle jenter kan bli utrolig fine om de sminker seg.  Så lurer på hvor mye tid tar det å sminke seg slik jenter gjør når de går ut på byen?

Spørsmål nummer 2 er hvorfor sminker ikke flere jenter seg slikt til hverdags også?

Slik ut-på-byen-kvelds-sminke fungerer dårlig i dagslys

Anonymous poster hash: 71534...d06

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvor pen man er fra før.

Anonymous poster hash: 44f11...702

• Liker 2
Skrevet

Når jeg skal ut bruker jeg alt mellom en halvtime og halvannen time på sminke. For det første tar det altfor mye tid å sminke seg slik til vanlig (jeg velger mye heller en ekstra time søvn enn å være ekstra pen), og for det andre blir det for mye i dagslys.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg har god tid - 1 time

Dårlig tid - alt fra 15-30 min. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som bruker opp mot 1,5 time på festsminke.

Til spørsmål nummer 2: Fordi jeg heller vil sove 1 time lengre.

Anonymous poster hash: c7ef5...e66

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 15-25 minutter. Skjønner egentlig ikke hvordan noen klarer å bruke over en time på å sminke seg. Jeg bruker en god del produkter, men klarer fortsatt ikke strekke det til noe lenger enn en halvtime.

Vet ikke helt hvorfor noen jenter ikke sminker seg. Kanskje fordi de ikke har lyst, eller fordi de heller vil sove litt lenger om morgenen. Det er jo opp til dem. Synes de fleste er fine uten sminke også, men man ser litt mer våken og fresh ut med sminke på.

Anonymous poster hash: a02e1...df1
  • Liker 1
Gjest Evans
Skrevet

Ut i fra en del filmer på YouTube kan man endre hele utseende bare ved hjelp av sminke. Ser ut som det kan ta ganske lang tid om man skal gjøre store endringer.

Hvis du tenker på mye farger og slikt, syns jeg det sjeldent passer seg på dagtid. Da er det etter min mening finest å se mest naturlig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Nå bruker man ofte de samme tingene både til dag og kveld, bare en letter foundation på dagen, tyngre på kvelden, mer naturlige øyenskygger på dagen, og mørkere mer dramatisk på kvelden osv. Tar ca samme tid, evt mange sminker seg mindre generelt på dagtid pga enkelthet og det ikke er fint i dagslys

Anonymous poster hash: 286f9...bf0
Skrevet

Når jeg skal på byen vil jeg si at jeg bruker ca. 30 minutter på sminken. Grunnen til at jeg ikke sminker meg slik til hverdags er at øyensminken blir for heavy. Til hverdags tar det meg vel 20 minutter.

Skrevet

Tidsbruk er avhengig av utgangspunktet (utseende), hvor mange produkter man bruker, og ikke minst hvor nøye eller erfaren man er. Hvis man sminker seg hver dag så går det mye raskere enn for de som bare sminker seg til jul og bursdager.

Når det gjelder hvorfor man ikke har festsminke på seg til vanlig, så har det med lysforhold å gjøre, og ikke minst hva som er passende. Det ser ikke bra ut med festsminke når du går på tur i marka på søndagen, eller sitter i kassa på prix.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid 15-20 minutter, uansett om det er hverdag eller fest. Sminker meg mye, bruker masse forskjellige produkter. Ser ganske naturlig ut, selv om jeg bruker mye, da jeg har funnet produkter og teknikker som fungerer. Et utseende kan bli helt forandret med sminke!

Foundation i hele ansiktet.

Mørkt pudder i hårfestet, siden av nesa, under kinnbena, og under haka.

Rouge på kinnbena

Lyst pudder med skimmer i midten av panna, under øynene, foran på nesa, over leppene og haka.

Produkt som får øyenskyggen til å sitte.

2-3 forskjellige øyenskygger, lagt med tre forskjellige koster.

Brynsfarge

Maskara

Vippetang

Leppestift

Anonymous poster hash: 113ff...8aa

Skrevet

Jeg bruker alltid 15-20 minutter, uansett om det er hverdag eller fest. Sminker meg mye, bruker masse forskjellige produkter. Ser ganske naturlig ut, selv om jeg bruker mye, da jeg har funnet produkter og teknikker som fungerer. Et utseende kan bli helt forandret med sminke!

Foundation i hele ansiktet.

Mørkt pudder i hårfestet, siden av nesa, under kinnbena, og under haka.

Rouge på kinnbena

Lyst pudder med skimmer i midten av panna, under øynene, foran på nesa, over leppene og haka.

Produkt som får øyenskyggen til å sitte.

2-3 forskjellige øyenskygger, lagt med tre forskjellige koster.

Brynsfarge

Maskara

Vippetang

Leppestift

Anonymous poster hash: 113ff...8aa

:O

Skrevet

Jeg har ikke råd! :P
Og har de jeg har hørt med, sier at jeg ikke trenger å bruke noe sminke, fordi huden min er så fin fra før av..."HÆ VIL DU SKJULE FREGNENE DINE!? de er jo sååå søte..." -Ja nemlig derfor...! :fnise:

• Liker 1
Gjest Universe
Skrevet (endret)

Det er bare å sminke seg mest mulig naturlig så blir man pen. Maskara, det går ikke så lang tid, lipgloss eller leppestift går ikke lang tid, litt pudder hvis huden er full i kvise eller noe, ellers trenger de ikke pudder de som har grei nok hud fra før av. Kanskje eyenliner for de som vil det. Det går ikke lang tid for meg, men så vil jeg være mest mulig naturlig. Hvis jeg har for mye på så ser det ikke pent ut.

Endret av Universe
Gjest Universe
Skrevet

Det er bare å sminke seg mest mulig naturlig så blir man pen. Maskara, det går ikke så lang tid, lipgloss eller leppestift går ikke lang tid, litt pudder hvis huden er full i kvise eller noe, ellers trenger de ikke pudder de som har grei nok hud fra før av. Kanskje eyenliner for de som vil det. Det går ikke lang tid for meg, men så vil jeg være mest mulig naturlig. Hvis jeg har for mye på så ser det ikke pent ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...