Gå til innhold

Jeg fryser HELE TIDEN

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til og med når jeg er i syden og bader på varmeste sommeren fryser jeg. Jeg slutter aldri å fryse. Må kle meg inn med 10 lag klær nå på sommeren for ikke å fryse. Jeg sitter nå på en ganske varm kveld og rister. Fryser så mye at huden er vond på leggene mine og nesen min er iiiiskald. 

Finnes det noe en kan gjøre? Det hjelper selvsagt med fysisk aktivitet, men er lite med trening jeg kan gjøre nå liksom.

Det er så teit at jeg må tulle meg inn i tepper og bruke 2 dundyner om natta midt på sommeren for å ha det komfortabelt. 

Lurer på hvordan det blir når jeg blir gammel. Er bare 20 år. Blodprøvene mine er forøvrig fine. Har heller ikke feber. 

Anonymous poster hash: 1e6a5...307
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært til lege og blitt grundig undersøkt?

Anonymous poster hash: ee056...07b

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært til lege og blitt grundig undersøkt?

Anonymous poster hash: ee056...07b

Ja. Har forøvrig også slitt en del med utmattelse og hodepine (har nå hatt hodepine i 1,5 uke konstant), men de finner ikke noe galt i det hele tatt med meg. Skal ta MR av hjernen og litt slikt nå da, så får se hva som skjer da. Men at jeg fryser lett har jeg hatt problemer med siden jeg var 10 år sikkert, men da var det vel fordi jeg var så tynn. Nå er jeg fortsatt veldig slank, men min søster og mor som veier ca like mye som meg fryser ikke i det hele tatt når jeg holder på å dø fordi jeg synes det er så kaldt. (For å sette det på spissen). Det har blitt litt verre i det siste faktisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så ille at jeg nesten er desperat etter kjæreste bare for å ha noen som varmer meg om natta.. Min eks-samboer sa også hele tiden at jeg var så kald. Jeg var iskald når han holdt på å svette ihjel.

Vi hadde også en varmeovn og vedovn som jeg satt foran hele tiden helt inntil for å få varme mens han ikke visste hvor han skulle gjøre av seg fordi han synes det var så varmt.. 

Skjønner ikke noenting jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så ille at jeg nesten er desperat etter kjæreste bare for å ha noen som varmer meg om natta.. Min eks-samboer sa også hele tiden at jeg var så kald. Jeg var iskald når han holdt på å svette ihjel.

Vi hadde også en varmeovn og vedovn som jeg satt foran hele tiden helt inntil for å få varme mens han ikke visste hvor han skulle gjøre av seg fordi han synes det var så varmt.. 

Skjønner ikke noenting jeg. 

Har du også fortalt om hvor ille det er, til legen?

Anonymous poster hash: b97c5...e54

Skrevet

Har det også sånn.

Kontoret på jobben har jeg det 35 grader og da bruker jeg boblejakke mange ganger. Kulden kommer likssom innenfra. Har to dobble polar dyner i senga.

Hos meg har det nok noe å gjøre med lymfesystemet. Jeg får veldig hovne bein og disse blir iskalde.

Hvis samboern dusjer etter meg må han alltid sjekke instillingen på dusjen hvis ikke brenner han seg😂 Og jeg skal egentlig være forsiktig med varme, men bare så godt å tine i dusjen.

Skrevet

Har du opplevd noe traumatisk eller vært veldig stresset/redd over en lengre periode? Når kroppen er i "kampmodus" som følge av frykt sender den blod til viktige muskler, og det blir tatt fra huden så du blir kald. Om dette har skjedd lenge kan kroppen sette seg fast og man forblir anspent hele tiden. Psykologen min fortalte meg ca dette så det kan jo kanskje være noe der? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du også fortalt om hvor ille det er, til legen?

Jeg har ikke tatt det opp sånn skikkelig, men kan ta det opp ved neste time. Kanskje jeg kan få varmehjelpemidler eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du opplevd noe traumatisk eller vært veldig stresset/redd over en lengre periode? Når kroppen er i "kampmodus" som følge av frykt sender den blod til viktige muskler, og det blir tatt fra huden så du blir kald. Om dette har skjedd lenge kan kroppen sette seg fast og man forblir anspent hele tiden. Psykologen min fortalte meg ca dette så det kan jo kanskje være noe der? 

Nei, det har jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Har det også sånn.

Kontoret på jobben har jeg det 35 grader og da bruker jeg boblejakke mange ganger. Kulden kommer likssom innenfra. Har to dobble polar dyner i senga.

Hos meg har det nok noe å gjøre med lymfesystemet. Jeg får veldig hovne bein og disse blir iskalde.

Hvis samboern dusjer etter meg må han alltid sjekke instillingen på dusjen hvis ikke brenner han seg Og jeg skal egentlig være forsiktig med varme, men bare så godt å tine i dusjen.

Ja, tiner i dusjen jeg og. For ikke å snakke om varmeflaske. :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Selv om din mor og søster veier ca det samme og har ca lik fasong kan det hende de har mer underhudsfett enn deg, som gjør at de ikke fryser?

Anonymous poster hash: 40c82...7ab
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt det opp sånn skikkelig, men kan ta det opp ved neste time. Kanskje jeg kan få varmehjelpemidler eller noe. 

Bra!

Dette må jo undersøkes og utredes av lege

AnonymBruker
Skrevet

Til og med når jeg er i syden og bader på varmeste sommeren fryser jeg. Jeg slutter aldri å fryse. Må kle meg inn med 10 lag klær nå på sommeren for ikke å fryse. Jeg sitter nå på en ganske varm kveld og rister. Fryser så mye at huden er vond på leggene mine og nesen min er iiiiskald. 

Finnes det noe en kan gjøre? Det hjelper selvsagt med fysisk aktivitet, men er lite med trening jeg kan gjøre nå liksom.

Det er så teit at jeg må tulle meg inn i tepper og bruke 2 dundyner om natta midt på sommeren for å ha det komfortabelt. 

Lurer på hvordan det blir når jeg blir gammel. Er bare 20 år. Blodprøvene mine er forøvrig fine. Har heller ikke feber. 

Hvor lenge har du hatt det slik?

Spiser du nok og riktig mat og får i deg nok kalorier pr dag?

Trener du mye?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du hatt det slik?

Spiser du nok og riktig mat og får i deg nok kalorier pr dag?

Trener du mye?

Som sagt, har vært slik egentlig siden jeg var 10. Har ingen mangler på vitaminer, spiser nok og legen er i alle fall fornøyd med min vekt og fettprosent. Jeg har ikke trent mye hardt fysisk siste året pga at jeg har vært litt invalid, men jeg går svært mye hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

kan du ha fibromyalgi?

kan du ha lavt stoffskifte?

Jeg fryser som du.....kler på meg om natten osv. Har fm og et stoffskifte på grensen

Anonymous poster hash: fb2cd...522
Skrevet

Ja, tiner i dusjen jeg og. For ikke å snakke om varmeflaske. :nigo:

Hehehe😂Det bruker jeg å. Har 4 stykk. Min kjære mener det er bare jeg og gamle damer som bruker det😂 Godt å vite det er flere😄

Skrevet

Hvis du har kalde føtter bør du muligens sjekke sirkulasjonen. Mine er også iskalde å ta på. Jeg har lipødem/lymfødem derfor er de iskalde.

Skrevet

Til og med når jeg er i syden og bader på varmeste sommeren fryser jeg. Jeg slutter aldri å fryse. Må kle meg inn med 10 lag klær nå på sommeren for ikke å fryse. Jeg sitter nå på en ganske varm kveld og rister. Fryser så mye at huden er vond på leggene mine og nesen min er iiiiskald.  Finnes det noe en kan gjøre? Det hjelper selvsagt med fysisk aktivitet, men er lite med trening jeg kan gjøre nå liksom. Det er så teit at jeg må tulle meg inn i tepper og bruke 2 dundyner om natta midt på sommeren for å ha det komfortabelt.  Lurer på hvordan det blir når jeg blir gammel. Er bare 20 år. Blodprøvene mine er forøvrig fine. Har heller ikke feber.  Anonymous poster hash: 1e6a5...307

Jeg hadde det en periode da jeg var for tynn. Datt under 50 kg pga sykdom og frøs og var blå konstant. Hva er høyde og vekt? Hvordan er fettprosenten?

AnonymBruker
Skrevet

kan du ha fibromyalgi?

kan du ha lavt stoffskifte?

Jeg fryser som du.....kler på meg om natten osv. Har fm og et stoffskifte på grensen

Anonymous poster hash: fb2cd...522

Er det typisk for fibromyalgi, dette med å fryse? (Jeg er ikke TS men må også ha på varme klær inkl ullsokker når jeg sover)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...