AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Hei. Kan dere hjelpe meg med en liten tass på fire måneder som har tette tårekanaler? Øynene hans er gjenklistret hver morgen, og etter hver hvil. Han blir sår av at han blir vasket ofte selv om han blir vasket så skånsomt som mulig. Han klør og er plaget stakkars. Har noen litt erfaring og gode råd å dele?Anonymous poster hash: ef9bd...bd8
Papirfly Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 På apotek.no står det at du skal kontakte lege hvis: " Hvis det hvite i øyet er rødt eller øyelokkene er hovne i tillegg til at det er puss i øyet over flere dager. Dette er tegn på at barnet har en øyekatarr som ikke går over av seg selv og eventuelt trenger antibiotikabehandling som er reseptbelagt. Hvis det er puss tilstede og øyet er sammenklistret om morgenen, og massasje over neseroten ikke medfører bedring, kan det være bakterier i pusset. Antibiotikabehandling kan da være aktuelt selv om selve øyet ikke er rødt." Jeg ville dratt til legen, for sikkerhetsskyld. Trist hvis han er så plaget av dette.
Gjest solavskjerming Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Morsmelk i øynene...fungerte utmerket på begge mine ihvertfall :-)
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Takk for kjapt svar. Han har vært hos legen tre ganger de siste ukene og fått tre forskjellige antibiotika. Den siste legen mente at tette tårekanaler kunne utarte seg slik frem til han blir mellom åtte måneder og ett år. (Da tårekanalene er ferdig utviklet og det blir bra av seg selv..) synes bare det er leit om dette skal være slik frem til da.Anonymous poster hash: ef9bd...bd8
Papirfly Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Takk for kjapt svar. Han har vært hos legen tre ganger de siste ukene og fått tre forskjellige antibiotika. Den siste legen mente at tette tårekanaler kunne utarte seg slik frem til han blir mellom åtte måneder og ett år. (Da tårekanalene er ferdig utviklet og det blir bra av seg selv..) synes bare det er leit om dette skal være slik frem til da.Anonymous poster hash: ef9bd...bd8 Åja, uff. Stakar liten. Så antiobiotika hjelper ikke fordi det skyldes tette tårekanaler da? Har du prøvd saltvannsdråper mot kløen?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 TS her. Har brukt saltvannsdråper flere ganger daglig de siste tre ukene...Anonymous poster hash: ef9bd...bd8
Sushi Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Fastlegen min sa at et kjerringråd som faktisk har virkning er å vaske øynene med avkjølt kamillete. Fukt en myk klut med te og masser fra neserota og ut mot øyekroken for å få ut gugga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå