Gå til innhold

Hårprodukter til nordisk, flatt, tynt og skulderlagt hår? Vil ha volum.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :D Som overskriften sier har jeg skulderlagt hår. Er typisk nordisk hårtype som er flatt, glatt og tynt. Jeg ønsker å samle alle småhårene rundt hårfestet som stikker ut, samtidig få volum og gjøre det litt fluffy, og litt motstand når man skal forme det (håret er så glatt at strikket bare sklir ut når jeg har det i hestehale). Vanskelig å forklare.. Skjønner noen hva jeg vil frem til? Har dere noen produkter å anbefale? 💁😘

Anonymous poster hash: 0a91b...5c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump :)

Skrevet

Du kan lett få kontroll på småhårene med en tang. Billingtanger vil ikke hjelpe, men gjøre det verre (synes jeg). Selv bruker jeg GHD, som gjør at du kan "bøye" håret litt ned. Jeg tør ikke bruke så mye stæsj så nært hodebunnen, så varme er gull verdt her!

Ellers må du gå til innkjøp av volumshampoo og -balsam. Akkurat nå bruker jeg en fra Joico. Vet ikke helt hva jeg synes om den. Har prøvd mange, men har ennå ikke funnet de som gir meg virkningen jeg ønsker.

Volumpudder og volumhårspray er også supereffektivt! Men har du mørkt hår bør du se etter pudder som er farget, ellers ser du gråhåret ut :S

Men bruk Youtube! Der finner du maaaange gode råd til å skape volum i tynt og kort hår.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lett få kontroll på småhårene med en tang. Billingtanger vil ikke hjelpe, men gjøre det verre (synes jeg). Selv bruker jeg GHD, som gjør at du kan "bøye" håret litt ned. Jeg tør ikke bruke så mye stæsj så nært hodebunnen, så varme er gull verdt her!

Ellers må du gå til innkjøp av volumshampoo og -balsam. Akkurat nå bruker jeg en fra Joico. Vet ikke helt hva jeg synes om den. Har prøvd mange, men har ennå ikke funnet de som gir meg virkningen jeg ønsker.

Volumpudder og volumhårspray er også supereffektivt! Men har du mørkt hår bør du se etter pudder som er farget, ellers ser du gråhåret ut :S

Men bruk Youtube! Der finner du maaaange gode råd til å skape volum i tynt og kort hår.

Takk :) volumshampoo gjør håret mitt seigt synes jeg og det ble fortere fett. Småhårene mine er så korte og tynne at en rettetang vil nok ikke hjelpe.

Jeg liker følelsen tørrshampo gir håret, kanskje et pudder gjør det samme? Men ønsker egentlig et produkt som gjør håret litt stivere, uten å se stivere ut. At man lett kan forme håret, det legger seg på plass, samtidig som det er litt liv i det og ser litt tilfeldig ut. Hehe, vanskelig å forklare 🙈 Har sett flere bilder av akkurat slikt hår jeg er ute etter, men nå finner jeg de såklart ikke.

Skal sjekke YouTube :)

Skrevet

Jeg bruker litt saltvannsspray for å gi håret litt mer tekstur og "hold" så det går an å style det lettere. Tupperer ved røttene og sprayer over for å gi volum. Saltvannet gjør også at lengdene virker tykkere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker litt saltvannsspray for å gi håret litt mer tekstur og "hold" så det går an å style det lettere. Tupperer ved røttene og sprayer over for å gi volum. Saltvannet gjør også at lengdene virker tykkere.

Takk! Så nettopp en video hvor ei brukte saltvannspray og det er kanskje det jeg er ute etter. Det, pudder og tupperingskam står på handlelisten nå :)

Skrevet

Takk! Så nettopp en video hvor ei brukte saltvannspray og det er kanskje det jeg er ute etter. Det, pudder og tupperingskam står på handlelisten nå :)

Ja, prøv det! Det gjør håret litt "grovere" på en måte; jeg har også silkeglatt, tynt hår som alt bare sklir rett ut av. Bruker bare en billig fra H&M og den gjør jobben. Blå liten flaske til 30-40,-. 

Jeg liker ikke hårpudder, det gjør håret mitt seigt og ekkelt. Har prøvd flere typer, men det kjennes føælt ut hver gang, uansett hvor lite jeg bruker. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, prøv det! Det gjør håret litt "grovere" på en måte; jeg har også silkeglatt, tynt hår som alt bare sklir rett ut av. Bruker bare en billig fra H&M og den gjør jobben. Blå liten flaske til 30-40,-.

Jeg liker ikke hårpudder, det gjør håret mitt seigt og ekkelt. Har prøvd flere typer, men det kjennes føælt ut hver gang, uansett hvor lite jeg bruker.

Da avventer jeg med å kjøpe pudder og går for spray! Vil ha det friskt og fresh, litt beach look. :)

Du har ikke tilfeldigvis tips for hvordan temme små babyhår langs hårfestet også da?

Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg typisk tynt nordisk hår, men synes fort det blir flatt på toppen.

Så pleier å bruker hårskum ved røttene før jeg føner det, og bøyer hode ned når jeg føner.

Det gir i hvertfall meg mer volum enn om jeg bare føner det vanlig.

Bruker disse produktene fra Proffs. De er kjempe gode :) :)

http://www.kicks.no/proffs-b745

Endret av MissPierce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...