Gå til innhold

Gutt som vil ha på kjole, ville du kjøpt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer ja til kjole for gutt- hva med bikini eller badedrakt? Det er jo bare klær og hvis han vil gå med det så..?

Anonymous poster hash: c7fdb...a28

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart en liten gutt kan ha kjole om han vil

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer ja til kjole for gutt- hva med bikini eller badedrakt? Det er jo bare klær og hvis han vil gå med det så..?

Miniskjørt og litt kort topp? Hvorfor/hvorfor ikke?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I dag falt treåringen pladask for en neonoransj kjole i butikken. Den kostet ikke mange pengene, så jeg lot ham få den. Han snurret fornøyd rundt i stua etterpå sånn at skjørtet sto rett ut. Det var gøy i fem minutter, før han ville ha på seg batman-tskjorta han også hadde fått velge seg i butikken.

Jeg syns egentlig at det er fint at han ennå ikke har noen formening av hva som anses som gutte- og jenteting, så jeg lar ham få velge når det er mulig.

Hva ville du gjort om sønnen din ville ha kjole?

Anonymous poster hash: a5727...5f6

Jeg hadde ikke kjøpt kjole slik på impuls. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal ha den oppfatningen at faller jeg for noe blir det kjøpt. Det har ingenting med gutt/kjole å gjøre. 

Anonymous poster hash: 19659...c58

• Liker 4
Skrevet

Hvordan i alle dager tenker du at det er det samme.. at fremmede mennesker som jobber i en butikk skal bestemme over meg på samme måte som jeg bestemmer over mitt eget barn?  :klo:

Du kan aldri bestemme over det indre i kroppen til barnet ditt. 

• Liker 5
Skrevet

Jepp, ville kjøpt bikini og badedrakt hvis gutten hadde ønsket seg det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke gjort. Jeg har dog hatt smågutter i barnehagen hvor jeg jobber som elsket å ha på seg kjole når de lekte, og det var selvfølgelig helt ok. Disse er nå tenåringer, og bruker slett ikke kjole lenger ;)

Anonymous poster hash: 7bbf5...ec6
  • Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg er enig at det er forskjell på gutter og jenter, og det vil det alltid bli.

MEN

Eg hadde kjøpt kjolen til gutten om han virkelig ville hatt den, han ødelegger ikkje "manndommen" sin for det. Syns det er veldig søtt med små gutter som bruker litt neglelakk osv. Det er ikkje for å bli ei jente liksom, det er bare på gøy.

Skrevet

2015 er ikke for alle i verden. :P Mange lever etter helt andre tider. Virkelig rart at du ikke har fått med deg det- vi lever jo tross alt i 2015 og med tilgang til mye informasjon på nett!

Anonymous poster hash: 1d070...d64

2015 er for alle som lever i "vår" del av verden :)

AnonymBruker
Skrevet

I dag falt treåringen pladask for en neonoransj kjole i butikken. Den kostet ikke mange pengene, så jeg lot ham få den. Han snurret fornøyd rundt i stua etterpå sånn at skjørtet sto rett ut. Det var gøy i fem minutter, før han ville ha på seg batman-tskjorta han også hadde fått velge seg i butikken.

Jeg syns egentlig at det er fint at han ennå ikke har noen formening av hva som anses som gutte- og jenteting, så jeg lar ham få velge når det er mulig.

Hva ville du gjort om sønnen din ville ha kjole?

Anonymous poster hash: a5727...5f6

Sagt at kjole er for jenter og at han kunne velge noe blant alle de fine dressene!!

Anonymous poster hash: 09ce3...308

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle jeg kjøpt alt ungene plutselig fant ut at de hadde kjempelyst på i butikken, hadde jeg ikke hatt penger til mat. Så nei, kjole til guttungen for moro skyld hadde det ikke blitt. Hvis han hadde hatt en ustyrlig trang til å gå i kjole hadde han nok tatt en av mine eller morgenkåpa mi eller noe.

Anonymous poster hash: e2341...644
  • Liker 4
Gjest Universe
Skrevet (endret)

For det første så er jo det totalt urealistisk. Alle gutter har ulik smak og interesser, og det kommer ikke til å skje at alle gutter i Norge plutselig går rundt i kjole. For det andre, hva så om alle gutter hadde begynt å gå rundt i kjole? Hva så? Har ikke noe å si om du eller jeg eller noen andre syns han er søt eller ikke. Hvis en gutt syns han er fin i kjole og trives med det, hvorfor skal han ikke få lov til å gå i det? Det skader ingen. Tenk om alle jenter hadde begynt å gå rundt i "gutteklær", ville du reagert på samme måte og tenkt at det er feil?

Andre sine guttunger kan gå med hva de vil for min del. Bikini også. Bare ikke la de gå ute blant folk på den måten. Jeg ville aldri latt gutten min gå sånn og aldri kjøpt jenteklær til han. Barn eller ikke. Det er for hans egen del, men så klart er det lov å leke og kle seg ut hjemme. Men seriøst. Kjøpe egen kjole til en gutt er vel å gå litt langt? Han ER ingen jente. Endret av Universe
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt. Gutter er hverken søte eller sjarmerende i kjoler. Det er greit at vi skal drite i jenteting og gutteting og at begge kjønn skal ha det de vil. Leker f.eks. Det er bare fint at gutter leker med dukker osv.. Men klær som er ment til hvert kjønn skal være til det kjønnet det er ment for. Mye klær som kan fint være til både gutter og jenter, men ikke alt. Kjole f.eks er kun til jenter. Det samme med skjørt. Det passer ikke gutter. Noe klær er kun til gutter og passer ikke til jenter. 

Selv om vi er i 2015 så er gutter fortsatt gutter og jenter er jenter. Det finnes fortsatt to forskjellige kjønn, og forskjellige klær som skal være til det kjønnet. Nei hvis jeg får en gutt en gang skal jeg aldri la han få gå med kjole. For hans egen del. 

Jeg er så enig!!

Om min sønn noen gang skulle hatt lyst til å gå med kjole, så kan han låne fra storesøster eller meg. Ja, det er gøy å kle seg ut, hjemme, med de plaggene vi har her! 

Min lillebror hylgrein når han var liten, om han ikke fikk låne bhen og skjørtet mitt. Nei, han gjør ikke det idag. men mamma hadde jo aldri kjøpt en bh til han i butikken.....

Greit med likestilling. Men på noen punkter er det helt greit at gutt er gutt og jente er jente. Det går over styr! 

Jeg hadde heller ikke kjøpt dress til dattera mi ;)

Anonymous poster hash: 0fac8...d25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt kjole jeg :)

Ville han hatt neglelakk: kjør på! Rosa: ja okei!

I Norge er det ikke VANLIG, men i mange kulturer og land går menn med kjole, så ser ikke problemet? Han er ett barn, og barn tiltrekkes av pene ting: glitter, sterke farger osv. Av en eller annen grunn er det kun på ting produsentene (og butikkene) lager til jenter.. Selvfølgelig vil gutter å se fine ut...!

Anonymous poster hash: b3f6a...9b1

• Liker 2
Gjest Dorey
Skrevet (endret)

Jeg hadde gjort det samme :)

Endret av Dorey
Skrevet

Ja, om han ikke hadde fått noe han gjerne ville ha i det siste da, ville ikke hatt en unge som får alt han/hun peker på.  Kan hende jeg hadde gjort som en annen her sa, sagt nei og dratt tilbake for å se om han fortsatt ville ha den like sterkt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

badedrakt ja, bikini nei.. Hadde ikke kjøpt bikini til ei jente på 3 heller, så bare derfor..

Anonymous poster hash: b3f6a...9b1

• Liker 4
Skrevet

Sånn rent teoretisk (siden jeg ikke har barn) : nei, jeg hadde ikke kjøpt kjolen. Og hadde jeg hatt en datter ville jeg ikke kjøpt dress til henne heller. Men at datter hadde kledd seg ut i dress hjemme og sønn hadde kledd seg ut i kjole - helt OK. Men jeg hadde ikke kjøpt et helt nytt plagg for "kle seg ut" formål. Og uansett hvor lite politisk korrekt det er så ville jeg heller ikke sendt sønn i barnehagen med kjole. Det hadde vært å be om mobbing, så lenge kjolebruk blant gutter ikke akkurat er normen....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eg er enig at det er forskjell på gutter og jenter, og det vil det alltid bli.

MEN

Eg hadde kjøpt kjolen til gutten om han virkelig ville hatt den, han ødelegger ikkje "manndommen" sin for det. Syns det er veldig søtt med små gutter som bruker litt neglelakk osv. Det er ikkje for å bli ei jente liksom, det er bare på gøy.

Haha, nå kom jeg på en gutt i min barnehage som hadde fått pedikyr av storesøster her en dag. Rød neglelakk på tærne på ene foten, og glitrende gull på andre foten. Han er 4 år, og var skikkelig fornøyd med resultatet. Viste det fram til alle :ler:

Anonymous poster hash: 7bbf5...ec6

• Liker 3
Gjest Sprettballen
Skrevet

Sånn rent teoretisk (siden jeg ikke har barn) : nei, jeg hadde ikke kjøpt kjolen. Og hadde jeg hatt en datter ville jeg ikke kjøpt dress til henne heller. Men at datter hadde kledd seg ut i dress hjemme og sønn hadde kledd seg ut i kjole - helt OK. Men jeg hadde ikke kjøpt et helt nytt plagg for "kle seg ut" formål. 

Helt enig.

Jeg har alltid nektet å kjøpe "kostymer".  Skulle de leke utkledning, fikk de benytte seg av det det vi hadde tilgjengelig hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...