AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 I dag falt treåringen pladask for en neonoransj kjole i butikken. Den kostet ikke mange pengene, så jeg lot ham få den. Han snurret fornøyd rundt i stua etterpå sånn at skjørtet sto rett ut. Det var gøy i fem minutter, før han ville ha på seg batman-tskjorta han også hadde fått velge seg i butikken. Jeg syns egentlig at det er fint at han ennå ikke har noen formening av hva som anses som gutte- og jenteting, så jeg lar ham få velge når det er mulig. Hva ville du gjort om sønnen din ville ha kjole?Anonymous poster hash: a5727...5f6 45
Gjest Vena Cava Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Da hadde jeg kjøpt en kjole:) de fleste unger synes det er gøy å kle seg ut. Og om han ville hatt på seg den i barnehage så hadde han fått lov til det og.
Kittykat Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Ville defintivt ha gjort det samme som deg. La guttungen få utforske og ha det gøyt 6
GammelKaktus Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Jeg hadde gjort det samme, vil han ha kjole så får han kjole 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Jeg hadde ikke kjøpt kjole til en gutt. Anonymous poster hash: b6bc9...d15 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Så flott at du kjøpte kjolen!! Jeg håper jeg hadde gjort akkurat som deg Anonymous poster hash: ae030...55e 8
Anglofil Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Jeg hadde gjort det samme som deg. Mvh Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Jeg vet ikke. Tror jeg ville nektet ham å kjøpe kjolen første gang, og så gått tilbake noen dager senere om mulig. Ville han da fortsatt hatt kjolen ville jeg kjøpt den. Men det er mer en "jeg liker ikke impulskjøp"-tanke. Anonymous poster hash: 27c6a...338 10
MotherOfDragons Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Ja, om den ikke var dyr så ser jeg ikke problemet med et impulskjøp der ungen er giret. Akkurat som om jeg ikke ville nektet datteren min Batman kostyme om det var det det sto på. 2
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2015 #11 Skrevet 17. juli 2015 Gudhjelpemeg. "Nei, lille venn, kjole er for jenter skjønner du." 2
Apocalypse Skrevet 17. juli 2015 #12 Skrevet 17. juli 2015 Hadde kjøpt kjole. Tenker tilbake på da jeg var liten, og hvor gøy det var å kle meg ut som mine mannlige helter. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #13 Skrevet 17. juli 2015 Gudhjelpemeg. "Nei, lille venn, kjole er for jenter skjønner du." Og hvis du går i en butikk nå og vil kjøpe deg dress og betjeningen nekter deg det: " Nei, lille venn, dress er for MENN skjønner du ". ???? Anonymous poster hash: 7d982...79e 3
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2015 #14 Skrevet 17. juli 2015 Og hvis du går i en butikk nå og vil kjøpe deg dress og betjeningen nekter deg det: " Nei, lille venn, dress er for MENN skjønner du ". ???? Anonymous poster hash: 7d982...79e Hvordan i alle dager tenker du at det er det samme.. at fremmede mennesker som jobber i en butikk skal bestemme over meg på samme måte som jeg bestemmer over mitt eget barn? 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #16 Skrevet 17. juli 2015 Hvordan i alle dager tenker du at det er det samme.. at fremmede mennesker som jobber i en butikk skal bestemme over meg på samme måte som jeg bestemmer over mitt eget barn? Det er enda verre, at du som mor til eget barn ikke skal vise mer fornuft enn dette. Anonymous poster hash: 7d982...79e 12
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2015 #17 Skrevet 17. juli 2015 Det er enda verre, at du som mor til eget barn ikke skal vise mer fornuft enn dette. Anonymous poster hash: 7d982...79e Det har gått for langt når vi ikke lenger skal tørre å lære barna våre forskjellen mellom jenter og gutter. Kjønn er ikke noe barn trenger å "utforske", det er allerede på plass fra fødselen av. 16
MotherOfDragons Skrevet 17. juli 2015 #18 Skrevet 17. juli 2015 Det har gått for langt når vi ikke lenger skal tørre å lære barna våre forskjellen mellom jenter og gutter. Kjønn er ikke noe barn trenger å "utforske", det er allerede på plass fra fødselen av. Nå ble jeg usikker på om du faktisk er seriøs...? Hva med de som er født i feil kropp da? 15
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2015 #19 Skrevet 17. juli 2015 Nå ble jeg usikker på om du faktisk er seriøs...? Hva med de som er født i feil kropp da? "Født i feil kropp". Ikke få meg til å le. 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #20 Skrevet 17. juli 2015 Jeg vet ikke. Tror jeg ville nektet ham å kjøpe kjolen første gang, og så gått tilbake noen dager senere om mulig. Ville han da fortsatt hatt kjolen ville jeg kjøpt den. Men det er mer en "jeg liker ikke impulskjøp"-tanke. Anonymous poster hash: 27c6a...338 En treåring som er truende til å få et trassanfall av en annen verden, gjør at det blir noen impulskjøp iblant. Mest i matbutikken (fugleredenudler? Ja, hvorfor ikke), og aldri noe dyrt eller helt uaktuelt. Det er bare det at å kjøpe den ene tingen til 20 kroner gjør at vi unngår total meltdown. Vi velger våre kamper... Han er ikke bortskjemt altså, og får ikke alt han peker på. Men er det en bagatell og han er i det rette hjørnet, er det oftest det letteste. Anonymous poster hash: a5727...5f6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå