Gå til innhold

Ble sjokkert over hva jeg så fra grunerløkka og ned til Oslo S!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag gikk jeg fra Birelunden (øverst i Grünerløkka i Oslo), ned Thorvald Meyers gate og inn Storgata mot Oslo S.

Og herrefred, jo lenger ned jeg kom Grünerløkka, jo værre ble det med narkomane. Da jeg svinget inn Storgata krydde det av narkomane som stod i klynger bortover.

Jeg unngikk blikk-kontakt, og følte mange var ustabile. Sikkert harmløse, men man vet jo ikke hvem som er ustabile.

Jeg ville aldri hatt med meg barn her, syns det er så uhyggelig og usikkert, og skjønner ikke hvorfor ikke disse får hjelp istedenfor å henge gatelangs?

Møtte en ung mann som plutselig kastet en liten stein rett i asfalten foran meg så den spratt opp, og jeg skvatt. Han bare sa "den steinen var dårlig.." også gikk han.

Han så ut som en nybegynner-narkoman, for han var ikke så preget som de som er drevne.

Er det bare meg som reagere på dette?

Anonymous poster hash: 7d4ab...b79

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fin historie.

Anonymous poster hash: 30c4e...f84
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har blitt mye. Bodde i området og flyttet for 2 år siden. Har skjedd mye på 2 år for å si det sånn. Aldri sett så mye (i mangel av et bedre ord) elendighet. Narkomane, dopselgere og prostituerte på hvert hjørne. Stakkars mennesker :(

Anonymous poster hash: 71a50...7d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du fra landet?

Anonymous poster hash: e3d28...e6d
  • Liker 7
Gjest snoopy_93
Skrevet

Idag gikk jeg fra Birelunden (øverst i Grünerløkka i Oslo), ned Thorvald Meyers gate og inn Storgata mot Oslo S.

Og herrefred, jo lenger ned jeg kom Grünerløkka, jo værre ble det med narkomane. Da jeg svinget inn Storgata krydde det av narkomane som stod i klynger bortover.

Jeg unngikk blikk-kontakt, og følte mange var ustabile. Sikkert harmløse, men man vet jo ikke hvem som er ustabile.

Jeg ville aldri hatt med meg barn her, syns det er så uhyggelig og usikkert, og skjønner ikke hvorfor ikke disse får hjelp istedenfor å henge gatelangs?

Møtte en ung mann som plutselig kastet en liten stein rett i asfalten foran meg så den spratt opp, og jeg skvatt. Han bare sa "den steinen var dårlig.." også gikk han.

Han så ut som en nybegynner-narkoman, for han var ikke så preget som de som er drevne.

Er det bare meg som reagere på dette?

Det er vel fordi staten er mest opptatt av å gi de som allerede har enda mer.. 

Kjøper =Oslo av selgere på gata og utenfor kjøpesentere osv og leste en artikkel om at de blir kastet ut av legevakta selv om det er helt krise og veldig nødvendig. Virker som at samfunnet vi lever i bare later som at de ikke eksisterer, men på en annen side koster det staten uansett en del penger dersom de dør. Alle har krav på en verdig avsluttning, og begravelser er ikke akkurat billig når selv den billigste kista koster over tusen kroner.. 

Trist. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fordi staten er mest opptatt av å gi de som allerede har enda mer.. 

Kjøper =Oslo av selgere på gata og utenfor kjøpesentere osv og leste en artikkel om at de blir kastet ut av legevakta selv om det er helt krise og veldig nødvendig. Virker som at samfunnet vi lever i bare later som at de ikke eksisterer, men på en annen side koster det staten uansett en del penger dersom de dør. Alle har krav på en verdig avsluttning, og begravelser er ikke akkurat billig når selv den billigste kista koster over tusen kroner.. 

Trist. 

Nå vet jeg at narkomane ikke alltid er så enkle å ha med å gjøre, spesielt om de er ruset ... kan nok være vanskelig å behandle de om de ikke samarbeider eller ikke er tilstede.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du fra landet?

Anonymous poster hash: e3d28...e6d

Jeg har bodd i Oslo i mange år, men jeg har aldri sett det så ille som idag...  Fikk helt vondt i magen av det hele ... Man kan jo ikke bare feie de bort, men må jo ta tak i det.

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Nå vet jeg at narkomane ikke alltid er så enkle å ha med å gjøre, spesielt om de er ruset ... kan nok være vanskelig å behandle de om de ikke samarbeider eller ikke er tilstede.

Nja, krav på hjelp når det står om livet har man vel krav på uansett. 

Leste i artikkelen at de som oppsøkte legevakta var både "edru" og hyggelige, men at de hadde på følelsen at de ikke fikk hjelp pga utseende og fordi det var synlig at de ikke har 9-16 jobb og et a4 liv. 

Skrevet

Vel,ved krysset hausmannsgt/Storgata så ligger prindsen mottaksenter som er sprøyterom og akuttovernattingssted for nettopp narkiser så er jo ikke så rart at de henger der..tvers over gata finner du også blåkors.

Forøvrig så har jeg bodd i Oslo mesteparten av mitt liv og synes innlegget ditt overdriver en god del:)

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Vel,ved krysset hausmannsgt/Storgata så ligger prindsen mottaksenter som er sprøyterom og akuttovernattingssted for nettopp narkiser så er jo ikke så rart at de henger der..tvers over gata finner du også blåkors.

Forøvrig så har jeg bodd i Oslo mesteparten av mitt liv og synes innlegget ditt overdriver en god del:)

Ja, det kan nok forklare hvorfor det stod så mange der. De virket så glade i all elendigheten ... jeg er nok følsom av natur, men jeg fikk helt vondt av de.

Men jeg har gått her før, og det var ikke sånn som i dag. Føltes som om jeg hadde kommet til en annen verden når jeg gikk bortover Storgata.

Skrevet

Ja, det kan nok forklare hvorfor det stod så mange der. De virket så glade i all elendigheten ... jeg er nok følsom av natur, men jeg fikk helt vondt av de. Men jeg har gått her før, og det var ikke sånn som i dag. Føltes som om jeg hadde kommet til en annen verden når jeg gikk bortover Storgata. Anonymous poster hash: 7d4ab...b79

Ja,det er jo ikke akkurat koselig:)

De henger i store klynger utenfor Gunerius kjøpesenter og ved Grønland T-bane finner du mange hasjselgere. Henger også endel nederst i Karl Johan og ved Oslo S. Oslo er blitt en narkishovedstad...

AnonymBruker
Skrevet

Alkiser er verst.

Anonymous poster hash: 7013d...e73

Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Det er mest av alt bare trist uansett hvordan de har havnet i situasjonen , men jeg ble skremt for noen år siden da jeg kom av toget og hadde min da 4 år gamle datter i hånda. De prøvde å pushe på meg tabletter etc. DET syntes jeg var rett og slett skremmende. Og ja jeg kommer fra landet for de som måtte gnåle om det. 

• Liker 1
Gjest Angry Man
Skrevet

Vi kan erklære krig mot narkotika, definere alle som selger som fientlige soldater og tvinge de narkomane inn i avrusningsprogrammer. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Oslo for første gang for 6år siden. Fikk sjokk da jeg gikk av flytoget på Oslo s.

Anonymous poster hash: f7c74...5d2

• Liker 3
Gjest Universe
Skrevet (endret)

De narkomane må få være et sted. De er mennesker de også som har rett til å være ute i gatene. Det er bare for andre mennesker å la de narkomane få være i fred, så gjør de ikke noen noe vondt. Finnes jo noen kriminelle blant narkomane også, men de hører hjemme i fengsel. Alt kriminelle pakk hører hjemme i et bur! 

Uansett de narkomane som ikke får fred fra andre folk, men bare hører dritt fra de og blir plaget, har rett til å gjøre igjen synes jeg.

Dessuten kan de ikke bare tvinges til hjelp, de må ville det selv også. Innerst inne. Ellers hjelper det ikke.

Å barn skal ikke gå alene ute i store byer uansett. Uten voksne. Når de er ute, så skal foreldra eller de voksne passe godt på de. 

Endret av Universe
Skrevet (endret)

Jeg kan skrive under på at ts ikke overdriver, har nettopp vært i Oslo og hadde hotellrom nederst i Storgata, så gikk gjennom der ved ganske mange anledninger. 

Det er akkurat sånn som ts beskriver, og du kan jo ta en titt selv neste gang du er i området ;)

Edit: Forøvrig så sier du at du er enig i at det er et belastet område i senere innlegg, så skjønner ikke helt hvorfor du mener at ts overdriver :P

Endret av Adhara
  • Liker 2
Skrevet

Hvor skal de gjøre av seg da? Før hang de alltid rundt oslo s. Er noen få igjen der av og til. Nå blir de jaget derfra og står heller på busstoppet til Brugata. Evig runddans.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan skrive under på at ts ikke overdriver, har nettopp vært i Oslo og hadde hotellrom nederst i Storgata, så gikk gjennom der ved ganske mange anledninger. 

Det er akkurat sånn som ts beskriver, og du kan jo ta en titt selv neste gang du er i området ;)

Edit: Forøvrig så sier du at du er enig i at det er et belastet område i senere innlegg, så skjønner ikke helt hvorfor du mener at ts overdriver :P

Søta,jeg går der så og si hver dag;)

Ja jeg er enig i at det er et belastet område og mye skit, men det er ikke fullt av dem slik som det ble skissert. Det henger rundt 10-10 v gunerius og ved storgt er det færre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at de som er sympatiske her har vært utsatt for stadige forsøk på sykkelstjeling, innbrudd etc. Har ferska flere og de bare gliser når du konfronterer dem med det, fordi de vet at det ikke får konsekvenser hvis du anmelder. Det er bare bråk dem imellom også, slåssing og høy krangling, slik at de gjør vanlige folk utrygge i deler av byen.

Anonymous poster hash: df9b7...5da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...