Gjest Poirot Skrevet 8. september 2004 #1 Skrevet 8. september 2004 Noen som har tips til hva man kan ha som musikkinnslag i kirken under vielsen? Gjerne bare spilt av kirkeorgelet, evt sanger.
Lissemor Skrevet 8. september 2004 #2 Skrevet 8. september 2004 Vi hadde "Å kunne æ skrive" av Lars Bremnes og "Kjærlighetsvisa" av Halvdan Sivertsen.Nyyydelig ble det!
Lullu Skrevet 8. september 2004 #3 Skrevet 8. september 2004 Vi skal ha trompet under inn- og utgangsmarsj og under salmene - i tillegg til orgel. Skal også ha Ellen Nikolaysen til å synge Ave Maria og From this moment. Sistnevnte er det nok flere her inne som syntes blir litt "klisjeaktig", men ikke for oss Jeg har alltid syntes denne sangen har vært NYDELIG og alltid ønsket meg den i mitt bryllup. Ingen av våre venner som har hatt denne heller. Gleder meg så, gleder meg sååååååååååååå
Ingeborg Skrevet 8. september 2004 #4 Skrevet 8. september 2004 Vi hadde et innslag med solo harpe (min søster er harpist). I tillegg hadde vi Olav Stedjes "Vi vandrar saman" for gitar og sang. Vurderte også for eksempel "Hvis du vil ha mæ" av Halvdan Sivertsen.
lampeskjerm Skrevet 8. september 2004 #5 Skrevet 8. september 2004 En av de fineste kjærlighetssangene jeg vet er : Ett liv för mig Den synges av The real group. Hadde jeg ikke allerede vært gift så hadde nok det vært en sikker sang som solistinnslag for oss. Den egner seg nok kanskje ikke så godt for orgel da.
Trixi Skrevet 8. september 2004 #6 Skrevet 8. september 2004 Jeg ble lykkelig gift 5. juni i sommer og vi hadde 2 solo-innslag: "Det vackraste" og "Mysteriet deg". Jeg hadde helt gåsehud og tårer i øyekrolen da "Mystreiet deg" ble sunget av to bekjente av oss (en mann og en dame selvfølgelig med praktfulle stemmer!) Det var bare helt nydelig
Cajsa Skrevet 11. september 2004 #7 Skrevet 11. september 2004 Vi har lyst til å ha: *"Fields of gold" med Eva Cassidy & *"You raise me up" med Secret garden De er kjempenydelige! Ellers så er jo "Mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen veldig søt. Sangene våre skal synges, med antagelig gitar og fløyte til. Tror det blir bra!
Måne Skrevet 11. september 2004 #8 Skrevet 11. september 2004 Vi har lyst til å ha: *"Fields of gold" med Eva Cassidy Den skal vi ha også. I tillegg skal trompetisten spille Gabriels obo. Han spiller også salmer, inngang og utgang.
Cajsa Skrevet 11. september 2004 #9 Skrevet 11. september 2004 Den skal vi ha også. I tillegg skal trompetisten spille Gabriels obo. Han spiller også salmer, inngang og utgang. Åh, Gabriels obo er kjempenyyydelig! Hadde glemt den jeg..
Måne Skrevet 11. september 2004 #10 Skrevet 11. september 2004 Åh, Gabriels obo er kjempenyyydelig! Hadde glemt den jeg.. Jepp, den er superfin! Så bra at jeg kunne minne deg på den :-)
Cajsa Skrevet 11. september 2004 #11 Skrevet 11. september 2004 Jepp, den er superfin! Så bra at jeg kunne minne deg på den :-) Tror du den ville blitt fin som fløytesolo? Antagelig skal Steinar Ofsdal skal spille i vielsen....
Martha Stewart Skrevet 12. september 2004 #12 Skrevet 12. september 2004 Jeg har lyst til å ha en fiolinist som spiller i vielsen. Det er noe av det nydeligste jeg vet - har sikkert sett for mange amerikanske filmer... Var i en vielse nylig der en dame sang en melodi av Lisa Ekdahl (husker ikke tittelen) med akkompagnement av gitar. Det var kjempeflott! Personlig er jeg veldig glad i Lisa Ekdahl, synes kjærlighetsvisene hennes er stemningsfulle uten å tippe over til svulstig og klisjéaktig...
Cr@sh Skrevet 12. september 2004 #13 Skrevet 12. september 2004 Hei. Svigerinna min sang "Say a little prayer" og "Only want to be with you" (V. Shepard) for oss i kirken. Det var helt nydelig....
Maxine Grey Skrevet 13. september 2004 #14 Skrevet 13. september 2004 et lite utvalg klassikere du kan høre... http://www.kollandsrud.tk/
Arwen Skrevet 13. september 2004 #15 Skrevet 13. september 2004 har bestemt oss for Blott en dag og Gå inte förbi.
nessi Skrevet 14. september 2004 #16 Skrevet 14. september 2004 Vi skal ha trompetist som skal spille Air og Jeg elsker dig (E.Grieg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå