AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Dette er rimelig flaut, men hvordan i alle dager oppretter jeg e-faktura på TrumfVisa-kortet, slik at jeg slipper å betale 45 kroner i et jævla administrasjonsgebyr for å få giro i posten? Er kjempeirritert nå, kommer til å kreve rimelig mye pengebruk før jeg får de 45 kronene "tilbake"! Anonymous poster hash: 80b2d...d52
Million Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Det skal stå aktuelle/mulige e-faktura utstedere på en liste i nettbanken din. Hvis du har betalt papirfaktura til dem før, og de tilbyr e-faktura, skal de dukke opp på denne listen over mulige firmaer du kan få e-faktura fra. Spør utstederen av papirfakturaene om hva du skal bruke som kid/referanse ved opprettelse av e-faktura. Eventuelt: se etter på hver faktura, de kan ha ulike kid nr fra gang til gang, og det gjelder da den ene spesifikke fakturaen. Da kan du ikke bruke noen av de kid nr ved opprettelse av e-faktura. Ser du imidlertid på tidligere papirfakturaer at alle kid nummerne på dem er like, så er det din e-faktura referanse som du kan bruke. Den gjelder da kundeforholdet ditt der, ikke èn bestemt faktura. Så hvis du har flere tidligere utstedte papirfakturaer fra dem, så sjekk kid nr. Når jeg tenker etter, bruker det å stå ferdig utfylt kid nr på e-faktura forslagene til de fleste, når man ser etter i nettbanken. Det er det jeg mener å huske... men sjekk i nettbanken din! Der skal det stå en liste over tilbydere av e-fakturaer. Med bare et par unntak har jeg alle mine regninger på e-faktura, da jeg hater gebyrer av alle slag. Vil ikke kaste bort penger på sånt. Da slipper jeg også bryderiet det blir hvis en papirfaktura blir feilsendt eller på annen måte kommer bort i posten, sånn at jeg får purring med det gebyret som medfølger da. Det har skjedd flere ganger her i nabolaget at original faktura aldri er mottatt, mye pga nyansatte, dårlige vikarer som skal "leke" postbud. Anbefaler alle å bruke e-faktura! Da får du sjansen til å se over fakturaen først og kontrollere den, før du trykker "betal" og godkjenner den (i motsetning til autogiro, der beløpet bare trekkes automatisk).
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Takk for svar, jeg hadde ikke fått meg med at Trumf sender ut giroer dersom en ikke oppretter e-faktura. Ble godt irritert for å si det slik. Anonymous poster hash: 80b2d...d52
nojac Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Anbefaler alle å bruke e-faktura! Da får du sjansen til å se over fakturaen først og kontrollere den, før du trykker "betal" og godkjenner den (i motsetning til autogiro, der beløpet bare trekkes automatisk). Avtalegiro trekkes automatisk dersom du IKKE foretar deg noe for å stoppe den i løpet av de ca to ukene den ligger i forfallsregisteret i nettbanken din. Så du har god tid til å kontrollere og eventuelt stanse den dersom du mener at noe er feil. En eFaktura blir ikke betalt før du er inne og aksepterer den. Selv bruker jeg AvtaleGiro alle steder der det er mulig. Noen steder må jeg dessverre nøye meg med eFaktura.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå