AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Det var overskriften i avisen. I forbindelse med oljekrisa og ledighet i Stavanger. Stordalen.Det går utover næringen hans...mindre kr å få. Han leier inn utenlandske selskap som tar vaskingen for han. Her snakker jeg om Annen etasje. Underbetalte utlendinger. Hvorfor leier han ikke inn norske selskap? Hvor mange i dette selskapet har eks fagbrev i renhold? Sikkert ikke noen .De skal ha det billigst mulig. Han må bare tyte...han vil kun sørge for seg selv.Anonymous poster hash: 0734b...53c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Synes overskriften var provoserende med tanke på hvordan situasjonen er andre steder i verden. Anonymous poster hash: 2a0eb...fa7 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Jeg bare refererte til artikkelen.Anonymous poster hash: 0734b...53c
Pawn Hearts Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 (endret) Jeg bare refererte til artikkelen.Anonymous poster hash: 0734b...53c Som du ikke linket til. Det ødelegger poenget ditt. Edit: Denne? http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel551898.ece Endret 17. juli 2015 av Pawn Hearts
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Det var overskriften i avisen. I forbindelse med oljekrisa og ledighet i Stavanger. Stordalen.Det går utover næringen hans...mindre kr å få. Han leier inn utenlandske selskap som tar vaskingen for han. Her snakker jeg om Annen etasje. Underbetalte utlendinger. Hvorfor leier han ikke inn norske selskap? Hvor mange i dette selskapet har eks fagbrev i renhold? Sikkert ikke noen .De skal ha det billigst mulig. Han må bare tyte...han vil kun sørge for seg selv.Anonymous poster hash: 0734b...53c Synes overskriften var provoserende med tanke på hvordan situasjonen er andre steder i verden. Anonymous poster hash: 2a0eb...fa7 Det er meg som skrev denne. Jeg mente ikke din bruk i på trådtittelen, men at avisen brukte den tittelen. Jeg så artikkelen i avisen, og reagerte sterkt på bruken av denne overskriften. Anonymous poster hash: 2a0eb...fa7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Ts Ja da mener vi det samme. Forøvrig så vil han personlig merke krisen som de andreAnonymous poster hash: 0734b...53c
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Nja renner vel ikke akkurat blod i gatene - var en flåsete overskrift å bruke, men mange står uten jobb og det er faktisk kritisk. Nå kan man si at oljå har overgått seg selv i mange år, men vent om et år eller to så skriker dem etter ingeniører atter en gang og atter en gang må man hente inn arbeidskraft fra utlandet da det ikke er nok ingeniører her i Norge. Det skjer ca. hvert 10 år (erfaringsmessig).
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Det var overskriften i avisen. I forbindelse med oljekrisa og ledighet i Stavanger. Stordalen.Det går utover næringen hans...mindre kr å få. Han leier inn utenlandske selskap som tar vaskingen for han. Her snakker jeg om Annen etasje. Underbetalte utlendinger. Hvorfor leier han ikke inn norske selskap? Hvor mange i dette selskapet har eks fagbrev i renhold? Sikkert ikke noen .De skal ha det billigst mulig. Han må bare tyte...han vil kun sørge for seg selv.Anonymous poster hash: 0734b...53c Et sted må han kutte for å få råd til å huse syria flyktningene. Anonymous poster hash: e0c75...364
nordpedant Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 (endret) Nei. Overskriften var: «Blodet renner i gatene i Stavanger nå» Det er altså et sitat av Petter Stordalen. Irritasjonen rettes derfor mot Petter Stordalen, som bruker det språklige bildet, ikke mot avisene som siterer ham. De synes sannsynligvis det han sier er drøyt de også. Men når en hotellmagnat bruker slike uttrykk, da bør det omtales. Endret 17. juli 2015 av nordpedant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå