Gå til innhold

Søknad om foreldrepenger - litt hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har motatt aap de siste snart fire årene her og skal nå søke om foreldrepenger. Har fått beskjed om at jeg har rett til det, så jeg vet jeg kan få foreldrepenger. Men jeg lurer på hva jeg skal krysse av på, når de spør meg om jeg har fått pensjonsgivende inntekt de siste 6 av 10 mnd. 

Noen som vet dette? :)

Anonymous poster hash: 01b39...85d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært arbeidstaker med pensjonsgivende inntekt 6 av de siste 10 månedene før du skal starte uttaket av foreldrepenger?

Her må jeg jo svare ja? Men hvis jeg gjør det så MÅ jeg svare på hvilken bedrift jeg er ansatt i og om jeg fortsatt er ansatt der osv og jeg vet ikke hva jeg skal krysse av på der? jeg er jo ikke ansatt noe sted. Kun studerer på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg skal søke 100% og hva jeg får osv. Har snakket med saksbehandler om det. Men disse spm om inntekt forvirrer meg.. er jo ikke noen alternativer for "aap" liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Problem løst og søknaden sendt inn :) pjuuuuh!

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, men hva med å skrive hva Dublin frem til? Kan være andre som lurer på det samme.

Anonymous poster hash: ae91c...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, men hva med å skrive hva Dublin frem til? Kan være andre som lurer på det samme.

*du kom frem til. Ikke Dublin.

AnonymBruker
Skrevet

*du kom frem til. Ikke Dublin.

Jeg gikk inn på chaten på nav :) fikk hjelp der. 

Så det jeg fikk hjelp til var om jeg skulle krysse av ja eller nei på dette spm:

Har du vært arbeidstaker med pensjonsgivende inntekt 6 av de siste 10 månedene før du skal starte uttaket av foreldrepenger?

Og der skal man krysse av "nei" hvis man mottar aap fordi de uansett vil se det i saken din at du mottar aap når de behandler søknaden og dermed vil man få innvilget foreldrepenger likevel. :) Eneste vedlegget man trenger å sende inn er terminbekreftelse fra lege eller jm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...