AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 En av mine beste venninner gjennom hele oppveksten skal gifte seg om to uker. For nesten to år siden sendte de ut invitasjoner til feiringen, som skal være langt unna (8 timers flytur fra Norge). Da de inviterte skrev de veldig tydelig i invitasjonen at "vi ønsker oss ikke gaver, at dere vil være med oss på denne reisen er det vi helst vil ha!". Samboeren jeg har lagt årets sommerferie til dette stedet. Det er ikke et sted vi ellers ville ha reist til, ferien er nesten tre ganger så dyr som hva vi vanligvis ville ha unnet oss. Vi har (så vidt!) råd til det, men er rimelig bunnskrapt i kassa nå som fly, hotell og leiebil er betalt og reisekasse i US dollars er kjøpt inn. Har også vært nødt til å få ekstra vaksiner og malariamedisin. Så kom det nå i går kveld en melding på Facebookgruppa til oss som skal i bryllupet. Der har bruden lagt ut en ønskeliste. På lista er det bare forholdsvis dyre gaver (type ca 2000 kr og oppover). Jeg er litt provosert. Klart jeg unner venninna mi bryllupsgave, men i og med at de sa tidligere at de IKKE ville ha gaver har jeg i stedet laget et album med bilder fra oppvekst og ungdomstid. Føler nå at det bli teit hvis alle andre kommer med dyre gaver og jeg har ei lita minnebok.... Anonymous poster hash: f3d67...88b Anonymous poster hash: f3d67...88b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Men altså hvorfor gir du bare venninnen din bryllupsgave når det er begge to som gifter seg? Hva skal mannen få? Eller kjente du han i ungdomstiden også, og lager et album til hver? Anonymous poster hash: 74223...c70 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Men altså hvorfor gir du bare venninnen din bryllupsgave når det er begge to som gifter seg? Hva skal mannen få? Eller kjente du han i ungdomstiden også, og lager et album til hver?Anonymous poster hash: 74223...c70 Stått opp med feil bein først idag? Syns et album er en flott gave! Mye mer sjel i det, enn en gave som noen har brukt fem minutter på å kjøpe Anonymous poster hash: 9745a...b39 13
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Jeg synes det høres ut som en kjempekoselig gave jeg. Jeg ville blitt kjempeglad og jeg ville også blitt veldig glad om min mann hadde fått en slik gave til vårt bryllup (og brydd meg fint lite om at jeg ikke fikk noe...) Og til #2, brudeparet har tidligere sagt at de ikke vil ha gave og TS har brukt store summer på å være tilstede, derfor synes jeg et minnealbum er mer enn nok. Anonymous poster hash: e0dab...cd2 5
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Personlig synes jeg at et minne fotoalbum er mye mye mer spesiellt enn det en typisk dyr gave ville ha vært. Det er noe en kan se tilbake på flere ganger, og hvis ho er en av dine beste venninner så burde dette gjøre henne glad også.
skruf Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Men altså hvorfor gir du bare venninnen din bryllupsgave når det er begge to som gifter seg? Hva skal mannen få? Eller kjente du han i ungdomstiden også, og lager et album til hver?Anonymous poster hash: 74223...c70 Er jo ikke noe unormalt at noen av gavene passer bedre til enten brud eller brudgom. F.eks de som ønsker seg kjøkkenmaskin som kitchen-aid i rosa farge, tviler på at brudgommen ønsker seg det. Var i et bryllup der fiskeruser sto på ønskelisten, var brudgommen som ønsket seg det. Forstår godt at du reagerer Ts på at de nå legger ut ønskeliste på dyre gaver når bryllupet i seg selv blir så kostbart for gjestene og de tidligere har sagt at de ikke ønsker seg noe annet enn at gjestene vil bruke mye penger på å delta i bryllupet. Frekt i mine øyne. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Og hvis ikke bruden er en "bridzilla" uten like tenker jeg at denne listen er til nær familie ol. Noen insisterer jo på å gi gaver og til barn, barnebarn ol er det jo normalt. Kan også være at noen ikke kan delta, men uansett vil gi gave. Og ha ønskeliste på dyre ting er litt sært, men men... Anonymous poster hash: e0dab...cd2 4
Gjest Birti Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Er du helt sikker på at hun forventer at dere skal kjøpe noe? To av mine fineste giftet seg akkurat i utlandet, og sa akkurat det samme; Det er mye bedre gave for dere om dere kommer enn at vi får noe som tar opp plass i skapet. De har også laget en ønskeliste fordi de fikk så sjukt mange spørsmål om det fra folk som ikke skal i bryllupet, men som ønsker å gi en oppmerksomhet, samt fra nær familie. Vi ga ingenting vi - tok bare ansvar for å arrangere nachspielet i leiligheten vi hadde booket (kostet mindre for leilighet med plass til seks per natt enn for et dobbeltrom på hotellet de hadde valgt - løsningsorientert!) Samme paret skal ha en "hurra, vi har giftet oss"-fest i høst, og da har vi venninnene tenkt at vi skal lage album fra bryllup og kanskje utdrikningslag om vi får kloa i bilder fra hans - i så fall kan kompisene hans være med på "gaven" også. Det blir ikke noe sølvbestikk i alle fall - det er sikkert ;-)
Gjest Daenerys Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Ville satt stor pris på en slik gave, og når hun har gjort helomvending når det gjelder gaver kan hun ikke forvente at alle kommer med gaver i den prisklassen i tillegg til å gifte seg i USA (som det høres ut som). Det er rimelig frekt. Er mulig at noen gjester har spurt/krevd å kunne gi gave og at hun derfor har lagt ut ønskeliste, men personlig hadde jeg ikke lagt ut info om det på nett. Da hadde jeg gikk beskjed til dem som spurte direkte, for å hindre en slik situasjon du beskriver.
Rosa Sitron Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Er du sikker på at de forventer gave da? Jeg vet om mange som legger ut liste etter press fra de som vil gi gaver. 2
Anim92 Skrevet 17. juli 2015 #11 Skrevet 17. juli 2015 Er du sikker på at de forventer gave da? Jeg vet om mange som legger ut liste etter press fra de som vil gi gaver. Dette!
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #12 Skrevet 17. juli 2015 Ville satt stor pris på en slik gave, og når hun har gjort helomvending når det gjelder gaver kan hun ikke forvente at alle kommer med gaver i den prisklassen i tillegg til å gifte seg i USA (som det høres ut som). Det er rimelig frekt. Er mulig at noen gjester har spurt/krevd å kunne gi gave og at hun derfor har lagt ut ønskeliste, men personlig hadde jeg ikke lagt ut info om det på nett. Da hadde jeg gikk beskjed til dem som spurte direkte, for å hindre en slik situasjon du beskriver. Tror nok ikke man trenger ekstra vaksiner og malariamedisin i USA gitt 😲Anonymous poster hash: 92500...f0e 1
Portvinpiken Skrevet 18. juli 2015 #13 Skrevet 18. juli 2015 Tror nok ikke man trenger ekstra vaksiner og malariamedisin i USA gitt Anonymous poster hash: 92500...f0e TS sa ikke hvor bryllupet skulle være. Det er mange land det er lurt å ta med seg doller til å betale med. Ang. trådens tema så kjenner jeg meg litt igjen. Vi giftet oss i utlandet og ønsket ingen gaver. Men ga etter for "press" fra familie og slekt som ønsket en gaveliste uansett. Vi forklarte dog at dette var HELT frivillig og hvorfor vi informerte om det. Kanskje det er det bruden har glemt å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #14 Skrevet 18. juli 2015 TS sa ikke hvor bryllupet skulle være. Det er mange land det er lurt å ta med seg doller til å betale med. Ang. trådens tema så kjenner jeg meg litt igjen. Vi giftet oss i utlandet og ønsket ingen gaver. Men ga etter for "press" fra familie og slekt som ønsket en gaveliste uansett. Vi forklarte dog at dette var HELT frivillig og hvorfor vi informerte om det. Kanskje det er det bruden har glemt å gjøre? Er vel det AB også mener, at de ikke er USA TS skal til Anonymous poster hash: ad615...e2f
Portvinpiken Skrevet 18. juli 2015 #15 Skrevet 18. juli 2015 Er vel det AB også mener, at de ikke er USA TS skal til Anonymous poster hash: ad615...e2f Ser det nå. Da misforstod jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #16 Skrevet 19. juli 2015 Hadde akkurat en venninne som gjorde deg samme...personlig synes jeg det er på grensen til frekt å forvente gave i tillegg, men vi kjøpte for ca 1000. Mer enn nok. Bruden har i etterkant ikke takket for gaven,men bablet i vei om alle de fine og dyre gavene de hadde fått...Anonymous poster hash: 8df3d...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå