Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg holder på å fikse opp i økonomien min nå, så sitter inne på banken min sin sider. Er litt blank når det gjelder slike ting, derfor spør jeg her.

Holder på å skal fikse sånn fast betaling (betale fast regning, står det). Kan jeg gjøre det fra min brukskonto til min egen sparekonto? at pengene går inn på sparekontoen min med en gang jeg får lønn? Har fyllt inn kontonummer, men må ha med en dato der det står "første forfall", hva betyr første forfall, hva vil det si?

Anonymous poster hash: adccf...97c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forfall er betslingsfristen. Hvis du får en strømregning som må betales 20.07 er 20. forfall. I ditt tilfelle er det lurt å sette forfall til lønningsdagen.

Anonymous poster hash: 59d66...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Forfall er betslingsfristen. Hvis du får en strømregning som må betales 20.07 er 20. forfall. I ditt tilfelle er det lurt å sette forfall til lønningsdagen.

Anonymous poster hash: 59d66...3c8

Tusen takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del setter alltid alle forfall til den dagen som står som forfallsdato på regningen. Jeg setter avtalegiro eller efaktura på alt hvor det er mulig. Så har jeg en egen regningskonto hvor alt trekkes fra og passer på alltid å ha nok penger på den kontoen til alle regninger en måned fram i tid.

Anonymous poster hash: 75ca3...a13

Skrevet

Hei! Jeg holder på å fikse opp i økonomien min nå, så sitter inne på banken min sin sider. Er litt blank når det gjelder slike ting, derfor spør jeg her.

Holder på å skal fikse sånn fast betaling (betale fast regning, står det). Kan jeg gjøre det fra min brukskonto til min egen sparekonto? at pengene går inn på sparekontoen min med en gang jeg får lønn? Har fyllt inn kontonummer, men må ha med en dato der det står "første forfall", hva betyr første forfall, hva vil det si?

Det du snakker om er en fast overføring mellom to av dine egne konti, ikke om en fast regning.

Skrevet

Det du snakker om er en fast overføring mellom to av dine egne konti, ikke om en fast regning.

Trodde det gikk ut på det samme?

Hvis jeg skal overføre mellom egne konti med forfallsdato forskjellig fra i dag så legges det inn på samme måte som vanlig regning.

Gjest Blondie65
Skrevet

I min nettbank er overføring mellom egne konti og betaling av regning to forskjellige ting. Begge kan gjøres fast, begge kan gjøres frem i tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...