Gå til innhold

Min mor ønsker å stille opp i sin egen brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

...må øse mine sorger utover dere igjen, sorry!!!

....ja, dere leste riktig.. min mor ønsker å stille opp i mitt bryllup med sin egen brudekjole. Riktig nok er den ikke en tradisjonell brudekjole, likevel syntes jeg dette er ganske trist. :-?

Jeg er ikke redd for at hun skal ta oppmerksomheten, men jeg syntes det er trist siden hun er brudens mor. Jeg syntes det hadde vært hyggelig at hun også fikk litt positiv oppmerksomhet, og det vil hun ikke få med sin egen brudekjole!

Jeg føler nå at jeg har prøvd alt: Foreslå andre kjoler hun har, foreslå kjoler jeg har, tatt henne med på shopping etter kjole og min forlover har til og med tilbydt seg å få kjole sydd til henne, men ingenting får henne til å endre mening. Jeg har til og med sagt til henne at kjolen ikke er et lurt valg siden alle i familien vår har sett den før og fordi det er jeg som skal gifte meg, ikke henne.......

Nå har jeg vel mer eller mindre gitt opp og dette har blitt for min forlovede og meg til en dårlig spøk. Har dere noen tips? Hva syntes dere? Skal jeg bare la det være ?

Ellers vil jeg takke for all støtte og hjelp her inne!! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Jeg fikk litt assosiasjoner til *Perser* med en gang jeg nå, og den situasjonen hun hadde med at søsteren hennes ville ha på seg brudekjolen sin i hennes bryllup.

Men hva kan man si? Huff og huff! Jeg klarer ikke å fatte hvordan foreldre vil sette seg selv i slike situasjoner en gang jeg, og jeg har faktisk ikke noe råd til hva du kan gjøre heller. Det virker jo som om du har prøvd å snakke ordentlig med henne allerede, og da er det kanskje ikke så enkelt.

Men du bør kanskje prøve å fortelle henne akkurat denne skuffelsen du føler og akkurat det du tenker om saken... Fortell henne at du synes det er respektløst at hun kommer i en brudekjole i deres bryllup, og at de andre gjestene garantert vil se på dette som negativt. Det finnes jo så mye flotte kjoler å få kjøpt, men dette har du jo alt prøvd å få henne til å skjønner.

Desverre har jeg ikke noe råd å komme med, men jeg håper virkelig det løser seg for deg, for dette er slett ikke moro å måtte gjennomgå før bryllupet!

Skrevet

Stakkars deg! Får virkelig helt hakaslepp når jeg hører dette! :roll:

Synes du er veldig tålmodig når du har prøvd på alle måter å snakke fornuft til din mor. Tror ikke jeg hadde vært likedan. Det er jo forskjell på hvilket forhold man har til sin mor, og hvor mye man faktisk kan si til foreldrene sine. Jeg har det gudskjelov slik at jeg nok i ditt tilfelle tilslutt ville eksplodert og nektet henne å komme i sin brudekjole i mitt bryllup. Hadde nok spurt henne om hun virkelig ønsker å spolere denne dagen i hennes datters liv! Nei dette bør du ikke fire på, det får da være grenser!!! Stå på jente! Det er ditt bryllup, da får hun jammen jenke seg!

Lykke til og klem fra Vekt74 :blunke:

Skrevet

Jeg er helt sjokkert! Har ikke moren din antenner (sorry...), skjønner hun ikke at dette er vanskelig for deg? Må hun ha ting inn med teskje eller er det bare at hun ikke bryr seg? At hun ønsker oppmerksomheten?

Jeg er enig med Augustbrud02 og Vekt74; du må si det rett ut! Fortell henne hvor skuffet du er over kjolevalget hennes. Du må tenke på at dette er din og din kommedes dag, ikke la hun ødelegge den med sitt kjolevalg. Hvis hun blir sur, så får hun bli det, du må tenke på deg selv!

Lykke til!

CEL. :roll:

PS Gi oss tilbakemelding på hvordan det går da!

Skrevet

Jeg synes dette høres litt grotesk ut jeg...

Skrevet

Hei igjen...

Tusen takk for masse støtte og råd, det trenger jeg!!!! :P

Lover å gi tilbakemelding så fort jeg har fått snakket med henne.....en gang til...Har skjønt at jeg ikke bare kan gi opp denne saken!

Skrevet

:cry: :evil:

Nok en gang må jeg få si at jeg er helt sjokkert over hvordan enkelte familier/venner prøver -noen klarer det og- å ødelegge bryllupsdagen for brudeparet. Trodde virkelig det ikke gikk an. :(

Uansett om jeg er enig eller ikke i ting og tang, så respekterer jeg da virkelig brudeparets ønsker. Det skulle da bare mangle. :roll:

Nå må virkelig folk ta seg sammen - synes det er så mye egoisme som gjennomsyrer folk idag jeg......... helt for jævlig. :evil:

Tenk å ikke unne sin egen datter å være hovedpersonen for èn dag.

Èn dag! Unnskyld uttrykket - men nå må jeg bare si FY FAEN! :evil:

Skrevet

Jeg må bare si ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HERREGUD.......... :evil: :evil:

Hva får folk til å gjøre dette, uansett hvem det er.

Jeg må bare si jeg føler med deg, de andre her har sagt alt annet som trengs.

Håper hun tar til fornuft.

Skrevet

:o

Gjem kjolen! :x

(hennes altså) :)

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du snakket med moren din, eller ordnet seg på en måte?

Skrevet

Hvordan ser kjolen hennes ut da? er det en hvit brudekjole? Ser man tydelig at det er en brudekjole?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vill bara säga att du är inte ensam med detta problem.

Läs länken så ser du en till som har exakt samma problem.

Hennes mors klänning är en total brudklänning med paljetter och allt.

http://brollopstorget.nu/Forum/message.php...e=128945&forum=

Till dig Nina säger jag :

Är din mor riktigt kry i huvvet??????

:hoho:

Att vilja ha sin klänning på ett bröllop är väl ok, om det är ens eget bröllop, men att ha den på sin dotters?????

Jag säger som några andra sagt: Göm den!!!

Gjest svenskbrud
Skrevet

:oops: missade att logga in. Det är jag som lagt in länken till en annan brud med samma problem...

Skrevet

Hei alle sammen!!

Igjen, takk for masse støtte!!! (Trenger det :cry: )

Akkurat nå er min mor på ferie, så jeg får ikke tatt det opp nå, men lover å fortelle dere videre hva som skjer!!

Kommer til å si til henne at hun rett og slett ikke får lov til å stille opp i den kjolen. Hvis hun ikke respekterer dette kan hun holde seg hjemme :evil: Siden jeg har prøvd alle andre utveier, syntes jeg at jeg kan med god samvittighet sette hardt mot hardt!

Stooor klem til dere alle fra meg :D

Gjest *Perser*
Skrevet

uff så trist, jeg vet hvordan du har det! gikk gjennom akurrat det samme med søstren min.

Eneste jeg kan si er at du kjenner moren din best (utenom dette her da) så du må finne en lure måte å få henne vekk fra den tanken!

Kanskje det hjelper hvis du snakker skikkelig med henne og sier hvordan du føler og kanskje gråte litt i mellom?

men som sagt du kjenner moren din, så fin den beste måten å snakke med henne på! Ikke stress med å finne hva du skal si, bare tenk rolig over hvordan du skal si det til henne heller!

Det jeg sa til søstren min var (uff det er trist at du ikke kan si det samme til moren din)

Jeg sa at jeg har lyst å spare på kjolen, men jeg har lyst å farget den en annen farge. Men mor mente at jeg ikke skulle gjøre det, men jeg synes at det blir for dumt! tenk hvis presten tar feil av hvem som skal gifte seg!

hmm kan ikke huske alle ordene men det var det noe av det jeg sa!

uannset så ønsker jeg dere lykke til :)

føler såå med deg :) *stooooor kleeeem til deg*

Gjest 2BMarriedonValentinesday
Skrevet

Det er da ikke mulig! :(

Skal gifte meg i februar, og vet ikke hva jeg hadde gjordt hvis min mor skulle få slike tanker! "Svigermor" iførte seg faktisk sin på sølvbryllupsdagen (utover kvelden, med ca 10 i promille. Den passet ikke heeelt lenger), men det er noe annet. :D

Kan du f. eks. be henne om å kle seg i en av fargene som er temaet for bryllupet (hvis du har et farge-tema)? Har din forlover valgt en farge på kjolen som du kan be henne å følge? Tenk i verste fall "amerikansk" med voksne "brudepiker". Kan hun "tvinges" til å bytte kjole for å være en del av brudepike-følget? :wink:

Lykke til!!! :D

Koz fra

LilleMy

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

...da jeg leste innlegget ditt. All sympati til deg. Si det rett ut til moren din: Sorry, det går ikke. Og HALLO, voksne folk burde jo vite at i bryllup er det bare bruden som skal gå i hvitt. Det kan være at du løser denne på samme måte som man gjør med mennene sine: Man er triste og gråter litt og appelerer til sympatien... Hvis ikke det funker - still ultimatum: Du kommer ikke i den kjolen, basta bom! Jeg skjønner ikke at folk kan være så UTROLIG dumme, så jeg tillegger denne uttalelsen et øyeblikks uomtenksomhet. Stå på - du har rett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mamma stiller i brudekjolen sin på bryllupet vårt faktisk, og det synes jeg er kjempegøy! Den er ikke slik brudekjoler ser ut i dag da, og dessuten i lyseblå. Hadde vært noe annet om hun også stilte i hvitt - det tror jeg aldri hun hadde funnet på : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...