Gå til innhold

Normal leggetid på 6 og 7åring i sommerferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på hva som er normalt.

Noen?:)

Anonymous poster hash: 8378b...7f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker omtrent samme tid som til vanlig. Kanskje litt senere hvis det går en film på tv eller dere har gjester. Omtrent 1930? 2000 senest.

Anonymous poster hash: d83aa...9e2
AnonymBruker
Skrevet

Det får da være opp til enhver familie, om barna sover til 10 på morgenen kan de jo fint være oppe til kl 22 i sommerferien.

Anonymous poster hash: 61c84...a13

AnonymBruker
Skrevet

6åringen min legger seg halv 9 i ferien. På vanlige bhg dager så legger hun seg halv 8.

Anonymous poster hash: c12c1...958

Gjest Magdalene
Skrevet

Litt forskjellig, men rundt kl 21.

Hun sover til rundt 8.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo ann på når de våkner om morgenen. Det viktigste er jo at de får den søvnen de skal ha, noen kan være oppe mens andre må i seng tidlig. Min treåring sovner ca kl 20 nå i ferien og sover da i 12 timer. Perfekt for oss, tid sammen på kvelden og får sove litt om morgenen. Ville kanskje tenkt at en 6 åring kunne vært i seng til kl 21.

Anonymous poster hash: c583d...a84

Skrevet

Vanlig leggetid på skoledager er 19.30, nå i ferien er det 20.30 og han står opp ca kl 08.

Han er snart 8 år.

Skrevet

01.00 minst. Helst 02.00.

Skrevet

Min 6-åring er oppe til ca. 21, han er eldst av 4 barn som legger seg 19.30 nå på sommeren (I mørketiden sover de tidligere).  Deilig for han å føle seg litt større enn søsknene siden han begynner i 2.klasse nå til høsten  :nigo:  Men vi trenger ikke være ut av døra før 8 om morgenen, så de kan sove til ca. 7.30 om de vil   :jepp: 

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne svart 20.30 som de andre, men her er det ca 22 nå før hun sover. Sover til 9, da.

Anonymous poster hash: c083c...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Barna er voksne nå, men i feriene var det aldri faste leggetider og det kunne bli natt (ett, to). De siste par, tre ukene før skolestart ble det gradvis mer normale leggetider igjen.

Vi var ofte på hytta og fisket til sene kvelden. Med turen hjem, deretter kveldsmat kunne klokka bli mye. Men irriterende nok våknet de ofte før oss voksne siden vi hadde behov for par timer alenetid etter at de hadde lagt seg. Irriterende fordi de våknet av at eldre i familien stod opp og visste at det var stor sjanse for at det vanket vafler etter frokost. Da følte vi at vi også måtte stå opp.

På et annet landsted ordnet de med frokost selv hvis de stod tidlig opp, men jeg brukte som regel trylle frem varm lunsj litt senere.

Anonymous poster hash: 1e422...ab7
Skrevet

Jeg forsøker å holde på samme leggetid som vanlig (halv ni), men det glir litt ut. Ingen krise, men det er kjekt å kunne få litt tid for meg / oss selv om kvelden, det er jo vår ferie også. Min datter er av dem som ikke tar igjen tapt søvn om morgenen, hun våkner nesten like tidlig uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det leggetid senest klokken ti i feriene, hos faren klarer de ofte å strekke det litt lenger. Har fått godnatt telefon klokken 23. De sover litt lenger når de er oppe så sent, men sjelden lenger enn til halv 9. De er 7 og 8 forresten

Anonymous poster hash: 31838...eab

Skrevet

Vi holder på samme leggetid som vanlig, dvs 20.30 for seksåringen vår. Er han ute og leker med nabogutten og har det gøy kan vi godt drøye det litt.

AnonymBruker
Skrevet

19.30 her, men blir fort 20, men....

20.30 på lørdager :)

Sover desverre ikke lengre enn til 5-6-7... Så da trenger VI den søvnen vi kan få. Men også dem. Her er barna 5, 6 og 8.

Anonymous poster hash: 589b6...501
AnonymBruker
Skrevet

Snart åtte-åringen vår er i seng mellom 22-24 i ferien. Hun er yngst, de to andre er ungdommer. Hun leker, spiller spill, leser, altså rolige aktiviteter på kvelden. Hun nyter å kunne være oppe med de andre. Hun sover til ca ti om morgenen, då da får vi voksen-tiden om morgenen i steden.

Så lenge hun har det bra og får nok søvn stresser vi ikke med det:-)

Anonymous poster hash: bd2c7...b2c

Skrevet

Barna 7 og 10 legger seg rundt 2200/2300 i ferien og sover da til ca 1000! Null stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...