Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kjent med en fantastisk Tsjetsjensk jente og vi har holdt på en stund, men har problemer med store kulturelle forskjeller. Familien hennes nekter å la hun få være med en gutt fra en annen kultur. hun har det fritt fram bare det er en Tsjetsjensk gutt. Vi møtes i smug og det blir veldig romeo og juliet opplegg. Hun tenker hele tiden at det ikke kommer til å gå og jeg vil at det skal funke   :grine: Noen som har noe tips? jeg skulle gjerne snakket med en tsjetsjensk gutt og hørt hvordan de tenker angående kvinner i deres kultur. dette fordi det er en mannlig skikkelse som er største hindret i vårt "forhold"

Anonymous poster hash: 5c164...820
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo prøve å overtale henne å kjempe for deg.

Gjest Walden
Skrevet

De forventer at du er skikkelig alfa, kan drepe, krige og passe på kvinner. De vil selvsagt ikke at jenta deres skal bli sammen med ei puslete norsk femigutt. Se for deg Norge om 20 år...

Skrevet

Det der er totalt dødfødt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lett det der, man føler seg ganske maktesløs når det er noen utenforstående man aldri har møtt som har "makt" til å stoppe et forhold man ikke vil gi slipp på.

Vietnameserne i norge holder på på samme måten, kun vietnamesere som er godkjent, men de må være fra en god familie og, hjelper ikke å bare være vietnameser :P

Min levde ganske lenge med trusler om utstøtelse fra familien, og til slutt endte det med at han mistet foreldrene og alle søskene. Vi har det veldig bra i lag, men når noe slikt skjer så kommer det nok ann på hvordan forhold man har til kjæresten, er du "verdt" å miste familien for? Samtidig, gir man seg da, er man jo fucked for fremtidige forhold til norske og.

Vet ikke hva du kan gjøre, er hun sterk nok til å stå i mot presset som vil komme?

Anonymous poster hash: 2eff7...6b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en del albanere, og det er litt samme greia.

For det første er Tsjetsjenia ett muslimsk land, og veldig ofte, av de strengeste familiene, er det ønskelig at barna finner seg andre muslimer eller partner med samme bakgrunn og kultur.

Albanere er hvertfall veldig trofaste folk, hvor mennene skal kurtisere dama si, samtidig som man er veldig likestilt i ett forhold.

Anonymous poster hash: 8f957...a69

AnonymBruker
Skrevet

Er hun muslim? er dem praktiserende? Er borti slik selv...

Anonymous poster hash: f8194...510
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

AnonymBruker
Skrevet

*

Gjest sapmi belovoubme
Skrevet (endret)

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: f8194...510 [/acronym

Er hun muslim? er dem praktiserende? Er borti slik selv...

Endret av sapmi belovoubme
Gjest sapmi belovoubme
Skrevet (endret)

Hvor gamle er dere?

Endret av sapmi belovoubme
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en del albanere, og det er litt samme greia.

For det første er Tsjetsjenia ett muslimsk land, og veldig ofte, av de strengeste familiene, er det ønskelig at barna finner seg andre muslimer eller partner med samme bakgrunn og kultur.

Albanere er hvertfall veldig trofaste folk, hvor mennene skal kurtisere dama si, samtidig som man er veldig likestilt i ett forhold.

Anonymous poster hash: 8f957...a69

Albanere trofaste? Hah! Har kjent ganske mange albanske menn og de er utro hele bunten. Det vanlige er at mannfolka flyr på byen og sjekker opp norske jenter mens konene sitter hjemme med barna. Også stort press for å gifte seg med noen fra hjemlandet, spesielt for albanske jenter.

Anonymous poster hash: 6cb5b...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

de eneste multikulturelle forholdene som fungerer er hvit kvinne - afrikansk mann, alt annet er rasistisk egentlig.

Anonymous poster hash: 8d3f3...e57
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tsjetsjensk (jente) og det er dessverre slik at tsjetsjenere MÅ absolutt gifte seg med sine "egne" og set er utrolig urettferdig. Vi er muslimer, noen av oss veldig religiøse og andre ikke. Vi har ikke engang lov til å gifte oss med andre muslimske heller uansett om det er lov i følge vår religion. (Vi) tsjetsjenere er så og si nasjonalister og svært tradisjonelle. Om dere en dag velger å ta forholdet ett skritt videre som å gifte dere osv.. Kommer hun til å bli utstøtt av familien. Først vil hun få trusler, kanskje til og med få juling av de mannlige i familien, spesielt om du er norsk og kristen. Dette vil føre skam over hennes familie og de kommer til å miste æren. Meeen uansett så må hun velge enten deg eller familien hennes. Hater disse idiotiske "reglene"...tsjetsjenere bryr seg kun om ære og det å vise seg fram for de andre i det tsjetsjenske samfunnet. Hater at jeg har tsjetsjensk blod i meg...men jaja..hva skal man gjøre

Anonymous poster hash: 74261...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Må legge en ting til (its mee, tsjetsjensk jente) at de tsjetsjenske guttene får lov til å gjøre som de vil, om de velger å gifte seg med en norsk, svensk eller amerikansk for den saks skyld så får han ingen konsekvenser. De tsjetsjenske guttene jeg skjenner her i Norge (fleste av dem) er ordentlig mannehorer som knuller alt som har to bein, men får de noe rykte på seg? Hell nah. Og akkurat disse guttene driver å sprer rykter om andre tsjetsjenske jenter som har forhold med andre muslimske menn om at disse jentene er horer og at de er skitne og dårlige. Og når du spørr dem om hvorfor da de selv gjør dette så kommer de til å svare "jeg er en gutt, jeg gjør hva jeg vil".

En tsjetsjensk gutt ville nok enten ha spredd rykter om dere eller gitt juling or god knows what. De liker å leke tøffe hele gjengen. Irriterende mannehorer spørr du meg.

Kommer aldri til å gifte meg med en tsjetsjener (håper jeg).

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må legge en ting til (its mee, tsjetsjensk jente) at de tsjetsjenske guttene får lov til å gjøre som de vil, om de velger å gifte seg med en norsk, svensk eller amerikansk for den saks skyld så får han ingen konsekvenser. De tsjetsjenske guttene jeg skjenner her i Norge (fleste av dem) er ordentlig mannehorer som knuller alt som har to bein, men får de noe rykte på seg? Hell nah. Og akkurat disse guttene driver å sprer rykter om andre tsjetsjenske jenter som har forhold med andre muslimske menn om at disse jentene er horer og at de er skitne og dårlige. Og når du spørr dem om hvorfor da de selv gjør dette så kommer de til å svare "jeg er en gutt, jeg gjør hva jeg vil".

En tsjetsjensk gutt ville nok enten ha spredd rykter om dere eller gitt juling or god knows what. De liker å leke tøffe hele gjengen. Irriterende mannehorer spørr du meg.

Kommer aldri til å gifte meg med en tsjetsjener (håper jeg).

Har du brutt ut av disse "reglene"? hvor gammel er du? (bare hvis du vil fortelle :laugh: ) Hun har fortalt meg at mange tsjetsjenere kan fort bruke ting de vet om deg i mot deg. Det gikk rykter om at viss de fant ut om meg og hun så kunne jeg få en del Tsjetsjenere på døre, noe som bryr meg lite  :frustrert:  Syns det er utrolig synd at det skal være sånn. Jeg får så vondt inni i meg hvordan hun har det og har så VILT lyst til å hjelpe henne, men føler meg maktes løs.  :sad:  I den alderen hun er i så føler jeg hun trenger familien mer enn meg og tror derfor vi ikke kommer noen vei, noe som er tungt å svelge  :cry3:

PS: jeg er ikke kristen, måtte bare si det  :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

De forventer at du er skikkelig alfa, kan drepe, krige og passe på kvinner. De vil selvsagt ikke at jenta deres skal bli sammen med ei puslete norsk femigutt. Se for deg Norge om 20 år...

Puslete norsk femigutt? 190 høy, 83 kilo gjør meg vel ikke til en puslete gutt? Men hvis du mener omtenksom, sympatisk gutt som bryr som hun så ja, da er jeg det.

AnonymBruker
Skrevet

Har du brutt ut av disse "reglene"? hvor gammel er du? (bare hvis du vil fortelle :laugh: ) Hun har fortalt meg at mange tsjetsjenere kan fort bruke ting de vet om deg i mot deg. Det gikk rykter om at viss de fant ut om meg og hun så kunne jeg få en del Tsjetsjenere på døre, noe som bryr meg lite :frustrert: Syns det er utrolig synd at det skal være sånn. Jeg får så vondt inni i meg hvordan hun har det og har så VILT lyst til å hjelpe henne, men føler meg maktes løs. :sad: I den alderen hun er i så føler jeg hun trenger familien mer enn meg og tror derfor vi ikke kommer noen vei, noe som er tungt å svelge :cry3:

PS: jeg er ikke kristen, måtte bare si det :icon_lol:

Vil helst ikke si min alder da noen kanskje kan kan mistenke noe her. Just in case.

Jeg har ikke akkurat brutt disse reglene, men det er en gutt jeg liker veeeeeeldig godt. Han er ikke tsjetsjener, men han er heldigvis muslim noe som betyr at det er 0,00000001% sjanse for at min familie kommer til å akkseptere han. Begge liker hverandre kjempegodt og vi snakker sammen og slikt, men ikke noe mer enn det. Jeg har virkelig lyst til å gifte meg med han i fremtiden og aner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har slitt med depresjon på grunn av dette, og jeg begynner å mislike min egen familie fordi jeg ikke klarer å skjønne hvorfor de ikke vil mitt beste. Halloooo!! Det er jeg som skal dele hele livet mitt med den jeg gifter meg med, ikke dem! Trangsynte mennesker altså!

Men jeg skjønner veldig godt hva hun går gjennom, og det er veldig vanskelig og tøft. Det er egentlig ingenting du kan gjøre med det...det er bare sånn det er. Hun kan rømme, flytte vekk...men da resulterer dette i at familien ikke lenger ser på henne som en del av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Vil helst ikke si min alder da noen kanskje kan kan mistenke noe her. Just in case.

Jeg har ikke akkurat brutt disse reglene, men det er en gutt jeg liker veeeeeeldig godt. Han er ikke tsjetsjener, men han er heldigvis muslim noe som betyr at det er 0,00000001% sjanse for at min familie kommer til å akkseptere han. Begge liker hverandre kjempegodt og vi snakker sammen og slikt, men ikke noe mer enn det. Jeg har virkelig lyst til å gifte meg med han i fremtiden og aner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har slitt med depresjon på grunn av dette, og jeg begynner å mislike min egen familie fordi jeg ikke klarer å skjønne hvorfor de ikke vil mitt beste. Halloooo!! Det er jeg som skal dele hele livet mitt med den jeg gifter meg med, ikke dem! Trangsynte mennesker altså!

Men jeg skjønner veldig godt hva hun går gjennom, og det er veldig vanskelig og tøft. Det er egentlig ingenting du kan gjøre med det...det er bare sånn det er. Hun kan rømme, flytte vekk...men da resulterer dette i at familien ikke lenger ser på henne som en del av dem.

Skjønner deg godt  :Nikke: Jeg syns det er synd at Tsjetsjenske jenter må gå gjennom dette for noe så trangsynt! håper det løser seg for deg og lykke til! unner dere det beste  :)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt :Nikke: Jeg syns det er synd at Tsjetsjenske jenter må gå gjennom dette for noe så trangsynt! håper det løser seg for deg og lykke til! unner dere det beste :)

Jaa, det er bare trist det :( men nå vet jeg hvertfall at jeg ikke trenger å tilfredstille min families behov ved å velge en fra mitt eget hjemmeland, da de ikke bryr seg om jeg er lykkelig eller ikke! Skader ikke å svikte tilbake på en måte.(in my case)

Men takk skal du ha:) og jeg håper ting forbedrer seg mellom dere:) all u need is løøv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...