Gå til innhold

Ooh, så flink du er til å fargelegge innenfor streken!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket meg at det er blitt en farsott med fargeleggingsbøker for voksne. Det er jo greit nok, hva folk velger å bruke tiden sin på gidder jeg ikke å legge meg opp i.

Men hvorfor må de legge ut bilder av de fargelagte tegningene på Facebook og Instagram?? Noen legger også ut ørti bilder fra prosessen, for hvert blad som farhelegges. Altså, hvorfor? Det er ikke akkurat et unikt kunstverk eller noe man har brukt kreativiteten sin på. Det blir litt som å legge ut bilder av puslespillet man har lagt. I 100 biter, vel å merke. 10 000 brikker er jo litt av en prestasjon og dermed nyhetsverdig.

Jeg får seriøst lyst til å kommentere hvor flinke de er til å holde seg innenfor streken.

Anonymous poster hash: b3b48...05f

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha.. De er vel stolte av seg selv og vil ha litt skryt da:-) dessuten har det jo blitt veldig "kult", og det er viktig å vise at man henger med!

Jeg synes det virker morsomt, og er sikkert en fin måte å la tankene vandre på i likhet med håndarbeid osv. Men må innrømme at jeg lurer på hvorfor de ikke tegner eller maler på vanlig måte i stedet?

• Liker 4
Skrevet

Haha.. De er vel stolte av seg selv og vil ha litt skryt da:-) dessuten har det jo blitt veldig "kult", og det er viktig å vise at man henger med!

Jeg synes det virker morsomt, og er sikkert en fin måte å la tankene vandre på i likhet med håndarbeid osv. Men må innrømme at jeg lurer på hvorfor de ikke tegner eller maler på vanlig måte i stedet?

No er det vel kanskje ikkje alle som er like flinke til å tegne? Eg får det ikkje til å likne på noko...så tegning har eg aldri likt. Men å fargelegge skal til og med eg klare..

• Liker 9
Skrevet

Jeg har lurt på å skaffe meg noe sånt.

Har alltid vært helt ubrukelig når det kommer til tegning, maling og håndarbeid. Og da mener jeg ubrukelig.

Men det er som Drea sier, fargelegging kan man jo få til uansett og det er jo sikkert kos å sitte å dulle med? 

.... Skal sies at jeg kommer nok aldri til å opprette et eget bildealbum på Facebook for mine "kunstverk". Et sted går grensa. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å legge ut bilde for hvert blad skjønner jeg ikke.

Men å legge ut bilde av det man har gjort, en gang i blandt, er jo ikke noe værre enn noe annet man legger ut bilde av.

Folk legger jo ut bilde strikking, trening, maling, oppussing osv osv.

Anonymous poster hash: 7564b...891

• Liker 7
Skrevet

Jeg har merket meg at det er blitt en farsott med fargeleggingsbøker for voksne. Det er jo greit nok, hva folk velger å bruke tiden sin på gidder jeg ikke å legge meg opp i.

Men hvorfor må de legge ut bilder av de fargelagte tegningene på Facebook og Instagram?? Noen legger også ut ørti bilder fra prosessen, for hvert blad som farhelegges. Altså, hvorfor? Det er ikke akkurat et unikt kunstverk eller noe man har brukt kreativiteten sin på. Det blir litt som å legge ut bilder av puslespillet man har lagt. I 100 biter, vel å merke. 10 000 brikker er jo litt av en prestasjon og dermed nyhetsverdig.

Jeg får seriøst lyst til å kommentere hvor flinke de er til å holde seg innenfor streken.

Jeg har fått den kommentaren, riktignok fra en fem år gammel jente.

Hvis du ser flere fargelegginger av samme bilde ser du godt at det er rom for kreativitet, resultatene blir veldig forskjellige.

For meg er fargelegging en måte å la "hjernen hvile", kreativiteten min får jeg utløp for på andre måter.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at de liker å fargelegge. Ser for meg at det er ganske avslappende. Men det er det at de må vise det frem jeg ikke skjønner.

Skrevet

Viser jo bare hvor forskjellige vi er. Noen finner roen ved å pirke med en blyant og andre klasker i vei på svære lerreter.  Når jeg maler, bruker jeg kniv, stålull og diverse remedier og kan ikke akkurat si at jeg holder meg innenfor streken. :fnise:

Men å legge det ut på sosiale medier, nei, det ser jeg ikke poenget med.

Skrevet

Trenden kom etter at det viste seg at Da Vince hadde brukt tegnetall, slik man får i Donald, når han lagde Mona Lisa.

Vet, det var en nedtur å få vite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor var det en nedtur, Lanista1984? Han var var god i matematikk og ville ha ting perfekt.

Til ts, jeg skjønner ikke hvorfor det er galt å poste bilder av hobbyen sin. Før i tiden hadde man syklubb der man kunne vise frem hva man hadde laget, nå er det facebook.

Anonymous poster hash: 2daad...b60
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, for den som trenger avkobling og virkelig ikke finnes kreativ, kan jo bare det å venne seg av med at alle blad "må" farges grønne være et slags framskritt.

Men det du vil frem til, er kanskje "alt med måte"? Jeg skal innrømme at jeg har lignende sarkastiske kommentarer har streifet meg om andre typer bilder enkelte legger ut mye og ofte av. Det har gjeldt litt forskjellig, fra babybilder via ørten trutmunn-selfies i uka, til drittslenging om alle andre politiske partier enn det man selv stemmer på.

Anonymous poster hash: 5ad15...44e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, for den som trenger avkobling og virkelig ikke finnes kreativ, kan jo bare det å venne seg av med at alle blad "må" farges grønne være et slags framskritt.

Men det du vil frem til, er kanskje "alt med måte"? Jeg skal innrømme at jeg har lignende sarkastiske kommentarer har streifet meg om andre typer bilder enkelte legger ut mye og ofte av. Det har gjeldt litt forskjellig, fra babybilder via ørten trutmunn-selfies i uka, til drittslenging om alle andre politiske partier enn det man selv stemmer på.

Haha, ja! Sosiale medier er ikke noe for oss som irriterer oss over de som har gått livets harde skole. Jeg får dessverre vite mer enn jeg ønsker å vite om venner og bekjente.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å fortsette med det...

Nå lo jeg godt! Akkurat det samme jeg tenkte!

AnonymBruker
Skrevet

Noen liker å fargelegge.

Noen liker å tegne

Noen liker begge deler

Noen liker å fotografere

Noen liker å strikke

Noen liker å hekle

Noen liker å se hvordan andre har fargelagt, og å dele sine. Man gjør det for å få et hobbyfellesskap, ikke for å få stående applaus.

Når man fotograferer samme tingen, så kan man få veldig ulikt resultat fra person til person. Noen kan likevel starte en tråd på KG og kommentere "Oooh, så flink du er til å trykke på utløserknappen"

Noen liker å sitte på KG og rakke ned på andres hobby.

Anonymous poster hash: dd02e...304
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Trenden kom etter at det viste seg at Da Vince hadde brukt tegnetall, slik man får i Donald, når han lagde Mona Lisa.

Vet, det var en nedtur å få vite.

Bortsett fra at Da Vinci ikke fikk sine tegnetall fra Donald....

Anonymous poster hash: 6e714...734

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at de liker å fargelegge. Ser for meg at det er ganske avslappende. Men det er det at de må vise det frem jeg ikke skjønner.

Synes ikke det er spesielt overraskende at folk viser slikt frem. Folk poster også bilder av alt annet de driver på med.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis det blir for mye, går det fint an å la være å følge vedkommende for en stund. I alle fall på fjaseboka, jeg vet ikke med Instagram. Det har jeg gjort flere ganger, hvis jeg syns det blir altfor masse av noe.

Ellers har nok en AB over her et godt poeng; akkurat i denne sammenhengen gjøres det nok for å dele sine egne og se på andres som en del av et hobbyfellesskap, ikke for å få diplom og stående applaus for sitt unike og kreative skaperverk. For dem som er interesserte er det faktisk mye fint å se på. Jeg har sittet i tråden her inne om fargelegging selv, og bare beundret de fine bildene. Jeg har for så vidt også kastet meg litt på trenden selv, og begynt å fargelegge litt på en side. Men jeg har hverken fargelagt eller tegnet på frihånd på mange år. Jeg tror faktisk niesen min på åtte år er hakket flinkere. :laugh:
Og når det er så detaljerte bilder, så er det faktisk fort gjort å komme utenfor streken. Så hadde du kommet med en kommentar om hvor flink jeg var som holdt meg innenfor streken, hadde jeg sikkert takket og erklært en stor stolthet over egne ferdigheter! :skratte: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir glad av farger. Å fargelegge, se andres fargelegginger, tegninger osv. Og så ser jeg gjerne noen som har fargelagt en fargelegging jeg har i en av bøkene mine, og så får jeg skrekkelig lyst til å fargelegge den, også koser jeg meg glugg i hjel :-)

Anonymous poster hash: dd02e...304

Skrevet

Jeg farvelegger fordi jeg kan virkelig ikke tegne for frihånd, skjønner at sånne kultiverte wannabe kunstnere finner dette gruelig forferdelig, men jeg liker å farvelegge og liker å se hvordan andre farvelegger de samme bildene som meg:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...