AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Hei Moren min har fått diagnosen "væskulær demens" i en alder av 42 år, og dette gjør veldig vondt for meg som datter på 16. Jeg vil gi mamma masse gode opplevelser fremover, men det som stopper meg er penger. Jeg tjener 2-3000kr i mnd, men dette er ikke nok til å reise til drømmestedene til mamma, og heller ikke nok til å gjøre ting hun drømmer om å gjøre. Kan noen komme med gode forslag og løsninger? 😔💓Anonymous poster hash: 6e37d...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Hei Moren min har fått diagnosen "væskulær demens" i en alder av 42 år, og dette gjør veldig vondt for meg som datter på 16. Jeg vil gi mamma masse gode opplevelser fremover, men det som stopper meg er penger. Jeg tjener 2-3000kr i mnd, men dette er ikke nok til å reise til drømmestedene til mamma, og heller ikke nok til å gjøre ting hun drømmer om å gjøre. Kan noen komme med gode forslag og løsninger? 😔💓Anonymous poster hash: 6e37d...5ae Har moren din penger da?Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Har moren din penger da?Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1 Hun har ikke så mye, dessverre..Anonymous poster hash: 6e37d...5ae
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Hun har ikke så mye, dessverre..Anonymous poster hash: 6e37d...5ae Hvor bor dere? Er det ikke mulighet for å ta henne med på opplevelser som ikke koster så mye? Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Hvor bor dere? Er det ikke mulighet for å ta henne med på opplevelser som ikke koster så mye? Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1 Vil helst ikke dele hvor jeg bor siden det er veldig lett å kjenne meg igjen, isåfall. Det går jo selvfølgelig an, men det morsomme er jo alltid det som koster - dessverre..Anonymous poster hash: 6e37d...5ae
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hva har fastlegen sagt? Vaskulær demens utvikler seg som regel sakte. Du kan ha mange, mange gode år igjen med mamma`n din Hva med faren din? Eldre søsken? Du er bare 16 år, og skal ikke måtte bekymre deg på denne måten Anonymous poster hash: 4b76b...759
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Hva har fastlegen sagt? Vaskulær demens utvikler seg som regel sakte. Du kan ha mange, mange gode år igjen med mamma`n din Hva med faren din? Eldre søsken? Du er bare 16 år, og skal ikke måtte bekymre deg på denne måtenAnonymous poster hash: 4b76b...759 Har faktisk ikke snakket med henne enda, fikk bare svar i posten. Mamma og pappa er skilt, så har bare kontakt med mamma! Har også 3 søsken totaltAnonymous poster hash: 6e37d...5ae
Luckiness Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Kanskje dere kan få litt pengestøtte av andre familiemedlemmer? De skjønner sikkert behovet Så lenge man vet de har litt å kunne avse uten å lide økonomisk i etterkant. Ønsk f.eks. at istedenfor gaver til jul og din bursdag, så ønsker og håper du på penger i forkant av bursdager/jul for å finne på ting med din mor. Ikke for å drepe noen glede, men det er viktig å ikke planlegge ting så langt frem i tid. Som oftest skjer endringer hos din mor gradvis, men man vet aldri. I tillegg så kan vaskulær demens gi andre former for sykdom eller komplikasjoner hos din mor. Dette har sikkert legen fortalt henne/dere om En sykdom som dette er sikkert også en stor påkjenning for din mor (selvfølgelig...) og deg. Man kan bli mer sliten av tanker rundt livet fremover. Så det er viktig å ta seg tid til å tenke, hvile, slappe av og bare nyte de allminnelige dagene hjemme også Som andre brukere sier, så kan du finne på gratis/lite kostbare ting i nærområdet. Gå turer, fiske, stå på ski, kino, ha hyggelige lunsjer/middager på restaurant, vandre rundt i byen, gå på konserter o.l. Det er sikkert vanskelig å tenke på å bruke tid til å jobbe nå som din mor har fått denne diagnosen. Du vil sikkert være mest mulig med henne. Men du kan prøve å skaffe deg jobb i butikk f.eks. Jobbe et par kvelder i uken, så tjener du litt penger. Husk forresten å søke støtte hos lege/psykolog om du trenger noen å prate med om situasjonen
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Har faktisk ikke snakket med henne enda, fikk bare svar i posten. Mamma og pappa er skilt, så har bare kontakt med mamma! Har også 3 søsken totaltAnonymous poster hash: 6e37d...5ae Svarer det samme som jeg svarte i den andre tråden din, bli med din mor til legen, så kan du få god informasjon om dette Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Svarer det samme som jeg svarte i den andre tråden din, bli med din mor til legen, så kan du få god informasjon om dette Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1 Jeg trenger ikke å snakke med legen hennes, jeg har det greit. Vil bare ha råd iforhold til det jeg spør om i hp.Anonymous poster hash: 6e37d...5ae
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Dytter Anonymous poster hash: 6e37d...5ae
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Hei Moren min har fått diagnosen "væskulær demens" i en alder av 42 år, og dette gjør veldig vondt for meg som datter på 16. Jeg vil gi mamma masse gode opplevelser fremover, men det som stopper meg er penger. Jeg tjener 2-3000kr i mnd, men dette er ikke nok til å reise til drømmestedene til mamma, og heller ikke nok til å gjøre ting hun drømmer om å gjøre. Kan noen komme med gode forslag og løsninger? Anonymous poster hash: 6e37d...5ae Hva liker hun/dere å gjøre da? Hvor bor dere? Man trenger ikke å reise så langt for å skape gode opplevelser. Pakke en PiqueNique-kurv, ta med teppe og dra til et hyggelig sted. I Oslo kan det for eksempel være en av øyene,, Frognerparken, Grefsenkollen, Botanisk hage osv.. Besøk operaen, det finnes en del billige billetter man kan kjøpe. Gå en tur langs den nye strandpromenaden i Oslo. Ekebergparken. Anonymous poster hash: 6a2a1...6f0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #13 Skrevet 16. juli 2015 Jeg trenger ikke å snakke med legen hennes, jeg har det greit. Vil bare ha råd iforhold til det jeg spør om i hp.Anonymous poster hash: 6e37d...5ae Det er veldig viktig at du snakker med legen for å få all informasjon om tilstanden hennes. Jeg har hatt en far med vaskulær demens og er veldig glad for all informasjon vi fikk fra helsepersonell. Dette er en alvorlig tilstand og informasjon til pårørende er alfa omega. Anonymous poster hash: b5ef0...ba2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #14 Skrevet 16. juli 2015 Jeg trenger ikke å snakke med legen hennes, jeg har det greit. Vil bare ha råd iforhold til det jeg spør om i hp.Anonymous poster hash: 6e37d...5ae Ok. Virket bare ikke som om du hadde så veldig mye kunnskap om sykdommen. Mente ikke at det feilte deg noe.Anonymous poster hash: 8c9bf...5f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå