AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Jeg er på nav praksis. Jobber 80 -100 % jobb, tungt arbeid. Gjør akkurat det samme som de andre faste ansatte. Får minstesats aap 11 000 mnd. Dt går ikke økonomisk så jeg tenker å jobbe mer, men hvis jeg da får en helgajobb , skal jeg da føre opp de timene slik at jeg blir trekt i aap. Men nå er jo aap lønna mi for 100 % stilling liksom ! Jeg klarer ikke finne logikken i dette her ! DVs at om jeg jobber 50, 100 eller 150 så er økonomien uansett den samme for meg ! Jeg er syk og 100 % er beintøft, men jeg må jobbe helg for å klare meg økonomisk, men når lønna blir akkurat den samme gjør jeg seff ikke det ! Anonymous poster hash: b850e...8e0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du vil ha egen inntekt ved siden av så må du si opp AAP tiltaket , miste støtten, slutte i jobben og skaffe deg en jobb på egenhånd. Det er desverre sånn det er på nav-tiltak, det er nesten slavearbeid fordi bedriften lønner deg ikke og nav gir helt umenneskelige satser Anonymous poster hash: d03e5...527 1
Cowboy Lotte Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du jobber 100 % så trenger du vel i teorien ikke disse nav-pengene? Du får jo dobbel så mye hvis du blir ansatt i butikken og jobber slik som nå.
Kassiopeia Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du jobber 100 % så trenger du vel i teorien ikke disse nav-pengene? Du får jo dobbel så mye hvis du blir ansatt i butikken og jobber slik som nå. Nei, man kan jobbe 100 % i praksis også, da får man bare stønaden sin.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Hei, dette lurte jeg også på, så kontaktet nav ang dette. I en APP jobber du ikke helger, bare dager som nav holder åpent (man-fredag). Fikk da beskjed jeg kan jobbe i helgene uten å få trekk på stødnaden. Om jeg jobber noen dager av man-fredag, da vil det bli trekk i app eller annet stødnad. Huskeregel, tjener du for mye av helgejobber, da risikere du trekk. ALLTID før opp de ordinære helgejobben du har gjort på meldekortet, så har du alt på svart og hvit om det blir sak. Anonymous poster hash: 4099e...9b1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Hei, dette lurte jeg også på, så kontaktet nav ang dette. I en APP jobber du ikke helger, bare dager som nav holder åpent (man-fredag). Fikk da beskjed jeg kan jobbe i helgene uten å få trekk på stødnaden. Om jeg jobber noen dager av man-fredag, da vil det bli trekk i app eller annet stødnad. Huskeregel, tjener du for mye av helgejobber, da risikere du trekk. ALLTID før opp de ordinære helgejobben du har gjort på meldekortet, så har du alt på svart og hvit om det blir sak. Anonymous poster hash: 4099e...9b1 Hvorfor har størrelsen på lønn noe å si når det gjelder helgejobbing og ikke vanlig jobb når man mottar AAP? Det hra jeg ikke hørt før. Jeg går selv på AAP og jobber ca 50 % men ikke via NAV. Jeg har ikke hørt noe om at det blir mer trekk fordi jeg jobber i helgene? Anonymous poster hash: 1e27e...619
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Hvorfor har størrelsen på lønn noe å si når det gjelder helgejobbing og ikke vanlig jobb når man mottar AAP? Det hra jeg ikke hørt før. Jeg går selv på AAP og jobber ca 50 % men ikke via NAV. Jeg har ikke hørt noe om at det blir mer trekk fordi jeg jobber i helgene?Anonymous poster hash: 1e27e...619 Har heller ikke opplevd at det er forskjell på hverdag og helg. Antall timer jeg jobber, reduserer uansett stønaden fra Nav proporsjonalt med timesatsen min på aap (dagsats delt på 7.5).Anonymous poster hash: dc384...d35
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Har heller ikke opplevd at det er forskjell på hverdag og helg. Antall timer jeg jobber, reduserer uansett stønaden fra Nav proporsjonalt med timesatsen min på aap (dagsats delt på 7.5).Anonymous poster hash: dc384...d35 Nettopp. Og hvilken lønn man mottar har heller ingen påvirkning på utbetalingene av AAP. Det er timeantallet og ikke lønnen som har noe å si for utbetalingene. Anonymous poster hash: 1e27e...619
tussi84 Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Du kan jobbe inntil 50 prosent ved siden av aap. De dagene du jobber mister du aap din hvis det er 7.5 timer arbeidsdag. Jobber du mindre timer feks 4.. får du for 3.5 timer hos nav den dagen. Det du må huske er at selv om du mister aap en dag så er vanlig lønn mye bedre betalt. Si du har en dag sats på 700 kr fra nav mens du tjener 1100 kr en dag for å jobbe. Ergo du tjener 400 kr mer. Som du ser så vil du ikke få mye utbetalt ekstra selv om du skulle jobbe. Men noe blir det. Men om du ikke får det til å gå rundt bør du sette opp et budsjett. Om du kan skrive ned inntekt og utgifter her så kan jeg gi deg noen tips
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Du kan jobbe inntil 50 prosent ved siden av aap. De dagene du jobber mister du aap din hvis det er 7.5 timer arbeidsdag. Jobber du mindre timer feks 4.. får du for 3.5 timer hos nav den dagen. Det du må huske er at selv om du mister aap en dag så er vanlig lønn mye bedre betalt. Si du har en dag sats på 700 kr fra nav mens du tjener 1100 kr en dag for å jobbe. Ergo du tjener 400 kr mer. Som du ser så vil du ikke få mye utbetalt ekstra selv om du skulle jobbe. Men noe blir det. Men om du ikke får det til å gå rundt bør du sette opp et budsjett. Om du kan skrive ned inntekt og utgifter her så kan jeg gi deg noen tips Tull og tøys. Ihvertfall om du beskriver vanlig arbeid når man mottar AAP! Her er det mange misforståelser: Man kan jobbe inntil 60 % og fremdeles motta resterende 40 % av AAP den fjortendagers perioden. Det har overhode ingenting å si når disse timene jobbes! Det gjelder for en meldekortperiode på to uker. Om man jobber 60 % de første dagene (fulle dager), eller noen timer hver dag, eller alt i siste uken, har det ingen betydning! Det du kommer med er rett og slett feilinformasjon de lux! Dersom det du beskriver er noen regler som gjelder om man jobber gjennom NAV når man mottar AAP, så kan det hende det stemmer, for det har jeg ingen kjennksap til. Så fint om du kan oppklare det. Anonymous poster hash: 1e27e...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå