AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 http://www.dagbladet.no/2012/10/13/tema/klikk/helse/23861953/ Anonymous poster hash: 46004...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Her tror jeg både mødre og stemødre finner interessante tips og råd Anonymous poster hash: e2f4f...8aa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Spesielt nr 7.Anonymous poster hash: e2f4f...8aa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Kvinner med eller uten barn selv fra før av må lære seg at fars eks - moren til barna - alltid vil ha mye kontakt med far angående deres barn. Barn som oppdras og det står mor og far for ( snakker om 50/50, ikke de useriøse helgeklovnepappaene). Mor eller fars nye venn/venninne har ikke noe i oppdrsgelsessfæren å gjøre, de må forberede seg på at mors og fars barn vil hate "inntrengeren". Barnets hjem blir tatt fra de, barna får lite alenetid alene og alene med sin mor eller far, fordi "inntrengeren" er der. Det er ganske massivt for et barn å bli fratatt SÅ mye.Anonymous poster hash: 4822f...830 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Kvinner med eller uten barn selv fra før av må lære seg at fars eks - moren til barna - alltid vil ha mye kontakt med far angående deres barn. Barn som oppdras og det står mor og far for ( snakker om 50/50, ikke de useriøse helgeklovnepappaene). Mor eller fars nye venn/venninne har ikke noe i oppdrsgelsessfæren å gjøre, de må forberede seg på at mors og fars barn vil hate "inntrengeren". Barnets hjem blir tatt fra de, barna får lite alenetid alene og alene med sin mor eller far, fordi "inntrengeren" er der. Det er ganske massivt for et barn å bli fratatt SÅ mye.Anonymous poster hash: 4822f...830 Gud bedre meg for et svar. Regner med du er bitter og forlatt. Anonymous poster hash: 55757...5db 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Gud bedre meg for et svar. Regner med du er bitter og forlatt. Anonymous poster hash: 55757...5db Gud bedre for en reaksjon...regner med at du er et løvtynt blad fra landet og er aktiv i lokale menigheten.Anonymous poster hash: 4822f...830 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Gud bedre for en reaksjon...regner med at du er et løvtynt blad fra landet og er aktiv i lokale menigheten.Anonymous poster hash: 4822f...830 Nope, jeg må nok si meg enig med AB#5db. Du virker forferdelig bitter. Enten det eller så kjeder du deg og troller litt for å spice opp stemninga. Jeg er riktignok fra landet men er verken et løvtynt blad eller aktiv i den lokale menigheten (som forøvrig er minst like besatt av å tviholde på tradisjonelle familieverdier som det du er). Jeg er selv stemor/bonusmor og har et godt forhold til både stebarna og deres mor, og jeg har medbestemmelsesrett i saker som gjelder barna når de er hos oss. Det funker som bare det! Enn du da? Hvordan har du det? Anonymous poster hash: 3925a...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Kvinner med eller uten barn selv fra før av må lære seg at fars eks - moren til barna - alltid vil ha mye kontakt med far angående deres barn. Barn som oppdras og det står mor og far for ( snakker om 50/50, ikke de useriøse helgeklovnepappaene). Mor eller fars nye venn/venninne har ikke noe i oppdrsgelsessfæren å gjøre, de må forberede seg på at mors og fars barn vil hate "inntrengeren". Barnets hjem blir tatt fra de, barna får lite alenetid alene og alene med sin mor eller far, fordi "inntrengeren" er der. Det er ganske massivt for et barn å bli fratatt SÅ mye.Anonymous poster hash: 4822f...830 Enten er du en bitter og forlatt mor som ikke kommer videre i livet. Eller du er du bitter og sint på din egen stemor i oppveksten. Uansett hva det er, det virker ikke helt friskt å holde på slik som du gjør. Anonymous poster hash: 46004...c3c Anonymous poster hash: 46004...c3c 2
Tibbie Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Kvinner med eller uten barn selv fra før av må lære seg at fars eks - moren til barna - alltid vil ha mye kontakt med far angående deres barn. Barn som oppdras og det står mor og far for ( snakker om 50/50, ikke de useriøse helgeklovnepappaene). Mor eller fars nye venn/venninne har ikke noe i oppdrsgelsessfæren å gjøre, de må forberede seg på at mors og fars barn vil hate "inntrengeren". Barnets hjem blir tatt fra de, barna får lite alenetid alene og alene med sin mor eller far, fordi "inntrengeren" er der. Det er ganske massivt for et barn å bli fratatt SÅ mye.Anonymous poster hash: 4822f...830 Inntrenger? Barnet bir fratatt? Nei, dette er jo bare tull! 2
Gjest O.G. Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 Kvinner med eller uten barn selv fra før av må lære seg at fars eks - moren til barna - alltid vil ha mye kontakt med far angående deres barn. Barn som oppdras og det står mor og far for ( snakker om 50/50, ikke de useriøse helgeklovnepappaene).Mor eller fars nye venn/venninne har ikke noe i oppdrsgelsessfæren å gjøre, de må forberede seg på at mors og fars barn vil hate "inntrengeren". Barnets hjem blir tatt fra de, barna får lite alenetid alene og alene med sin mor eller far, fordi "inntrengeren" er der. Det er ganske massivt for et barn å bli fratatt SÅ mye.Anonymous poster hash: 4822f...830 Det blir helt feil synes jeg siden steforelderen da blir gjest i eiga hus.
Gjest Vena Cava Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 http://www.dagbladet.no/2012/10/13/tema/klikk/helse/23861953/Anonymous poster hash: 46004...c3c Hvordan unngå stemor-stefar tabben? Ikke bli sammen med en mor eller en far. Enkelt og greit.
Gjest Nanne70 Skrevet 18. juli 2015 #13 Skrevet 18. juli 2015 Kvinner med eller uten barn selv fra før av må lære seg at fars eks - moren til barna - alltid vil ha mye kontakt med far angående deres barn. Barn som oppdras og det står mor og far for ( snakker om 50/50, ikke de useriøse helgeklovnepappaene). Mor eller fars nye venn/venninne har ikke noe i oppdrsgelsessfæren å gjøre, de må forberede seg på at mors og fars barn vil hate "inntrengeren". Barnets hjem blir tatt fra de, barna får lite alenetid alene og alene med sin mor eller far, fordi "inntrengeren" er der. Det er ganske massivt for et barn å bli fratatt SÅ mye.Anonymous poster hash: 4822f...830 Jeg tror de fleste oppegående kvinner som går inn i relasjon der de blir stemor, er klar over og aksepterer dette. Samtidig så synes jeg at mor også må akseptere at eksen har gått videre og funnet seg en ny partner. Dersom far og stemor bor sammen, så må stemor nødvendigvis få lov til å sette grenser i sitt eget hjem, hun også. Det aller beste er selvsagt om stemor gradvis kan delta i oppdragelsen innenfor de rammene som mor og far er blitt enige om, slik at hun på den måten kan bidra til å skape trygge omgivelser for barnet/barna. Med litt godvilje er det faktisk mulig å legge til rette for at stemor kan bli en ressurs i barnets/barnas liv. Hvorvidt barnet "hater" inntrengeren, tror jeg vil variere fra situasjon til situasjon, men en gradvis introduksjon av ny partner er nok best uansett. Av til tror jeg nok at "noen" kan legge i barnet at de ikke trenger å oppføre seg ordentlig mot stemor (eller stefar). Man er som regel to parter i en skilsmisse, så det går ikke an å si at barna blir fratatt hjemmet sitt. Vanligvis vil jo den ene parten beholde det opprinnelige hjemmet, så det er vel mer riktig å si at barnet må veksle mellom to hjem, og at dette kan skape utrygghetsfølelse. Det viktigste ved et samlivsbrudd der barn er involvert vil uansett være å ivareta barnas interesser og trygghet så godt som overhodet mulig, og det skjer i alle fall ikke når partene er fiendtlige og negativt innstilt i en i situasjon som på forhånd føles utrygg. Til slutt vil jeg spørre deg om du hadde fulgt dine egne råd dersom du selv hadde funnet deg en ny partner med egne barn?
Gjest O.G. Skrevet 18. juli 2015 #14 Skrevet 18. juli 2015 Tror voksne mennesker burde generelt være forsiktig med å trekke inn nye folk inn i heimen til ungene.
AmandaVI Skrevet 18. juli 2015 #15 Skrevet 18. juli 2015 Har til gode å oppleve at "ste"mor/far og "bonusbarn"-opplegget funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå