Gå til innhold

Pynting av grav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har fått ansvaret for å pynte opp en grav. Vi kan i grunn gjøre som vi vil, men jeg vet ikke hva man burde plante?

Har sett noen har en kasse ned i bakken forran støtten, er d lurt?

Blir veldig takknemlig for alle tips og hjelp.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå en tur på gravstedet å se hva andre har gjort. Aldri sett kasse på gravsted. Plant løker til høsten.

Jeg setter ned div sommerblomster. På høst setter vi ned lyng. 17 mai setter vi ned i De fargene

Anonymous poster hash: 78e44...b84

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er lurt å plante kommer an på om graven får mye sol eller om den ligger i skyggen. Spør på et hagesenter. Det er planter som egner seg godt og mindre godt. Du mø bruke planter som f eks tåler å tørke ut litt.

Anonymous poster hash: ea88d...a69
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg ikke forstår helt hva du mener, men jeg tror det er en plate i et steinmateriale du kan mene? Det er en sånn sirkel eller ovalt hull til plantene? Disse har mange og de ligger bare løst opp på.

Noen synes dette er greit andre ikke, det er smak og behag. Hva liker du og hva synes du er pent? Hvordan tror du den døde ville ønsket at gravstedet ser ut?

Planter som brunsneglene ikke spiser opp og planter som ikke trenger vannes veldig ofte kan være lurt om gravstedet ikke besøker veldig ofte. Sier du i et gartneri/Plantasjen/butikk hva du skal ha planter til så er de flinke til å veilede i egnede planter.

Anonymous poster hash: 51d47...6dd

Skrevet

Isbegonia er fine planter som holder seg godt og tåler mye :) Anbefaler de! De fåes i flere farger og blir veldig fine selvom de er litt små når de plantes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...