AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Kjæresten min er flink til å klatre og vil gjerne ha meg med. Jeg er redd for å ikke få det til. Er det vanskelig? Har dere noen tips?Anonymous poster hash: 874fc...344
Rast Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Nei det er ikke vanskelig. Man innbiller seg gjerne i starten at man må være kjempesterk i armene, men så merker man at det går mer på teknikk og bruk av sener i armene og fingrene. Lær deg om utstyret først og fremst, om knuter, kompissjekk, hvordan og hvorfor utstyret fungerer slik som det gjør (brems, sikringsteknikk osv.) Prøv på en enkel vegg med store klosser, prøv gjerne buldring de første meterene før du har på deg sele og klatrer lengre opp med sikring slik du forstår hvordan du aktiverer kroppen, hvordan skoene føles på veggen og hvordan du skal henge og strekke deg. Så kan du prøve med sele, klatre enkleste veien opp og lære hvordan man skal fyres ned igjen (unngå å gripe seg fast, være anspent, redd o.l). Deretter kan du prøve mer utfordrende ruter og bli bedre på teknikk. Man må øve seg ved å utføre, det gjelder knuter, sikring og klatringen, mange ganger. Så blir du sterkere i klatrearmene og flinkere i teknikk og sikring de neste gangene om du likte klatringen
Nariko Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Jenter er faktisk naturlig flinkere enn menn som nybegynnere Er veldig gøy og morsom kjæreste aktivitet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå