AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Jeg syns det var så lite håndukvask denne uken, og spurte stedatteren når hun dusjet sist.. Da viste det seg at de var over en uke siden.. Hun kranglet på at jeg sa at hun minst burde dusje to ganger i uken, helst flere.. Da vasket hun i alle fall ikke håret hver gang om hun måtte det, sa hun.. vanligvis så er det jo gym på skolen og treninger så gjør at hun dusjer flere ganger i uken, men nå er det jo ferie... Anonymous poster hash: f4332...448
Euphemia Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Hos oss er det to (faste) dager i uken, alltid med hårvask.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Jeg trodde at elveåringer var såpass renslige at de passet på slikt selv jeg.. Anonymous poster hash: 057de...0c2 18
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Holder fint med to. En uke er litt lenge.Anonymous poster hash: 40348...7aa 3
Nicoline86 Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Hver dag, gjelder barn i alle alder synes jeg. 8
Thalassos Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 To dager i uken? Ikke nødvendig å vaske håret hver dag, men å dusje kroppen hver dag, eller i det minste gå over grundig med klut i ansiktet, under armene og i underlivet er et must! 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Serriøst? Så lenge hun ikke lukter vondt og vasker hendene ofte ser jeg ikke problemet. Det er faktisk sunt å ikke duje hver dag. Anonymous poster hash: 4d76f...2a9 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Barn svetter ikke sånn som voksne, så det at de burde dusje hver dag er litt i overkant. 2-3 dager i uken burde være standarden hvertfall. Anonymous poster hash: c57c9...bf4 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Hver dag, gjelder barn i alle alder synes jeg. Hvorfor? Anonymous poster hash: b6680...134 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Hva er en elveåring? Anonymous poster hash: 17c81...cd3 9
Gjest Dårris Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Hva er en elveåring?Anonymous poster hash: 17c81...cd3 Et vesen som nylig ble oppdaget på Pluto. Lever i elver under isen. Lukter grusomt stygt her på jorden om de ikke dusjer hver dag. 17
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Et vesen som nylig ble oppdaget på Pluto. Lever i elver under isen. Lukter grusomt stygt her på jorden om de ikke dusjer hver dag. E det så mange av de at det anses som et samfunnsproblem? Håper vi ikke får invasjon tållåringer også da. De er sikkert verreAnonymous poster hash: 17c81...cd3 11
Gjest Dårris Skrevet 16. juli 2015 #13 Skrevet 16. juli 2015 E det så mange av de at det anses som et samfunnsproblem? Håper vi ikke får invasjon tållåringer også da. De er sikkert verreAnonymous poster hash: 17c81...cd3 Slapp av, de er helt harmløse og egentlig ganske søte. Men de må dusjes og vaskes hver dag ellers lukter de helt forferdelig. 3
ClosedParadise Skrevet 16. juli 2015 #14 Skrevet 16. juli 2015 Et vesen som nylig ble oppdaget på Pluto. Lever i elver under isen. Lukter grusomt stygt her på jorden om de ikke dusjer hver dag. Hahaha. Ræff, da.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #15 Skrevet 16. juli 2015 Jeg syns det var så lite håndukvask denne uken, og spurte stedatteren når hun dusjet sist.. Da viste det seg at de var over en uke siden.. Hun kranglet på at jeg sa at hun minst burde dusje to ganger i uken, helst flere.. Da vasket hun i alle fall ikke håret hver gang om hun måtte det, sa hun.. vanligvis så er det jo gym på skolen og treninger så gjør at hun dusjer flere ganger i uken, men nå er det jo ferie...Anonymous poster hash: f4332...448 Her dusjes det etter fysisk aktivitet, eller ca annenhver dag.Anonymous poster hash: 608e1...0c1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #16 Skrevet 16. juli 2015 Hver dag, gjelder barn i alle alder synes jeg. To dager i uken? Ikke nødvendig å vaske håret hver dag, men å dusje kroppen hver dag, eller i det minste gå over grundig med klut i ansiktet, under armene og i underlivet er et must! Dere er hysteriske. Det er absolutt ikke nødvendig for noen å dusje hver dag, med mindre man skitner seg til eller svetter mye. Det er ingenting som tilsier at det er nødvendig å dusje kroppen hver dag. Å dusje lenge og hyppig i varmt vann med såpebruk er med på å fjerne normalfloraen på huden (som kan bidra til svekket immunforsvar) og å fjerne naturlige fettstoffer. Å dusje 2-3 ganger i uken er helt OK. Anonymous poster hash: 24fc8...560 15
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 Dere er hysteriske. Det er absolutt ikke nødvendig for noen å dusje hver dag, med mindre man skitner seg til eller svetter mye. Det er ingenting som tilsier at det er nødvendig å dusje kroppen hver dag. Å dusje lenge og hyppig i varmt vann med såpebruk er med på å fjerne normalfloraen på huden (som kan bidra til svekket immunforsvar) og å fjerne naturlige fettstoffer. Å dusje 2-3 ganger i uken er helt OK. Anonymous poster hash: 24fc8...560 Det ødelegger ikke normalfloraen å dusje eller bade i normalt temperert vann med mild såpe. Da må man desinfisere hele kroppen med jod eller liknede. Det er vanlig å vaske seg i underlivet og under armer, samt ansikt og hender hver dag. Hendene vaskes selvsagt etter dobesøk og turer blant mange mennesker o.l. Det er ikke farlig å dusje normalt hver dag, verken for barn eller voksne. Anonymous poster hash: 1ad18...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Da jeg var barn ble jeg dusjet hver dag uansett hva, og fortsatte med det da jeg ble stor nok til å dusje selv. Jeg har helt normalt immunforsvar og har ikke vært syk på over et år. Huden min er også helt fin og ikke tør. Alt det hysteriet om at dusjing hver dag er så farlig osv er bare tull. Anonymous poster hash: 530d6...403 3
Gjest Cartman Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 En gang om dagen. Kan dusje om morgenen. Da kvikner man til.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Dere er hysteriske. Det er absolutt ikke nødvendig for noen å dusje hver dag, med mindre man skitner seg til eller svetter mye. Det er ingenting som tilsier at det er nødvendig å dusje kroppen hver dag. Å dusje lenge og hyppig i varmt vann med såpebruk er med på å fjerne normalfloraen på huden (som kan bidra til svekket immunforsvar) og å fjerne naturlige fettstoffer. Å dusje 2-3 ganger i uken er helt OK. Anonymous poster hash: 24fc8...560 Det er du som er hysterisk her. Det er faktisk nødvendig for mange å dusje hver dag. Det er ikke overhygienisk, det er helt vanlig renslighet som voksne mennesker bør utføre. Mange som ikke kjenner selv at de lukter. Anonymous poster hash: 530d6...403 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå