AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Kan jeg ha svinekjøttdeig i Jegergryte? Eller hva er det som er "normalt" og bruke? Er ikke så veldig flink på kjøkkenet og nå har jeg fått det for meg at jeg skal begynne å lage ordentlig mat xDAnonymous poster hash: 4afbe...fbe
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Finnbiff er vanlig i jegergryte. Det står vel på pakken også, om du bruker den. Hvis du lager fra bunn av selv, kan du jo bruke hva du vil ha av kjøtt (kan du forsåvidt i toropakken også), men jeg ville brukt rent kjøtt og ikke kjøttdeig. Anonymous poster hash: 7fafb...aeb
Epletreet Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Det vanligste her er vel å bruke viltkjøtt. Typisk, hjortekjøtt, reinsdyr, etc. Men for all del sikkert godt til storfe og gris også Jeg har ofte brukt hjortekjøtt i hvert fall. Både strimler og kjøttdeig.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Jeg pleier å bruke vanlig storfekjøttdeig, synes det passer veldig bra, aller best med hjemmelaget potetstappe til.Anonymous poster hash: 09b82...c66 1
Chiubi Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Nei, man kan ikke bruke svinekjøtt i jegergryte, hvis det ikke er villsvin da. I jegergryte skal det være vilt, f.eks elg, rein, hjort eller rådyr.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Nei, man kan ikke bruke svinekjøtt i jegergryte, hvis det ikke er villsvin da. I jegergryte skal det være vilt, f.eks elg, rein, hjort eller rådyr. Du kan selvfølgelig putte akkurat det du vil i gryta. Anonymous poster hash: 22367...60c 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Jeg har brukt svinekjøtt i den gryta, og det smakte veldig godt. Anonymous poster hash: 8e770...402
Epletreet Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Hvalkjøtt i jegergryte er kjempegodt! Den har jeg faktisk ikke tenkt på. Må prøves :D
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Kan jeg ha svinekjøttdeig i Jegergryte? Eller hva er det som er "normalt" og bruke? Er ikke så veldig flink på kjøkkenet og nå har jeg fått det for meg at jeg skal begynne å lage ordentlig mat xDAnonymous poster hash: 4afbe...fbe Her finner du noen enkle retter med kjøttdeig. http://www.matoppskrift.no/artikkel/6-enkle-hverdagsretter-med-kjoettdeig#axzz3g4JtjQfE Anonymous poster hash: ae8f0...d90
Berentsens Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Hvalkjøtt bør forsøkes til en slik gryte. Ellers passer alt av viltkjøtt.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Man kan fint bruke svinekjøtt i Jegergryte ja. Men om du har funnet ut at du skal lære deg å lage ordentlig mat så mener jeg at en pose fra butikken hvor man tilsetter vann og kjøtt, ikke er ordentlig. Det er superenkelt å lage en gryte fra bunnen av, du må bare tørre å prøve 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå