Gå til innhold

Hvor mye og hva ville dere gjort med en 2 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Kjøpte meg en fin 2 åring for en mnd tid siden. Pt. står han på beite på stallen der jeg har de to andre hestene mine, men skal sende han vekk i "barnehage" fra høsten av. (Dvs løsdrift med andre unghester.)

Tanken min var jo å håndtere han masse og forhåpentligvis få en lettere jobb i fremtiden, når han en gang skal begynnes å ri på. Men så kjenner jeg at jeg blir litt usikker på hvor mye jeg skal gjøre og hvor ofte.

Pt. så har vi leid turer alene i nærområdet og vært med som håndhest når jeg rir den ene andre min som er "bombesikker". Men da det er mye grusveier i området vil jeg ikke gjøre dette for mye i tilfelle han skulle bli sårbeint. Vi har trent på å stå stille i vaskespilte og å bli spylt. Å stå bundet under håndtering, løfte bein, spraye med fluespray, ha på dekken, gå inn i hestebil og henger osv. Vi har også longert litt med grime.

Han tar alt så utrolig greit, om noe er skummelt stopper han noen sekunder, tenker seg om og puster i nesa så er alt i orden.

Også lurer jeg på om jeg bare skal gi meg med dette eller om det er andre ting jeg også kan gjøre. Er det ok å venne han til hodelag nå for eksempel? Og i såfall hvordan bitt ville dere introdusert han for? Han er jo forhåpentligvis min nye sprangstjerne så planen er også å løshoppe han en dag.

Tips, ideer og innspill tas i mot med takk!

Anonymous poster hash: 7304f...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...