VampireLadyXXL Skrevet 16. juli 2015 #81 Skrevet 16. juli 2015 Dette er bare barnslig. Ingen "normal" person tar en utdannelse for å imponere andre. Det er ingen som bryr seg om slike tåpelige begreper. Enten har man fagkompetanse eller så har man det ikke. I dag tror jeg veldig mange yngre tar utdannelse for å imponere med høyere utdanning.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #82 Skrevet 16. juli 2015 I dag tror jeg veldig mange yngre tar utdannelse for å imponere med høyere utdanning. DET tror jeg også. Men blir det alldeles ikke, når man ser at de ikke klarer å legge parkett i stua eller må ha bilen på verksted for å skifte olje eller bytte dekk.😂Anonymous poster hash: 8d6bb...851
Gjest Cartman Skrevet 16. juli 2015 #83 Skrevet 16. juli 2015 I dag tror jeg veldig mange yngre tar utdannelse for å imponere med høyere utdanning. Kanskje noen. Mitt inntrykk er at mange er genuint interessert i et fagfelt og at det er motivasjonen. Jeg ser riktignok ikke bort fra at enkelte studerer for prestisje.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #84 Skrevet 16. juli 2015 I dag tror jeg veldig mange yngre tar utdannelse for å imponere med høyere utdanning. Nja, tror du det? Det høres litt ut som noe en uten utdanning kan finne på, for å forsvare at de ikke har tatt utdanning. "Høyt henger de og sure er de,"liksom. Anonymous poster hash: b7303...e11 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #85 Skrevet 16. juli 2015 Nja, tror du det? Det høres litt ut som noe en uten utdanning kan finne på, for å forsvare at de ikke har tatt utdanning. "Høyt henger de og sure er de,"liksom.Anonymous poster hash: b7303...e11 Hallo, er du klar over hvor lett det er å ta utdannelse i Norge? Haalllloooooo. Perspektiver, plz.Anonymous poster hash: 3a79f...928 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #86 Skrevet 16. juli 2015 Who cares. Er ikke som om en bachelor er særlig imponerende uansett. Å forsvare det som "høyere utdanning" høres bare ut som usikkert ego som må beskyttes. "Joda, utdanningen min er høy, sådeså :,(" Anonymous poster hash: 3146b...839 Jeg blir mer imponert over en person med bachelor i ingeniørfag enn en person med master i sosiologi. Anonymous poster hash: 5c735...a3c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #87 Skrevet 16. juli 2015 Jeg blir ikke imponert av folk som har tatt høyere utdanning og skryter av det som at de er verdens beste. Jeg er klokere enn deg og tjener 1 mill i året... Anonymous poster hash: 8d6bb...851
Gjest Angry Man Skrevet 16. juli 2015 #88 Skrevet 16. juli 2015 Jeg blir ikke imponert av folk som har tatt høyere utdanning og skryter av det som at de er verdens beste. Jeg er klokere enn deg og tjener 1 mill i året...Anonymous poster hash: 8d6bb...851 Jeg på den annen side tjener ikke en mill i året men jeg er igjen klokere enn deg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #89 Skrevet 16. juli 2015 Jeg på den annen side tjener ikke en mill i året men jeg er igjen klokere enn deg. Det var bare litt ironi hvis du ikke skjønte det. Jobber i Nordsjøen så tjener bra. Men nøyaktig hvor mye jeg tjener er en privatsak og ikke noe jeg bryr meg om å fortelle. Suksess for handler om frihet, og det har jeg nok av. 8 mnd fri i året og god lønn. Kunne ikke byttet stilling med selve Barack Obama som verdens mektigste mann for dette.Anonymous poster hash: 8d6bb...851
Gjest Angry Man Skrevet 17. juli 2015 #90 Skrevet 17. juli 2015 Det var bare litt ironi hvis du ikke skjønte det. Jobber i Nordsjøen så tjener bra. Men nøyaktig hvor mye jeg tjener er en privatsak og ikke noe jeg bryr meg om å fortelle. Suksess for handler om frihet, og det har jeg nok av. 8 mnd fri i året og god lønn. Kunne ikke byttet stilling med selve Barack Obama som verdens mektigste mann for dette.Anonymous poster hash: 8d6bb...851 Hehe, spøkte jeg og da. Men hadde nok byttet med obama, tenk så mye jeg kunne gjort i den posisjonen.
LilleSnupp Skrevet 17. juli 2015 #91 Skrevet 17. juli 2015 Var det ikke du som skrev og formulere i forrige svar? Du kan jo faen ikke skrive selv om du er høyere utdannet. Hva skal du leve av?Anonymous poster hash: 8d6bb...851 Rett gjerne mine skrivefeil eller formuleringer da, du som er så flink i språk. Jeg lever av å spise folk som deg til frokost Anonymous poster hash: 3d635...8a2 Ingen av dere fremstår som særlig intelligente ut fra innleggene deres.. Sånn i tilfelle dere ikke klarer å se det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #92 Skrevet 17. juli 2015 Ingen av dere fremstår som særlig intelligente ut fra innleggene deres.. Sånn i tilfelle dere ikke klarer å se det selv. Hvem bryr seg? La nå folk få kverrulere..Anonymous poster hash: 8d6bb...851
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #93 Skrevet 17. juli 2015 Hehe, spøkte jeg og da. Men hadde nok byttet med obama, tenk så mye jeg kunne gjort i den posisjonen. Haha joda du er inne på noe der.😁 Kunne sikkert vært spennende for en periode. Men hadde nok blitt en smule paranoid. Tenker på Kennedy som ble skutt.Anonymous poster hash: 8d6bb...851
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #94 Skrevet 17. juli 2015 Trist at det er så få intelligente menn i forhold til intelligente damer. Anonymous poster hash: c0a8c...e6d Intelligens gjør veldig lite for ett forhold. Anonymous poster hash: dbc03...420
Gjest BabyBlue Skrevet 17. juli 2015 #95 Skrevet 17. juli 2015 Du finner fort ut om folk er intelligente eller ikke om du tar opp tyngre temaer, sånt som er tabu rundt middagsbordet fordi det alltid skaper krangler: Politikk, religion, samfunnet vi lever i, hva vår mening med livet er, rett og galt, osv, osv. Da ser du om han går inn for å snakke om "deep shit" eller bare "shit". Kommer han med overfladiske tullesvar og har ikke kommet opp med en mening om hva som skjer rundt han i verden, da er han rett og slett under snittet. Og da er han enten under snittet intelligent, eller under snittet interessert. Men det handler jo ofte om lidenskap og det å ha en interesse for å stille spørsmål og reflektere over de, og det kommer av seg selv om man har litt oppe i topplokket. Jeg driter i om han har tatt 5+ års høyere utdanning eller maler hus for å få mat på bordet. Klarer han ikke å diskutere ting som krever litt, så kommer jeg til å føle meg understimulert. Jeg kommer til å kjede meg. Dype, intelligente samtaler er ikke bare interessant, men man får automatisk mer respekt for en annen person om de utfordrer deg og gjør at du må poke litt ekstra rundt i din egen hjerne. Det er så gøy Alle kan sitere ting som allerede er skrevet og sagt, men det krever hakket mer intelligens for å gjøre det om til noe eget og komme opp med sine egne svar. Med andre ord kan han være høyt utdannet og smart på utrolig tungt fagstoff, men være dum som et brød på ting som faktisk teller mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå