Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min familie har vi noen med høyere utdanning og ikke. Faktigst er faren min den klart smarteste av alle. Han kan mere om politikk, geografi, religion osv enn alle oss andre. Ene broren min har master og kan virkelig ingen ting av praktigste ting. Han ringer å spør om hjelp til den minste lille ting. Faren min kan bygge hus, legge røranlegg, eletrisk, muring, legge fliser osv. Og han er bilmekaniker. Han er også langt mere kunnskapsrik enn broren min som kun er flink på akkurat det han har tatt utdannelse på. Tilogmed faren min kan ting han jobber med bedre enn han selv.

Anonymous poster hash: 8d6bb...851

Faren min er bedre enn din far!!

Det kanskje slik i din familie da, men ikke tro at alle med høyere utdannelse ikke kan noenting. De som kan bygge hus, er sikkert like på bærtur om den var plassert i en ingeniørs hverdag.

Det heter faktisk og praktisk.

Anonymous poster hash: 3d635...8a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høy IQ er ikke nødvendigvis = høy intelligens.

Å være intelligent krever et minimum av IQ, men det er også alt.

En person med 140 IQ vil ikke automatisk være mer intelligent enn en person med 120 IQ.

Helt enig! 

Anonymous poster hash: 3165e...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Faren min er bedre enn din far!!

Det kanskje slik i din familie da, men ikke tro at alle med høyere utdannelse ikke kan noenting. De som kan bygge hus, er sikkert like på bærtur om den var plassert i en ingeniørs hverdag.

Det heter faktisk og praktisk.

Intelligens har lite sammenheng med om du har master eller ikke. Man blir ofte veldig spesialisert i akkurat den jobben man tar utdannelse i. Det er forskjellen. Håndtverkere lærer gjennom erfaringer og utføre ting i praksis. Man blir ofte veldig kreativ av dette.

AnonymBruker
Skrevet

Intelligens har lite sammenheng med om du har master eller ikke. Man blir ofte veldig spesialisert i akkurat den jobben man tar utdannelse i. Det er forskjellen. Håndtverkere lærer gjennom erfaringer og utføre ting i praksis. Man blir ofte veldig kreativ av dette.

Det finnes flere folk som er intelligente blant høyt utdannede folk, enn onvendt. Det finnes forskjellige studier, og forskjellige retninger å velge. Noen av dem er kreative. Man blir ikke kreativ av å ta høyere utdannelse? Dummeste jeg har hørt. Samfunnet trenger alle yrker, og forskjellig utdannelsegrad. Vi skal ikke se bort i fra at broren din er smartere enn deg igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere folk som er intelligente blant høyt utdannede folk, enn onvendt. Det finnes forskjellige studier, og forskjellige retninger å velge. Noen av dem er kreative. Man blir ikke kreativ av å ta høyere utdannelse? Dummeste jeg har hørt. Samfunnet trenger alle yrker, og forskjellig utdannelsegrad. Vi skal ikke se bort i fra at broren din er smartere enn deg igjen.

Nei har høyere iq enn han. Vi har tatt test. Han har 115 og jeg 124 i iq. Jeg bare måtte påpeke dette da noen tror at man automatisk er smartere hvis man har høy utdannelse. Det kommer ofte av hva man liker. Jeg liker å være aktiv, trene, skape ting. Kunne ALDRI sittet på et kontor bare fordi jeg får en tittel av det. Men vi trenger alle yrkesgrupper uansett.. Noen mere viktig enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Nei har høyere iq enn han. Vi har tatt test. Han har 115 og jeg 124 i iq. Jeg bare måtte påpeke dette da noen tror at man automatisk er smartere hvis man har høy utdannelse. Det kommer ofte av hva man liker. Jeg liker å være aktiv, trene, skape ting. Kunne ALDRI sittet på et kontor bare fordi jeg får en tittel av det. Men vi trenger alle yrkesgrupper uansett.. Noen mere viktig enn andre.

Ja der var det mye forskjell. Test på internett? Det å ha høy IQ betyr ikke nødvendigvis at en er smart, eller smartere enn en med lavere IQ. Du mener at du selv er mer intelligent fordi du liker å være aktiv og trene?

Skrevet (endret)

Så du har lest den men likevel feilet å forstå hva den faktisk sier?

Selfølgelig korellerer IQ med intelligens til en viss grad, noe som gjør den interessant for bl.a statistisk analyse men på et individuelt plan er den meget unøyaktig. Som å foreta hjernekirurgi med en hammer.

Her er en annen artikkel for deg. http://news.sciencemag.org/2011/04/what-does-iq-really-measure

Og en tredje litt mer generell en: http://www.fromquarkstoquasars.com/intelligence-changing-what-you-think-you-know-part-one/

Dette er fra mensa.norge:

"Det er mange som setter likhetstegn mellom det å ha høy IQ og det å være smart, men det har ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng."

Å tro at en IQ test som tester så spesifikke områder kan slå fast hvor intelligent du faktisk er finner jeg rent personlig, simpelthen latterlig. I det øyeblikket jeg lar tankene mine dvele på konseptet bryter jeg simpelthen sammen i latter, for det er faktisk så DUMT.

Selfølgelig innser jeg at at det er forlokkende med en test som kan si deg hvor smart du -og naboen din faktisk er. Men HALLO, så lett er det faktisk ikke.

Nei vet du hva, uansett hvor mange artikler jeg viser til så tviler jeg på at noen her får noe ut av det.

Ha en fortreffelig dag. :blomst:

Som sagt så slår den ganske bra fast hvor intelligent du er. Det er ikke tilfeldig at alle de som har vunnet nobelpriser har høy IQ. 

Economics: Average IQ 154
Physiology & Medicine: Average IQ 147
Physics: Average IQ 143
Chemistry: Average IQ 136
Literature: Average IQ 136
Peace: Average IQ 121

Ikke mannen i gata.

Hva du utelot fra sitatet du siterte fra mensa, som bruker IQ-tester til å sile ut medlemmer:

"IQ handler først og fremst om ditt potensiale til å lære, og evnen til å analysere, forstå og se sammenhenger. Men det er veldig miljøavhengig i hvilken grad du har fått utnyttet og utviklet dette potensialet.".

Så tror du forvirrer intelligens med vilje og andre faktorer, lille venn  :blomst:
Endret av Betasuppe
  • Liker 2
Skrevet

Som sagt så slår den ganske bra fast hvor intelligent du er. Det er ikke tilfeldig at alle de som har vunnet nobelpriser har høy IQ. 

Economics: Average IQ 154
Physiology & Medicine: Average IQ 147
Physics: Average IQ 143
Chemistry: Average IQ 136
Literature: Average IQ 136
Peace: Average IQ 121

Ikke mannen i gata.

Hva du utelot fra sitatet du siterte fra mensa, som bruker IQ-tester til å sile ut medlemmer:

"IQ handler først og fremst om ditt potensiale til å lære, og evnen til å analysere, forstå og se sammenhenger. Men det er veldig miljøavhengig i hvilken grad du har fått utnyttet og utviklet dette potensialet.".

Så tror du forvirrer intelligens med vilje og andre faktorer, lille venn  :blomst:

Bra slutt... 'lille venn'...

:) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja der var det mye forskjell. Test på internett? Det å ha høy IQ betyr ikke nødvendigvis at en er smart, eller smartere enn en med lavere IQ. Du mener at du selv er mer intelligent fordi du liker å være aktiv og trene?

Nei fordi jeg er langt mere praktigst anlagt enn han, og kan mere ting generelt. Han er veldig god i akkurat jobben sin, men mangler skills på det sosiale, og blir sett litt på som sær. Ikke kan han noe særlig om andre viktige temaer som politikk, historie, geografi osv. Var bare for å fortelle deg at han intresserer seg om jobben sin, og kan ikke så mye ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Nei fordi jeg er langt mere praktigst anlagt enn han, og kan mere ting generelt. Han er veldig god i akkurat jobben sin, men mangler skills på det sosiale, og blir sett litt på som sær. Ikke kan han noe særlig om andre viktige temaer som politikk, historie, geografi osv. Var bare for å fortelle deg at han intresserer seg om jobben sin, og kan ikke så mye ellers.

Selv om han mangler sosiale antenner betyr ikke dette at han ikke er smart eller at du er smartere enn ham. Du kan heller ikke argumentere i mot at det finnes en høyere andel intelligente blant dem med høyere utdannelse, enn dem uten. Mitt råd til deg er rett og slett slutte å sammenligne deg med broren din og heller sette pris på at han er den han er. Bli mer selvsikker selv så kanskje du slipper å bruke broren din som hakkemat.

• Liker 2
Skrevet

Min kjæreste er ikke bare intelligent og vellykket men også kjekk, snill og sykt god i sengen. Han har høyere utdannelse i tillegg til fagbrev. Må nok innrømme at jeg ville ha kjedet meg med en mann som snakket hele tiden om fotball og kompisene sine, og ikke hadde fullført videregående.

Bare så det er sagt, jeg har selv den høyeste grad man kan oppnå og tilleggsutdanning, er intelligent, pen, snill og sykt god i senga.

Best av alt var at jeg traff min kjæreste her på KG. Snakk om flaks!

Merkelig hvor dårlig språk personer med doktorgrad har

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om han mangler sosiale antenner betyr ikke dette at han ikke er smart eller at du er smartere enn ham. Du kan heller ikke argumentere i mot at det finnes en høyere andel intelligente blant dem med høyere utdannelse, enn dem uten. Mitt råd til deg er rett og slett slutte å sammenligne deg med broren din og heller sette pris på at han er den han er. Bli mer selvsikker selv så kanskje du slipper å bruke broren din som hakkemat.

Bruker han ikke som hakkemat, men mere for å illustrere det med intelligens kontra utdannelse. Mange som går rundt å tror de er verdens smarteste fordi de har en master. Visste du at de med best utdannelse som prøver å lykkes i buisniss ofte misslykkes, mens de som er natural "hustlers", og som er kreative ofte er de som lykkes? Suksess og å lykkes handler ikke om utdannelse, men det å være smart å tørre å gjøre de rette grepene. Mange som har studert hvordan man kan bli rik å gir andre råd, er ofte ikke rike selv også. Vet du hvorfor? Fordi alt er så mye lettere i teorien enn praksis.

• Liker 2
Skrevet

Bruker han ikke som hakkemat, men mere for å illustrere det med intelligens kontra utdannelse. Mange som går rundt å tror de er verdens smarteste fordi de har en master. Visste du at de med best utdannelse som prøver å lykkes i buisniss ofte misslykkes, mens de som er natural "hustlers", og som er kreative ofte er de som lykkes? Suksess og å lykkes handler ikke om utdannelse, men det å være smart å tørre å gjøre de rette grepene. Mange som har studert hvordan man kan bli rik å gir andre råd, er ofte ikke rike selv også. Vet du hvorfor? Fordi alt er så mye lettere i teorien enn praksis.

Veldig gode poeng.

http://www.mytopbusinessideas.com/school-drop-out-billionaires-successful-entrepreneurs/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden kan kvinner tilføre intelligente samtaler? 

Anonymous poster hash: b1c68...cc3
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker i alle fall ikke pent om ham. Du har også mye skrivefeil og det hjelper ikke på påstanden din om at du er smartere enn ham. Man finner oftere personer med ambisjoner innen høyere utdannelse, enn dem uten.

AnonymBruker
Skrevet

Du snakker i alle fall ikke pent om ham. Du har også mye skrivefeil og det hjelper ikke på påstanden din om at du er smartere enn ham. Man finner oftere personer med ambisjoner innen høyere utdannelse, enn dem uten.

Trenger ikke å være god i å skrive når man bruker kroppen sin som levebrød vet du. Virker ikke som du har noe særlig særlig bra språk du heller.;)

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å være god i å skrive når man bruker kroppen sin som levebrød vet du. Virker ikke som du har noe særlig særlig bra språk du heller. ;)

Man trenger å skrive og formulere seg godt om man er intelligent jo. 

AnonymBruker
Skrevet

3d98830a6c.jpg

Anonymous poster hash: 3146b...839

:skratte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...