AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #21 Skrevet 16. juli 2015 Min kjæreste er ikke bare intelligent og vellykket men også kjekk, snill og sykt god i sengen. Han har høyere utdannelse i tillegg til fagbrev. Må nok innrømme at jeg ville ha kjedet meg med en mann som snakket hele tiden om fotball og kompisene sine, og ikke hadde fullført videregående. Bare så det er sagt, jeg har selv den høyeste grad man kan oppnå og tilleggsutdanning, er intelligent, pen, snill og sykt god i senga. Best av alt var at jeg traff min kjæreste her på KG. Snakk om flaks! Du glemte ironiflagget :-) håper jeg! Eller hadde du bare litt ledig tid i det perfekte livet ditt slik at du kunne dele din velstand med oss alle? :-) Anonymous poster hash: 2d743...3b6 1
Betasuppe Skrevet 16. juli 2015 #22 Skrevet 16. juli 2015 Høy IQ er ikke nødvendigvis = høy intelligens. Å være intelligent krever et minimum av IQ, men det er også alt. En person med 140 IQ vil ikke automatisk være mer intelligent enn en person med 120 IQ. Jo. IQ er jo nettopp måleenheten på intelligens, og en god en. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #23 Skrevet 16. juli 2015 Høy IQ er ikke nødvendigvis = høy intelligens. Å være intelligent krever et minimum av IQ, men det er også alt. En person med 140 IQ vil ikke automatisk være mer intelligent enn en person med 120 IQ. Ehh, snakker om å åpne munnen og fjerne en hver tvil om at man ikke er spesielt intelligent. Anonymous poster hash: d5ed2...c4b 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #24 Skrevet 16. juli 2015 Who cares. Er ikke som om en bachelor er særlig imponerende uansett. Å forsvare det som "høyere utdanning" høres bare ut som usikkert ego som må beskyttes. "Joda, utdanningen min er høy, sådeså :,(" Anonymous poster hash: 3146b...839 Imponerende eller ikke, det er høyere utdannelse. På samme måte som åttendeklasse er ungdomsskole og en fjortenåring er en tenåring selv om nittenåringer også er det. Det sier ikke noe om status, men "høyere utdannelse" har en klar definisjon, og bachelorgrader er høyere utdannelse. Selv har jeg forøvrig en mastergrad, så jeg sier ikke dette for å "beskytte et usikkert ego". Jeg sier det fordi man ikke bare kan si at man er uenig i at bachelor er høyere utdannelse når høyere utdannelse er et klart definert begrep. På samme måte som jeg ikke kan si meg uenig i at en blå bil er blå. Ellers: Jeg trenger en intelligent partner, ellers går jeg på veggen. Jeg er riktignok mann, så for meg handler spørsmålet heller om intelligente kvinner, men det går vel for det samme. Det å ha helt forskjellige evner og evnenivå kan være ganske uproblematisk en stund, nesten spennende, men det tærer voldsomt på forholdet over tid. Anonymous poster hash: 83f86...546 1
Gjest AnonGangerTo Skrevet 16. juli 2015 #25 Skrevet 16. juli 2015 Du glemte ironiflagget :-) håper jeg! Eller hadde du bare litt ledig tid i det perfekte livet ditt slik at du kunne dele din velstand med oss alle? :-) Anonymous poster hash: 2d743...3b6 Må nok skuffe deg. Ingen ironiflagg. Det er realiteten og sannheten. Jeg har langt fra det perfekte livet. Hmm, la meg se. Arbeidsledig, alenemor til en tenåring som krever sitt, bor i en liten leilighet, må gjøre alt (noe jeg er møkka lei av), ingen familie i landet, få venner, nesten null sosialt liv, lite penger å rute med og ingen å arve penger fra. Likevel, føler jeg meg heldig for å ha overlevd en alvorlig bilulykke (går konstant med smerter i kroppen) og kommet meg ut av et forhold med en sosiopat. Fortell meg hvor du ser at jeg har det perfekte livet. Synes ikke du at jeg fortjener å ha en bra kjæreste? Eller at jeg bør få lov til å være den jeg er og ha den utdannelse jeg har? Ingen har det perfekte livet, bare se deg rundt.
Gjest Angry Man Skrevet 16. juli 2015 #26 Skrevet 16. juli 2015 Jo. IQ er jo nettopp måleenheten på intelligens, og en god en. Ehh nei. IQ tester har blitt kritisert som en god måleenhet for intelligens i mange år, men det er tydelig at enkelte ikke klarer å holde seg oppdatert. Her har du noe du kan lese http://www.sciencedaily.com/releases/2012/12/121219133334.htm Ehh, snakker om å åpne munnen og fjerne en hver tvil om at man ikke er spesielt intelligent. Anonymous poster hash: d5ed2...c4b
Betasuppe Skrevet 16. juli 2015 #27 Skrevet 16. juli 2015 Ehh nei. IQ tester har blitt kritisert som en god måleenhet for intelligens i mange år, men det er tydelig at enkelte ikke klarer å holde seg oppdatert. Her har du noe du kan lese http://www.sciencedaily.com/releases/2012/12/121219133334.htm Jeg har lest den. Det endrer ikke på at IQ-tester er gyldige. Man kan måle flere ting. Men IQ-tester måler jo hvor smarte man er til å løse ting man aldri har sett før. Dette er hovedkomponenten.
Veldig Vanskelig Skrevet 16. juli 2015 #28 Skrevet 16. juli 2015 http://www.nrk.no/livsstil/--intelligente-damer-forblir-single-1.7625186 (Bare en digresjon - menn ønsker ikke intelligente kvinner) Dersom en mann er intelligent OG klok, er han et funn. Bare synd de to er en sjelden kombinasjon TS - lykke til med letingen
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #29 Skrevet 16. juli 2015 Trist at det er så få intelligente menn i forhold til intelligente damer.Anonymous poster hash: c0a8c...e6d Gi ei dame med mastergrad oppgaven i å legge opp alt av elekttiske i huset, samt bytte deler på motorer, eller bygge en garasje/hus, så kan vi se hvor langt hun kommer. Menn er langt mere praktist anlagt. Dessuten er menn egentlig til for å beskytte sitt avkom/partner, fra naturens side og drepe all motstand. Men nå er mennene blitt mer og mer femiklatter uten testosteron, som sitter med pusefingrene sine forran en dataskjerm. Synd å ødelegge sånn for seg selv. Snart har de vel ikke sædkvalitet igjen til å kunne få barn..Anonymous poster hash: 8d6bb...851
Gjest AnonGangerTo Skrevet 16. juli 2015 #30 Skrevet 16. juli 2015 http://www.nrk.no/livsstil/--intelligente-damer-forblir-single-1.7625186 (Bare en digresjon - menn ønsker ikke intelligente kvinner) Dersom en mann er intelligent OG klok, er han et funn. Bare synd de to er en sjelden kombinasjon TS - lykke til med letingen Helt enig med deg ang kombinasjonen. Problemet er at når man blir sammen med en slik mann, da blir andre kvinner misunnelige på deg. Heldigvis for meg så ønsket min kjæreste seg en intelligent kvinne. Det finnes unntak. Like barn leker best.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #31 Skrevet 16. juli 2015 Vil heller ha en snill, omsorgsfull mann som har mye til felles med meg med 100 i IQ enn en mann med 130 i IQ som er full i fordommer og ikke evner til å prate med andre. Har selv 120 i IQ, men det betyr i grunn ikke en dritt. Eneste jeg merker er at jeg har det lett for å lære ting og svært god hukommelse, men er ikke noe bedre enn en helt gjennomsnittlig person. En mann med 100-110 i IQ utfordrer meg ofte faktisk mer enn en person jeg kjenner som har 138 i IQ. Anonymous poster hash: 2fde6...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #32 Skrevet 16. juli 2015 Gi ei dame med mastergrad oppgaven i å legge opp alt av elekttiske i huset, samt bytte deler på motorer, eller bygge en garasje/hus, så kan vi se hvor langt hun kommer. Menn er langt mere praktist anlagt. Dessuten er menn egentlig til for å beskytte sitt avkom/partner, fra naturens side og drepe all motstand. Men nå er mennene blitt mer og mer femiklatter uten testosteron, som sitter med pusefingrene sine forran en dataskjerm. Synd å ødelegge sånn for seg selv. Snart har de vel ikke sædkvalitet igjen til å kunne få barn..Anonymous poster hash: 8d6bb...851 Hvorfor ignorerer du ikke bare idioti? Det sier like mye om deg selv at du skriver dette som denne AB'en som postet det du svarte på. Jeg hadde ikke giddet å være venner eller sammen med noen av dere som tror et kjønn er bedre enn det andre. Det er så lite intelligent at jeg har ikke ord. Anonymous poster hash: 2fde6...6ae 2
Gjest Angry Man Skrevet 16. juli 2015 #33 Skrevet 16. juli 2015 Jeg har lest den. Det endrer ikke på at IQ-tester er gyldige. Man kan måle flere ting. Men IQ-tester måler jo hvor smarte man er til å løse ting man aldri har sett før. Dette er hovedkomponenten. Så du har lest den men likevel feilet å forstå hva den faktisk sier? Selfølgelig korellerer IQ med intelligens til en viss grad, noe som gjør den interessant for bl.a statistisk analyse men på et individuelt plan er den meget unøyaktig. Som å foreta hjernekirurgi med en hammer. Her er en annen artikkel for deg. http://news.sciencemag.org/2011/04/what-does-iq-really-measure Og en tredje litt mer generell en: http://www.fromquarkstoquasars.com/intelligence-changing-what-you-think-you-know-part-one/ Dette er fra mensa.norge: "Det er mange som setter likhetstegn mellom det å ha høy IQ og det å være smart, men det har ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng." Å tro at en IQ test som tester så spesifikke områder kan slå fast hvor intelligent du faktisk er finner jeg rent personlig, simpelthen latterlig. I det øyeblikket jeg lar tankene mine dvele på konseptet bryter jeg simpelthen sammen i latter, for det er faktisk så DUMT. Selfølgelig innser jeg at at det er forlokkende med en test som kan si deg hvor smart du -og naboen din faktisk er. Men HALLO, så lett er det faktisk ikke. Nei vet du hva, uansett hvor mange artikler jeg viser til så tviler jeg på at noen her får noe ut av det. Ha en fortreffelig dag.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #34 Skrevet 16. juli 2015 Off topic, men bachelor er regnet som høyere utdanning i dag, samme hvor mye du eller andre velger å ikke anse det. Bachelor er lavere grad innen høyere utdanning, mens master og doktorgrad er regnet som høyere grad, men begge sorterer altså innen det som klassifiseres som høyere utdanning. Oh nei, det er mange utdanninger som fortsatt er på tre år. At byråkratiet øker i mange bransjer og folk tror det er nødvendig med høyere utdanning for bla. rene administrative oppgaver er for øvrig ikke en styrke, men en svakhet da det innebærer samfunnsmessig dårlig bruk av ressurser. Om du hadde vært så utrolig smart og gjort deg fortjent til intelligente menn, så hadde du også kanskje greid å nyansere litt rundt dette Anonymous poster hash: 67a46...adb Du misforstod det jeg skrev totalt. Min samboer har kun bachelor, en generell utdanning, som han kan bruke til mye mer enn hva de som tar en mer spisset utdanning, slik som jeg selv har gjort med min mastergrad. Min eks hadde master i informatikk som krever gode karakterer, men det var ikke en indikasjon på at han er smartere enn folk med lavere utdanning, heller tvert imot. Folk trenger ikke høyere utdanning for å være intellektuelle. Nå er det en gang slik at man må ha høyere utdanning i vårt samfunn, noe som jeg faktisk synes er dumt. Man trenger ikke å ha høyere utdanning for å lykkes, noe mange er overbeviste om. Men det er dessverre lettere å lykkes og man anses som vellykkede når man følger systemet som samfunnet styres av. Og jeg sa aldri at jeg var utrolig smart! Anonymous poster hash: 41fb9...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #35 Skrevet 16. juli 2015 Har til gode å se folk med høyere utdanning være pratigst anlagt. De hadde verken klart seg i naturen hvis de måtte, eller kunne ikke bygd seg et hus uten hjelp. Ikke har de kraft nok til å slå inn en spiker. Man trenger forskjellige typer mennesker i et samfunn, så noen må jo sitte å synse om ting og tang også.Anonymous poster hash: 8d6bb...851 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #36 Skrevet 16. juli 2015 Du misforstod det jeg skrev totalt. Min samboer har kun bachelor, en generell utdanning, som han kan bruke til mye mer enn hva de som tar en mer spisset utdanning, slik som jeg selv har gjort med min mastergrad. Min eks hadde master i informatikk som krever gode karakterer, men det var ikke en indikasjon på at han er smartere enn folk med lavere utdanning, heller tvert imot. Folk trenger ikke høyere utdanning for å være intellektuelle. Nå er det en gang slik at man må ha høyere utdanning i vårt samfunn, noe som jeg faktisk synes er dumt. Man trenger ikke å ha høyere utdanning for å lykkes, noe mange er overbeviste om. Men det er dessverre lettere å lykkes og man anses som vellykkede når man følger systemet som samfunnet styres av. Og jeg sa aldri at jeg var utrolig smart! Anonymous poster hash: 41fb9...2d7 Du påstod at bachelor ikke er høyere utdanning, men selv om du mener det er "bare" så er det fortsatt klassifisert som høyere utdanning fordi det er en klar, utvetydig definisjon på det Og nei, jeg føler meg ikke såret på noe vis, jeg har ennå høyere utdanning enn bachelor selv (men jeg kan da fortsatt ikke si at de med "bare" bacehlor ikke har høyere utdanning) Anonymous poster hash: 67a46...adb 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #37 Skrevet 16. juli 2015 Har til gode å se folk med høyere utdanning være pratigst anlagt. De hadde verken klart seg i naturen hvis de måtte, eller kunne ikke bygd seg et hus uten hjelp. Ikke har de kraft nok til å slå inn en spiker. Man trenger forskjellige typer mennesker i et samfunn, så noen må jo sitte å synse om ting og tang også.Anonymous poster hash: 8d6bb...851 Da kan du ikke ha møtt mange med høyere utdanning, for slik jeg ser det er det like stort mangfold der som hos de med lavere utdanning. Utdanning har ingenting å si, det kommer an på individet. Anonymous poster hash: 41fb9...2d7 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #38 Skrevet 16. juli 2015 Du påstod at bachelor ikke er høyere utdanning, men selv om du mener det er "bare" så er det fortsatt klassifisert som høyere utdanning fordi det er en klar, utvetydig definisjon på det Og nei, jeg føler meg ikke såret på noe vis, jeg har ennå høyere utdanning enn bachelor selv (men jeg kan da fortsatt ikke si at de med "bare" bacehlor ikke har høyere utdanning) Anonymous poster hash: 67a46...adb Ja, det er jo høyere utdanning, min formulering var ikke så presis som den gjerne burde vært. Poenget mitt var uansett å få fram at de med master nødvendigvis ikke er smartere enn de med lavere høyere utdanning (for å presisere det en gang for alle) eller lavere utdanning enn det igjen. Det er ikke alltid at jeg tenker gjennom ting jeg skriver sånn i forbifarten her på KG. Og det var ikke jeg som lurte på om du følte deg såret (sånn for ordens skyld), vet ikke om det er mulig å se forskjell på anonyme brukere. Anonymous poster hash: 41fb9...2d7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #39 Skrevet 16. juli 2015 Har til gode å se folk med høyere utdanning være pratigst anlagt. De hadde verken klart seg i naturen hvis de måtte, eller kunne ikke bygd seg et hus uten hjelp. Ikke har de kraft nok til å slå inn en spiker. Man trenger forskjellige typer mennesker i et samfunn, så noen må jo sitte å synse om ting og tang også.Anonymous poster hash: 8d6bb...851 Jeg tror jeg har større sjanse for å bygge et hus sammenlignet med de som ikke har tatt høyere utdanning. Det du skriver er basert på myter og fantasier blant de som ikke har utdanning Anonymous poster hash: 37bc1...3c5 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #40 Skrevet 16. juli 2015 Jeg tror jeg har større sjanse for å bygge et hus sammenlignet med de som ikke har tatt høyere utdanning. Det du skriver er basert på myter og fantasier blant de som ikke har utdanning Anonymous poster hash: 37bc1...3c5 I min familie har vi noen med høyere utdanning og ikke. Faktigst er faren min den klart smarteste av alle. Han kan mere om politikk, geografi, religion osv enn alle oss andre. Ene broren min har master og kan virkelig ingen ting av praktigste ting. Han ringer å spør om hjelp til den minste lille ting. Faren min kan bygge hus, legge røranlegg, eletrisk, muring, legge fliser osv. Og han er bilmekaniker. Han er også langt mere kunnskapsrik enn broren min som kun er flink på akkurat det han har tatt utdannelse på. Tilogmed faren min kan ting han jobber med bedre enn han selv. Anonymous poster hash: 8d6bb...851
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå