AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Jeg er nyansatt i sommerjobb. Klarte å gjøre en så "banal" tabbe at jeg glemte å ta porto på et brev, og nå har det kommet en faktura med gebyr. Gjør jeg noe ulovlig ved å bare betale den selv uten å si noe? Er jo bare teit, og et småbeløp. Fakturaen vil jo da aldri komme inn i regnskapet til bedriften. Er dette ulovlig? Anonymous poster hash: 4f788...14a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Ærlighet er ofte de beste:) Tilstå feilen til lederen din. Hun eller han vil se det som en liten bagatell. Men om du ønsker å betale den selv, så går det også greit.Anonymous poster hash: 92445...15d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Jeg er nyansatt i sommerjobb. Klarte å gjøre en så "banal" tabbe at jeg glemte å ta porto på et brev, og nå har det kommet en faktura med gebyr. Gjør jeg noe ulovlig ved å bare betale den selv uten å si noe? Er jo bare teit, og et småbeløp. Fakturaen vil jo da aldri komme inn i regnskapet til bedriften. Er dette ulovlig?Anonymous poster hash: 4f788...14a Man avstemmer normalt sett reskontroer mellom leverandør og kunde, og hvis dette blir gjort i din bedrift vil de få en differanse. Før fakturaen på firmaet og be om å få trukket beløpet i lønn, hvis arbeidsgiveren syns dette bør betales av deg (sannsynligvis bryr de seg ikke, men da har du da i hvert fall tilbudt det) Anonymous poster hash: a443c...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 I Post i Butikk da? Jeg jobber selv et slikt sted. Selv om det helst ikke skal skje, hender det at man tar på feil frimerker, glemmer det, tar feil betaling fra kunden og lignende. Da betaler jobben gebyret hos Posten. Dette er også rimelig i mine øyne, da det tidvis rett og slett er uunngåelig med noen små menneskelige feil. De tjener på arbeidet vi gjør, og det arbeidet innebærer en risiko for å av og til gjøre feil. Da bør de også bære den risikoen. Litt det samme som om man knuser en vare eller lignende. Jobber du på kontor eller lignende synes jeg egentlig situasjonen stiller seg helt likt. Så får man heller ta tak i problemet dersom det er snakk om ansatte som gang på gang gjør feil og ikke er forsiktige nok. Anonymous poster hash: c7506...5d8
Gjest loveli Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Jobben din tar nok regninga uten å reagere nevneverdig på at du gjorde en feil. De sier vel bare, "åja", så betaler de den . Men det viser jo god vilje å tilby deg å betale den/bli trukket tilsvarende beløp av lønna. tror ikke det skjer at du må, men alltid bra å tilby! Selv måtte jobben min ut med 60.000,- for en feil jeg gjorde. En feil man bare ikke gjør i tillegg. Helt tullete feil. Jeg måtte ikke betale, og hadde et godt forhold med sjefen selv etter feilen jeg gjorde. Hadde bare vært ansatt et par mnd da det skjedde, så det endte myyye bedre enn jeg fryktet da feilen var gjort!! Men jeg ble nok benådet fordi jeg inrømte feilen selv. Hadde ikke trengt å innrømme det. Sjefen sa faktisk ikke noe særlig på det (!!!). "Nå har du vel lært, *ga meg en klem*". Slapp av, det går nok fint. Ærlighet varer lengst.
estrella Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Helt ærlig tror jeg ikke jobben din reagerer noe på å bare betale den. Vi får også sånn innimellom, pytt sann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå