Gå til innhold

Imovane , Paraglin Forte , Zopiclone uten recept.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)
Hei,

Er dette ok å kjøpe Imovane, Paralgin forte og zopiklon uten legens resepter?
Jeg er avhengige av å bruke disse medecine, doktor nektet å skrive mer enn 100 piller. 

Jeg har funnet noen som gir disse medecine for meg, (litt dyrt, men jeg må kjøpe, har ikke noe valg.
.
Jeg er avhengige av å bruke disse medisin.
kan ikke sove uten dette.

Innlegg ryddet for informasjon om dosering.

Marr, mod.

Anonymous poster hash: 0d90f...8ad

Endret av Marr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er overhodet ikke gret å kjøpe disse medikamentene på "svartebørsen". Det er en grunn til at det er på resept, og det er for å ha kontroll og unngå overforbruk.

Du har blitt avhengig, og bør kontakte legen og legge kortene på bordet og be om hjelp til nedtrapping. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Mitt liv er i krise,  jeg har vært til psykiater, fysiolog for behandling, men hjelpeløs.
bare disse medisinen hjelper meg til å få litt søvn.

men takk for hjelpen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange mg er de på?

Har du virkelig behov for stor dose så får du av legen, men det må da søkes om dispansasjon for så høy dose. Har du sertifikat kan du miste dette om dispansasjonen ikke blir innvilget.

Jeg bruker 15mg hver kveld pga alvorlig fysisk sykdom.

Vil absolutt råde seg til å trappe ned på medisinen med mindre du virkelig har bruk for med pga en alvorlig medisinsk tilstand.

Anonymous poster hash: 834b5...279

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke ok.

Ikke bare bryter DU loven ved å kjøpe svart, men den som selger også. Det er INGEN garanti for at de pillene du kjøper faktisk er det du skal ha, riktig dose og at de ikke har gått ut på dato.

Er du så desperat så går du til legen og legger alle korta på bordet og får hjelp

Anonymous poster hash: 71983...a6e
  • Liker 1
Skrevet

Du er avhengig. Det er mulig å komme seg ut av den avhengigheten ved gradvis nedtrapping. Jeg foreslår du kontakter legen og innrømmer din avhengighet og sammen kan dere legge en nedtrappingsplan du vil klare å gjennomføre.

Om du har søvnproblemer, finnes det ikke-avhengige medisiner å sove på, som f.eks. visse antidepressiva eller antipsykotiske medisiner. Selv har jeg hatt god effekt av Seroquel, Truxal og/eller Zyprexa. Disse gjør deg døsig og gjør at du sovner og beholder søvnen.

Lykke til! :klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ulovlig, så da er det heller ikke greit. Men du gjør jo som du vil. Men vær oppmerksom på at du ikke vet hva som er i de tablettene du kjøper ulovlig, du har ingen garanti for at det er riktig medisin. 

Det er vel bedre å gå til legen og være ærlig og få en nedtrappingsplan og som skrevet over her, prøve ut andre medisiner.

Anonymous poster hash: 6ab2d...344
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er dette ok å kjøpe Imovane, Paralgin forte og zopiklon uten legens resepter?

Jeg er avhengige av å bruke disse medecine, doktor nektet å skrive mer enn 100 piller. for 100 dager, tar jeg 3,4 hver natt for å få sove.

Jeg har funnet noen som gir disse medecine for meg, (litt dyrt, men jeg må kjøpe, har ikke noe valg.

.

Jeg er avhengige av å bruke disse medisin.

kan ikke sove uten dette.

Imovane og Zopiklon er det samme. De mister virkningen om du går fast på disse over lengre tid.

Anonymous poster hash: f87da...6b7

Skrevet
Kjære TS,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Du kan også ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Vennlig hilsen

Marr, mod.
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...